Spiller bedre uten effekttrinnet mitt??? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 71
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt

Eg har kunn skrevet att eg har hørt og lest att noen mener att enkelte klasse D kanskje er litt "slankere" i bassen....
    Det er en observasjon som de fleste beskriver, MEN det er på ingen måte en definisjon av "nøytralitet"

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo mer jeg høre på anlegg hos andre, jo mindre bastant blir jeg. Også når det gjelder klasse D vs A (AB)..

Før tenkte jeg at D var (altid) mere lys i toppen osv. jeg har slukt for mange kameler, og hørt for mange anlegg til å komme med noen som helst fasit.

Når det gjelder om du bør beholde Rotelen eller ikke så må du nesten bare følge "hjertet"..

Lykke til!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Det er en observasjon som de fleste beskriver, MEN det er på ingen måte en definisjon av "nøytralitet"
    Siden du sier det du sier,og virker som å ha rimelig peiling - hva mener du om det jeg opplever da?
    Er Pioneeren rett og slett bedre enn Rotelen,eller er det noe galt her et sted?
    Kjører som sagt reciveren i biamp-modus!
    Og bør jeg eventuelt se etter effektrinn med lavere inngangsfølsomhet som det nevnes her?

Takker ellers for alle tilbakemeldinger
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan

1. Er Pioneeren rett og slett bedre enn Rotelen,eller er det noe galt her et sted?

2. Og bør jeg eventuelt se etter effektrinn med lavere inngangsfølsomhet som det nevnes her?
    1. Leser følgende på nettet:
    Rotel Rb-1562

2x100watt sluttforsterker klasse D teknologi

Er Pioneeren din klasse D?

2. Det parameteret har aldri vært på agendaen for valg av effekttrinn

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Leser følgende på nettet:
    Rotel Rb-1562

2x100watt sluttforsterker klasse D teknologi

Er Pioneeren din klasse D?

2. Det parameteret har aldri vært på agendaen for valg av effekttrinn
    Niks Pioneeren er en vanlig AB forsterker!
    Effekt-spes står tidligere i tråden!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1. Niks Pioneeren er en vanlig AB forsterker!

2. Effekt-spes står tidligere i tråden!
    1. vanlig AB oppleves lydmessig bedre enn klasse D

2. Ikke tenk så mye på Watt! De fleste som opplever å spille sinnsykt høyt - forbruker mest sannsynlig ikke mer enn 20 Watt

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det har du nokk rett i

Drev nokk og skrev noen linjer til i innlegget mitt før eg rakk å lese dette innlegget og du har sikkert ikke fått lest det siden innlegget ikke er på denne side 2:-D

Men der skriver eg att det er iallefall noe som er helt sikkert og det er att forsterkere låter forskjellig

Og det er vel det vi snakker om her går eg ut fra. "Slankere" i bassen behøver selvfølgelig ikke bety det samme som "nøytralitet":-D Det har eg heller aldri påstått;-)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt

Men der skriver eg att det er iallefall noe som er helt sikkert og det er att forsterkere låter forskjellig
    På det punktet - opplever stort sett alle - det samme som deg.

Effekttrinnet er det som "påvirker" lyden mest - i et system.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På det punktet - opplever stort sett alle - det samme som deg.

Ja da må jeg si jeg liker lyden i reciver bedre enn i denne klasse-D rotelen!
    Det er jo litt surt da,når man kjøper et effektrinn til over 6 lapper,og så blir det "danket ut" av en skarve reciver

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da må jeg si jeg liker lyden i reciver bedre enn i denne klasse-D rotelen!
    Det er jo litt surt da,når man kjøper et effektrinn til over 6 lapper,og så blir det "danket ut" av en skarve reciver

Kann forstå att det er en litt frustrerende situasjon.

Det er ikke alle som liker klasse D, men det er jo mange som liker de også så du får sikkert solgt den for en god pris:-D

Lykke til iallefall:-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hersker vel mer konsensus at det er forforsterkerdelen .

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor finner dere slike tullete oppspinn - det er jo bare tull og tøys - fra ende til annen
    Det har stått i så å si alle tester av klasse D forsterkere jeg har lest. Når de blir sammenlignet med A/B så blir det sagt at forsterkeren er slankere i bassen og at det er klasse D signaturen.

Hva gjør at det andre eksperter sier er tullete oppspinn og det du sier er fakta? Jeg er klar over at du kan mer enn de fleste og en evighet mer enn det jeg noen gang kommer til å vite om dette, men jeg regner med at folk som jobber med å teste slikt utstyr kan litt de og. Eller?

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Subben skal ikke være med i Pure nei...( Yamaha )
    Dette ser ut til å variere litt. Tidligere kuttet subbene på min Denon i pure direct, men nå gjør den det ikke! Kanskje forskjellige måter å gjøre instillingene på?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub skal i alle fall ikke stå som plus, da får du dobbelt opp mellom delefrekvens og der høyttalerene ruller av.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det hersker vel mer konsensus at det er forforsterkerdelen.
    Nei, det gjør ikke det

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba

Når de blir sammenlignet med A/B så blir det sagt at forsterkeren er slankere i bassen og at det er klasse D signaturen.
    Ja, det er bl.a. slik de fleste opplever klasse D inkl. meg selv. Det har jeg jo allerede bekreftet i tidligere innlegg. Signaturen til klasse D må for all del IKKE feilaktig klassifiseres som nøytral.....

Du leser ikke sammenhengen mellom teksten - som jeg siterer - og mine svar?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Direct er med, mens Pure Direct skal være uten. Uansett om det er digitalt eller analogt inn.
    Mener bestemt at subben er med uansett på min LX-81.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke helt hva som er så rart her jeg da.

Du biamper med da i praksis 4x110W og synes det er rart at du får mer effekt enn med 2x100W? Det burde vel ikke overraske om det i minste spiller omtrent like høyt.

Det er vel bare fint hvis du synes lyden i Pioneeren er bedre, da kan du jo selge Rotelen og både spare penger og rydde opp i stereobenken

Jeg har solgt Electrocompaniet AW250 til fordel for min Pioneer LX-81 (som vel og merke faktisk er Klasse D akkurat som Rotelen din - men det er vel naturlig å anta at Pioneer har beholdt en lignende lydsignatur som de har ellers også i sine Klasse D forsterkere), og jeg er storfornøyd.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Dette ser ut til å variere litt. Tidligere kuttet subbene på min Denon i pure direct, men nå gjør den det ikke! Kanskje forskjellige måter å gjøre instillingene på?
    Dette kan du velge selv i menyen på Denon
    Legger ved menyvalget fra Denon 4310

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Ser ikke helt hva som er så rart her jeg da.

Du biamper med da i praksis 4x110W og synes det er rart at du får mer effekt enn med 2x100W? Det burde vel ikke overraske om det i minste spiller omtrent like høyt.

Det er vel bare fint hvis du synes lyden i Pioneeren er bedre, da kan du jo selge Rotelen og både spare penger og rydde opp i stereobenken

Jeg har solgt Electrocompaniet AW250 til fordel for min Pioneer LX-81 (som vel og merke faktisk er Klasse D akkurat som Rotelen din - men det er vel naturlig å anta at Pioneer har beholdt en lignende lydsignatur som de har ellers også i sine Klasse D forsterkere), og jeg er storfornøyd.
    Ja jeg også har tenkt på det ang. 4 x 110W - men så sies det jo at du ikke får så mye fra en reciver som biampes,og at "reciver watt" ikke kan samenlignes med "ordntlige" W! Ser jo at rotelen dobler effekten i 4 ohm,så jeg regnet med den var mer strømsterk! Men det er som du sier positivt for meg også da
    Eneste problemet,og grunnen til at jeg kjøpte effektrinn,var at jeg satte opp høytalere på verandaen,og da brukte jeg surr-back utg. til disse,og da mister man jo muligheten til biamping!
    Det skal ikke vere lett

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •