intergrert som pre-amp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile intergrert som pre-amp?

Hei! Noen som har erfaring, eller vet mer enn meg, om å bruke en intergrert forsterker med pre-out utgang som forforsterker med en effektforsterker? Blir dette like bra som å bruke en ren forforsterker? Det gjelder en Densen beat 100. Ser at mange snakker om brokobling og bi-wiring i slike og liknende tilfeller. Bi-wiring er uaktuelt, usikker på hva brokobling egentlig betyr må jeg innrømme... Kunne gjort seg med mer krefter hos meg så hvis dette er en god løsning hadde det vært spennende.

Håper på svar!!!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vienna
    Hei! Noen som har erfaring, eller vet mer enn meg, om å bruke en intergrert forsterker med pre-out utgang som forforsterker med en effektforsterker? Blir dette like bra som å bruke en ren forforsterker? Det gjelder en Densen beat 100. Ser at mange snakker om brokobling og bi-wiring i slike og liknende tilfeller. Bi-wiring er uaktuelt, usikker på hva brokobling egentlig betyr må jeg innrømme... Kunne gjort seg med mer krefter hos meg så hvis dette er en god løsning hadde det vært spennende.

Håper på svar!!!
    Det går fint å bruke en integrert med pre-out som ren forforsterker. Dette er akkurat like bra som å bruke en ren prosessor om den holder samme kvalitet.
    Det du også kan gjøre er å bi-ampe. Dvs at du kjører ht kabler fra den integrerte til diskant/mellomtone terminalene, og bruker en ekstern effektfrsterker til å ta seg av bassen. Dette forutsetter at disse 2 forsterkerene har nogenlunde likt nivå på output.
    Det enkleste er å bruke et effektrinn som er kraftig nok til å ta seg av høyttalerene alene, og bruke Beat 100 som ren pre.
    Brokoble vil si at en 2-kanals forsterker bruker begge kanalene i mono. Endel effektforsterkere er klargjort for dette, men det er ikke så relevant i ditt tilfelle
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •