Ikke synkron lyd CD PVR - Denon 1403

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ikke synkron lyd CD PVR - Denon 1403

Hei!
    Er ny her og helt grønn når det gjelder slikt utstyr. Har nettopp kjøpt ny Samsung 40" Full HD og Canal Digital PVR. Får imidlertid ikke synkron lyd når jeg jeg bruker lyden gjennom reciveren. (Ekkoeffekt hvis jeg skur opp TVlyd samtidig). Har prøvd både med rød og hvit audiokoblig og nå senest med S/PDIF (med samme kabel, bare en plugg).Forslag?

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terjemu
    Hei!
    Er ny her og helt grønn når det gjelder slikt utstyr. Har nettopp kjøpt ny Samsung 40" Full HD og Canal Digital PVR. Får imidlertid ikke synkron lyd når jeg jeg bruker lyden gjennom reciveren. (Ekkoeffekt hvis jeg skur opp TVlyd samtidig). Har prøvd både med rød og hvit audiokoblig og nå senest med S/PDIF (med samme kabel, bare en plugg).Forslag?
    Det vil alltid være forskjell mellom Receiver og TV hvis begge har samme kilde. Det er en lengre vei for signalet å gå hvis det går via receiver.

Bruker du lyd fra receiver så sett tv'n på mute (ingen lyd). Senter lyd kommer da fra Receiver med en dedikert senter høyttaler.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lang signalveien er, har ingen ting å si. I hvertfall ikke når vi snakker om slike korte distanser. Mange AV receivere/forsterkere har en audio-delay funksjon som gjør at du kan tidssforskyve lyden nettopp for å synkronisere med bildet. Har du sjekket om din har en slik funksjon?
    Er det konstant usynkront hele tida? Eller varierer det litt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hvor lang signalveien er, har ingen ting å si. I hvertfall ikke når vi snakker om slike korte distanser. Mange AV receivere/forsterkere har en audio-delay funksjon som gjør at du kan tidssforskyve lyden nettopp for å synkronisere med bildet. Har du sjekket om din har en slik funksjon?
    Er det konstant usynkront hele tida? Eller varierer det litt?

Takk for svar begge to!
    Vet ikke om denne reciveren har slik funksjon, men det kan vel Hi Fi klubben svare på hvis ikke det er noen her på forumet som tar det på sparket, ellers så virker det faktisk som om lyden via reciver ligger litt foran TVlyd. Har sjekket dette opp mot Philips DVP5990 DVD spiller med samme resultat (usynkront).

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du i manualen på din HD-PVR vil du se at du i menyen kan forsinke lyden der også......
    Har du en surround receiver kan du regulere det der også, siden lyden via receiver ligger foran tv lyden er det i receiveren du må justere tror jeg.
    Se manualen til din receiver.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •