Parasound A23 feil... igjen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer Seppola sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parasound A23 feil... igjen

Jeg fikk tilbake min Parasound A23 for to dager siden, den hadde vært på reperasjon i 8 uker. Nå er problemet oppstått igjen.
    Feilen er at den ene (høyre HT) spiller betydelig lavere enn den andre, så lavt at den ikke merkes.
    De få dagene jeg har hatt forsterkeren har jeg lagt merke til at den er blitt veldig varm (jeg har lagt hånden på framsiden av forsterkeren), så varm som den var virker unormalt, er det noen andre som har denne erfaringen?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har tidligere drevet RF83 med a23 i noen mnd, samt litt over en mnd drev denne b&w DM683, og min ble egentlig ikke spesielt varm... a21 derimot, den ble en del varmere...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange ganger har de egentlig lov til å kreve å få prøve å reparere produktet, før man kan velge å heve kjøpet / kreve ny vare ?

-mener på de har krav på å prøve å rette på feilen 1 eller 2 ganger, uten å være helt sikker på det..

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flytter problemet seg hvis du kobler venstre høyttaler i høyre utgang og omvendt?
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Min a23 blir veldig varm, skal forsøke å måle temperaturen i morgen etter at jeg har fått brukt den ordentlig. Jeg skulle gjerne gjort det nå men er på jobb resten av dagen.

Skal prøve å finne ut hvor mange gang det er lov å forsøke å fikse den før man kan oppheve kjøpet.

Jeg har ikke prøvd å bytte venstre til høyre og omvendt denne gangen, men for 2 mnd siden gjorde jeg det og problemet flyttet seg, og denne gangen er helt lik så jeg er sikker på at det vil skje, skal prøve når jeg kommer fra jobb.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis SAMME feil oppstår for 3dje gang så kan du heve kjøpet eller få ny vare. Det samme hvis varen er på verksted i mer enn 3 uker. Sistnevnte gjelder nok ikke i forbindelse med fellesferie, påske, jul etc.

Newcomer R.Y sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontakt NCMS på tlf 67 57 85 55 og snakk med de. Jeg hadde problemer med min P3 og den var inne til service i 2uker, men når jeg fikk den tilbake var den værre en før jeg sendte den inn. Så det endte med at jeg sendte den inn en gang til etter samtale med en av gutta i NCMS og etter ett par dager sendet de meg en helt ny. De er veldig behjelpelige og hyggelige.
    Men som skrevet litt lengre oppe i tråden, prøv og koble venstr høyttaler til høyre utgang på forsterkeren og høyre høyttaler til venstre utgang på forsterkeren. For vist da lyden da fortsatt er betydelig lavere i høyre høyttaler, så er det nok ikke noe galt med din A23, men kanskje høyre utgang på din cdspiller, forforsterker eller høyre høyttaler.
    Parsound CD1. Parasound JC2. Parasound JC1. B&W 800N.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seppola
    Takk for svar.

Min a23 blir veldig varm, skal forsøke å måle temperaturen i morgen etter at jeg har fått brukt den ordentlig. Jeg skulle gjerne gjort det nå men er på jobb resten av dagen.

Skal prøve å finne ut hvor mange gang det er lov å forsøke å fikse den før man kan oppheve kjøpet.

Jeg har ikke prøvd å bytte venstre til høyre og omvendt denne gangen, men for 2 mnd siden gjorde jeg det og problemet flyttet seg, og denne gangen er helt lik så jeg er sikker på at det vil skje, skal prøve når jeg kommer fra jobb.
    Etter tredje gangs reparasjon av samme feil har du rett til å få ny vare eller heve kjøpet og få pengene tilbake. Som oftest ordner deg seg med en telefon til de som har solgt den.

EDIT: Litt sent ute gitt
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvis SAMME feil oppstår for 3dje gang så kan du heve kjøpet eller få ny vare. Det samme hvis varen er på verksted i mer enn 3 uker. Sistnevnte gjelder nok ikke i forbindelse med fellesferie, påske, jul etc.
    Sistnevnte gjelder ikke i det hele tatt, føl deg fri til å korrigere meg ved å referere til forbrukerkjøpsloven.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forhandler har krav på reparasjon 2 ganger, etter det og om produktet fortsatt ikke fungerer har du krav på omlevering (nytt produkt) eller hevelse av kjøpet.

Ingenting som sier 3 uker, det eneste man har krav på er midl. erstatningsmodell om reparasjonen betyr vesentlig venting. Ofte når det gjelder forbrukerelektronikk vil dette si over 1uke så har man krav på midl. erstatning i form av et annet tilsvarende produkt.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    jeg har tidligere drevet RF83 med a23 i noen mnd, samt litt over en mnd drev denne b&w DM683, og min ble egentlig ikke spesielt varm... a21 derimot, den ble en del varmere...
    A23 blir varmere på tomgang enn A21.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seppola
    Jeg fikk tilbake min Parasound A23 for to dager siden, den hadde vært på reperasjon i 8 uker. Nå er problemet oppstått igjen.
    Feilen er at den ene (høyre HT) spiller betydelig lavere enn den andre, så lavt at den ikke merkes.
    De få dagene jeg har hatt forsterkeren har jeg lagt merke til at den er blitt veldig varm (jeg har lagt hånden på framsiden av forsterkeren), så varm som den var virker unormalt, er det noen andre som har denne erfaringen?
    Det er ganske normalt at A23 blir varm på tomgang. Har du skjekket gain kontrollene på baksiden av forsterkeren? Mulig gain knotten for den ene kanalen er montert litt feil. Har vært borti det en gang før.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt spørsmål, men står begge volumkontrollene bak på forsterkeren din på max?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Sistnevnte gjelder ikke i det hele tatt, føl deg fri til å korrigere meg ved å referere til forbrukerkjøpsloven.
    I forbrukerkjøpsloven så står det innen rimelig tid. Rimelig tid har bransjen selv bestemt at er 3 uker. Dette har også Forbrukerrådet henvist til selv om de har valgt å ikke gjøre noe med lovteksten. Det har vært sånn i mange år.

Jeg har benyttet meg av denne 3 ukers regelen selv og de fleste seriøse i bransjen vet om den, men de opplyser selvfølgelig ikke kundene om den.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arimoen
    Dumt spørsmål, men står begge volumkontrollene bak på forsterkeren din på max?
    Det er ikke et dumt spm.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg byttet på kablene bak forsterkeren, og det førte til at problemet byttet side, med begge volumkontrollene bak forsterkeren på max.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det vel bare å sende forsterkeren tilbake til verkstedet igjen.:-?
    SB Touch

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    A23 blir varmere på tomgang enn A21.

a21 har jeg ikke testet på B&W, men kun på klipschene,

a23 ble MYE varmere den perioden jeg brukte den på b&w dm 683, men den blir nesten ikke varm i det hele tatt når jeg brukte denne på RF83 / RC64..

a21 derimot den ble varmere enn hva jeg klarte å få a23 til å bli, i klipsch sammenheng.. ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyser begge de blå diodene i front panelet? Min forsterker blir ikke veldeg varm selv om jeg spiller høyt lenge.
    håper du får fikset problemet, eller best av alt, får ny forsterker når du har hatt så mye problemer med den du nå har.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R.Y
    Kontakt NCMS på tlf 67 57 85 55 og snakk med de. Jeg hadde problemer med min P3 og den var inne til service i 2uker, men når jeg fikk den tilbake var den værre en før jeg sendte den inn. Så det endte med at jeg sendte den inn en gang til etter samtale med en av gutta i NCMS og etter ett par dager sendet de meg en helt ny. De er veldig behjelpelige og hyggelige.
    Jeg har også fantastiske erfaringer med NCMS. Kjøpte min Halo C2 demobrukt, men det var noe spraking ved volum-justering, så de sendte meg en ny. Jeg fikk ny tilsendt og hadde den 'gamle' i mellomtiden, og returnerte den dagen etter. De sente ut erstattningsprodukt til 50k uten noen garantier, DET kaller jeg service.

Hadde tilsvarende opplevelse når jeg kjøpte zHD hdmi switchen. Når jeg sendte mail og sa at jeg hadde satt inn penger til dem, så var allerede varen sendt tidligere på dagen.
    Tror Parasound har rimelig oppegående distributører rundt om i verden..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •