Parasound A23 feil... igjen - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Seppola
    Nå har jeg byttet på kablene bak forsterkeren, og det førte til at problemet byttet side, med begge volumkontrollene bak forsterkeren på max.

Det kan ikke være høyttaleren som er kilden til problemet, da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seppola
    Nå har jeg byttet på kablene bak forsterkeren, og det førte til at problemet byttet side, med begge volumkontrollene bak forsterkeren på max.
    Hvis problemet byttet side når du byttet side med kablene, så er det vell ikke forsterkeren som er problemet?

Newcomer Gehe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med det mente han hatt lyden fosvant på den andre HT'en etter kabelbyttet.
    Fra å ha ingen lyd på venstre til å ikke lyd på høyre HT e.l.

Newcomer Seppola sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge diodene foran på midten lyser.

Fikk vite at den hadde stått blitt langtidstestet og kontrollmålt alt inne uten å finne noen feil.
    Jeg skal ringe forhandleren i morgen for litt brainstorming så får vi se hva vi kommer fram til.

Takk for hjelpen alle sammen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må vel bytte kablene INN i effektforsterkeren og ikke UT fra effektforsterkeren for å se om det er et tidligere ledd i kjeden som er problemet(CD-spiller, forforsterker etc)

Må vel forsøke med andre høyttalere for å utelukke at det er de som forårsaker problemer.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har etpar eldre Audioquest Jade kabler hvor jord ledningen inni pluggen hadde løsnet og kortsluttet signalet, og det forårsaket mye lavere lyd/ingen lyd.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

A23

Jeg har også ett lite problem med min A23. Jeg ønsker å bruke Auto turn on funksjonen. Men det kreves såpass høyt volum fra forforsterker at det blir upraktisk. Forsterkeren slår seg også av ved normalt tv volum, selv med gain på kl.12. Jeg har prøvd å justere på følsomhets velgeren men det hjelper ikke. Forforsterkeren min er en Rotel RC-995, som desverre ikke har 12v. trigger.
    Noen andre som har opplevd dette ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også problemer med dette, jeg hadde følsomheten på "max"følsomhet, men likevel slo forsterkeren seg av når jeg spillte musikk på vanlig volum. irriterende:???: Jeg bruker nå 12v trigger og da har jeg ikke det problemet lenger.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvis SAMME feil oppstår for 3dje gang så kan du heve kjøpet eller få ny vare.
    Nei de har lov til å fikse den tre ganger, så kan du få ny vare eller pengene igjen. Det vil egentlig si at du må få samme feilen fire ganger...

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av arimoen
    Jeg hadde også problemer med dette, jeg hadde følsomheten på "max"følsomhet, men likevel slo forsterkeren seg av når jeg spillte musikk på vanlig volum. irriterende:???: Jeg bruker nå 12v trigger og da har jeg ikke det problemet lenger.

Da er det vel ingen annen utvei enn en ny pre...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Nei de har lov til å fikse den tre ganger, så kan du få ny vare eller pengene igjen. Det vil egentlig si at du må få samme feilen fire ganger...

jeg hadde nylig et problem med nylig kjøpt samsung TV, og ifølge samsung hadde de krav til å få prøve å reparere (samme feilen) 2 ganger, og innenfor rimelig tid, dvs ca 3 uker mente de var på grensen til urimelig å vente.. og vips fikk jeg velge meg ny TV etter ca 4 uker!

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Jeg har også fantastiske erfaringer med NCMS. Kjøpte min Halo C2 demobrukt, men det var noe spraking ved volum-justering, så de sendte meg en ny. Jeg fikk ny tilsendt og hadde den 'gamle' i mellomtiden, og returnerte den dagen etter. De sente ut erstattningsprodukt til 50k uten noen garantier, DET kaller jeg service.

Hadde tilsvarende opplevelse når jeg kjøpte zHD hdmi switchen. Når jeg sendte mail og sa at jeg hadde satt inn penger til dem, så var allerede varen sendt tidligere på dagen.
    Tror Parasound har rimelig oppegående distributører rundt om i verden..
    Jeg hadde min A23 på service hos NCMS. Denne var kjøpt i USA, så jeg måtte betale noe. Min A23 begynte å spille lavere på venstre kanal, og det skyldtes dårlig kobling. De byttet ut dette, og den fungerer nå utmerket.

Har ikke annet enn positivt å si om NCMS - meget god service!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forbrukerrådet
    To sjanser til å rette samme feil

Merk deg at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet. Prisavslaget skal tilsvare reduksjonen i varens verdi. Er varen bare verdt halvparten så mye med mangelen, kan du kreve et prisavslag på 50 %.

Hvis mangelen ikke er uvesentlig, kan du i stedet for prisavslag kreve å heve kjøpet. Du må da levere varen tilbake til selgeren mens selgeren må betale tilbake kjøpesummen pluss forsinkelsesrente fra det tidspunktet du reklamerte på feilen.
    Det er altså slik at de kun kan få reparere to ganger, er feilen der fortsatt kan man få hevet kjøpet. (da har man hatt samme feil tre ganger)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    NEINEINEI!
    Hvorfor være så bastant når du tar feil??? Ikke post uten å vite hva du snakker om!

Newcomer Gehe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En update Seppola?