Oppskalering på Onkyo SR-875

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppskalering på Onkyo SR-875

Er det noen som kan hjelpe meg med følgende:

Jeg har koblet HD DVD spiller, Blu Ray spiller og Altibox til min Onkyo 875 via hver sin HDMI (in). Det er bare 1 HDMI ut på receiveren, og denne går til projektoren. Når jeg spiller HD DVD eller Blu Ray, så er disse spillerne innstilt på 1080p, og det er ikke behov for at receiveren oppskalerer. Men når jeg ser på TV sendinger via Altibox, så ønsker jeg at receiveren skal oppskalere til 1080p.

Er det noen som vet om det blir forskjell i bildet ved å sette receiveren på 1080p (hele tiden), selv om Blu Ray og HD DVD allerede er oppskalert i sine respektive spillere ? Egentlig skulle jeg valgt modus "Through", men da må jeg fysisk gå inn og endre på innstillinger når jeg skal se TV sendinger.

Kunne for så vidt hørt med Mono, men spørs om de har forsket så mye på dette

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke sette oppskalering av eller på pr. inngang på den receiveren da?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    875 skalerer på enten alle eller ingen innganger så vidt jeg vet.

Men hvorfor skalere til 1080P når du ikke har full HD projektor? Vil ikke det bety at du kjører oppskalerte signal ut fra 875 for så å nedskalere igjen i projektor??
    Jeg ville prøvd å sette 875 til å skalere alt til 720P som passer projektor midt i blinken.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    875 skalerer på enten alle eller ingen innganger så vidt jeg vet.

Men hvorfor skalere til 1080P når du ikke har full HD projektor? Vil ikke det bety at du kjører oppskalerte signal ut fra 875 for så å nedskalere igjen i projektor??
    Jeg ville prøvd å sette 875 til å skalere alt til 720P som passer projektor midt i blinken.
    He he, jeg har full HD projektor Men har bare ikke oppdatert min hjemmekino ennå. Er nettopp ferdig, og kinoen har blitt vanvittig bra. Har skaffet meg Sony HW10.

Så da er spørsmålet fremdeles "hvem" som oppskalerer ? Hvis Blu Ray spilleren står på 1080p og receiveren på 1080p, vil receiveren egentlig gjøre noen jobb i det hele tatt ?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gjør mest sannsynlig ikke noe med 1080p signalet selv om du setter forsterkeren til 1080p. Les litt nøye i manualen, så tipper jeg det står litt i fornoter osv hva som skjer.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah da skjønner jeg litt bedre

Har lest litt selv rundt på nett nå, og fant denne testen på UltimateAVmag.com: Onkyo TX-SR875 Surround Sound Receiver

"The Onkyo's video circuits will also pass 1080p/24 HD sources when set for either a 1080p output or in Through mode. "

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste litt i manualen, står på side 46/47.

Hvis den står til 1080p, så oppskalerer den alle signaler som er dårligere enn dette til 1080p. 1080p og 1080p/24 gjør den nok ikke noe med.

Det kan hende du har mulighet til å stille kontrast osv, men jeg kjenner ikke Onkyo godt nok til å sjekke ut det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •