Effektforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Effektforsterker

Hei.

Tenker på muligheten jeg har til å bruke forsterkeren min som forforsterker og gå til anskaffelse av en god effektforsterker. Her må det vurderinger til. Hvor mye av soundet i forsterkeren vil bli borte ved å bruke en effektforsterker fra en annen produsent? Vil lyden kunne bli merkbart bedre, eller er det bare volumet og kraften som øker? Sikkert vanskelig å si uten å nevne konkrete produkter. Jeg har en Densen beat 100 og fristes litt av Lyngdorf's sda 2175 da prinsipp og filosofien derfra tiltaler meg.

Takker for svar og besøk, kommentar og tips på minhifi...:-D

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vienna
    Hei.

Tenker på muligheten jeg har til å bruke forsterkeren min som forforsterker og gå til anskaffelse av en god effektforsterker. Her må det vurderinger til. Hvor mye av soundet i forsterkeren vil bli borte ved å bruke en effektforsterker fra en annen produsent? Vil lyden kunne bli merkbart bedre, eller er det bare volumet og kraften som øker? Sikkert vanskelig å si uten å nevne konkrete produkter. Jeg har en Densen beat 100 og fristes litt av Lyngdorf's sda 2175 da prinsipp og filosofien derfra tiltaler meg.

Takker for svar og besøk, kommentar og tips på minhifi...:-D
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...0814&cat=last7

Hva med denne ? Jeg har denne selv og synes den spiller godt. Vil ikke si sounden blir dårlig, men du får i hvertfall bedre trøkk i bunn og tyngre lydbilde. Volumet er det samme men du får bare mere krefter til å dra høytalere, det er verdt å teste ut men dette er noe jeg kan anbefale.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Takk for svar og tips, men du sier at det ikke blir mer volum. Det skjønner jeg ikke. I dag har jeg en amp på 60w (120 i 4 ohm), om jeg bare bruker pre-ampen i den og bruker en effektforsterker med mer watt som den du foreslår med 250w (385w 4 ohm), må jo det gi mer volum/høyere lyd enn det jeg kan gi på med i dag?

Kommentar på dette er fint!8)

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med flere watt får du også mer volum. Hvilke høyttalere er det du har? Matching av utstyret er viktig.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mere Watt trenger du ikke å få mere volume. Det du skal få er mere kontrol og dynamik. Men for å få vesentlig bedre volume må du øke effekten MYE fra det du spiller med i dag. Lydsignaturen vil selvfølgelig forandre seg med forsterker bytte, hvordan det blir, er det bare dine ører som kan beskrive.

Anbefaler deg å teste ting hjemme hos deg selv, og avgjøre ut i fra det før du handler.

A.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei igjen

Ja matching av utstyret er viktig. Mener selv jeg har en meget god sammensetning i anlegget mitt i dag. Frister jo alltid hvis det er noe som kan gi enda litt bedre kontroll og dynamikk etc. Det var spørsmål om høyttalerne mine, det er Vienna Acoustic Mozart Grand. Kjøpte dem for en mnd siden og er kjempefornøyd!!!:-D Se minhifi...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med slike kremhøyttalere blir sikkert Tact/Lyngdorf en god match.
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe

Ja det er det jeg også tror desverre... (økonomisk spm...). MEN jeg skjønner ikke betegnelsen Tact på Lyngdorf, kan du forklare meg? Har ikke sett Tact som produktnavn sammen med Lyngdorf på det jeg har sett av det på nettet.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peter Lyngdorf grunnla Tact men solgte seg ut etterhvert og startet Lyngdorf. Derfor finner du noen amper som heter Tact xxxx som er det samme som Lyngdorf xxxx.
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt Emotiva XPA-5 til mine Vienna Mozart Grand og Maestro Grand for å teste. Kan gi tilbakemelding på hvordan de matcher senere. Håper jeg blir like fornøyd som de andre her på forumet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •