Noen vits i å bytte gammel reciever?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen vits i å bytte gammel reciever?

Er det noen vits i å bytte min gode gamle trofaste Yamaha forsterker til fordel for en ny en så lenge den har god nok ytelse til mine høytalere?

Jeg tenker da på de-koding av signal o.l. ?

Den dekoder dolby digital, som er det jeg bruker 99% av tiden, som jeg henter via optisk toslink kabel fra DVD spiller og PS3.

Mao. så er det jeg lurer på om det er noen forskjell i måten en ny reciever dekoder ett dolby digital signal på sammenlignet med en gammel reciever?
    Eller er Dolby digital rett og slett dolby digital, hvis det funker så er den som den skal?

(er klar over at hvis man skal ha dobly HD, hmdi o.l. så må jeg såklart oppgradere, men enn så lenge så er 5.1 setup'en min grei nok)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel utviklet bedre prosessorer, noe som antakelig fører til bedre dekoding, men om du i prakss vil merke noe kan sikkert diskuteres.
    Dersom du ikke er ute etter å få dekodet de nye HDformatene, og ellers er godt fornøyd så ser jeg ikke noen grunn til oppdatering. Men du kan jo høre om du får lånt en ny receiver og prøve, er jo en mulughet for at du får lyst til å bytte likevel ...

Hva slags receiver/høyttalere er det du har nå?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du fornøyd så er det liten vits i å bytte. Det kommer alltids en dag når du har lyst til å bytte. Bare begynn å spare.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dolby Digital = Dolby Digital, DTS = DTS. Har du en dekoder så har du en dekoder. Det har ikke skjedd noen endring på disse. Nye receivere har nye DA konvertere. Men det er ikke nødvendigvis til det bedre. Så lenge du holder deg til CD/DVD som kilde er det etter min mening ingen grunn til å oppgradere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører Audio Pro Black vector v2, black diamond v2 og noen mindre bak høytalere. Sub kjøres med egen forsterker via sub utgang på forsterker som er en Yamaha fra midt på 90 tallet, litt usikker på hva den heter her jeg er nå (ikke tilgang til å gå bak den å se). Den har ikke støtte for annet enn dolby digital, dvs. ikke DTS osv.

Men har nå funnet en Yamaha RX-V1800 til 6000,- brukt i 1 år, men manualer osv. Er det en bra pris jeg burde gå for?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dingy
    Kjører Audio Pro Black vector v2, black diamond v2 og noen mindre bak høytalere. Sub kjøres med egen forsterker via sub utgang på forsterker som er en Yamaha fra midt på 90 tallet, litt usikker på hva den heter her jeg er nå (ikke tilgang til å gå bak den å se). Den har ikke støtte for annet enn dolby digital, dvs. ikke DTS osv.

Men har nå funnet en Yamaha RX-V1800 til 6000,- brukt i 1 år, men manualer osv. Er det en bra pris jeg burde gå for?
    Ja det er en grei pris for RX-V1800.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •