Hei!

Har hatt et par Jbl ND310 ( http://www.jbl.com/home/products/pro...CheckProduct=Y )en 5 års tid nå. Kjøpte de da jeg var rundt 17 år, med andre ord opptatt av å ha så store høytalere som mulig. de står på et rimelig lite rom på 10-12Kvm. Vet at dette egentlig er altfor lite til disse høytalerne men hvor mye av lyden blir egentlig "ødelagt"? Om et par år så blir nok rommet oppgradert med et som er endel større (rundt 20 kvm) så tror dermed jeg vi beholde høytalerne.

De er for tiden koblet til en Sony 5.1 recierver til en pris av rundt 1999kr thumbdown.gif tror den leverer 55 sony watt eller no i nærheten. Tenkte dermed det kanskje var på tide å bytte ut forsterkeren med noe annet. (en stereo forsterker til rundt 3000-4000kr tenkte jeg (gjerne brukt).

Tror dere jeg vil høre stor forskjell hvis jeg bytter forsterker? bor i leilighet så er egentlig opptatt av lydkvaliteten på et moderat volumnivå. Er ikke så viktig om de spiller bra på veldig høyt volum. Ser at det vanligvis blir anbefalt Nad forsterker til CV høytalere, men som oftest blir det nevnt bra trykk og bass på høyt volum, med andre ord egentlig ikke det jeg er ute etter. Nå har jeg ikke CV høytalere heller selv om de kan likne litt. Hvordan forsterker ville dere anbefalt for bedre lyd på lavt\moderat volum? Harman kardon kanskje? Cambridge? Vil egentlig ikke bruke penger på ny forsterker hvis det ikke blir en merkbar forskjell på lavere volum, tror dere jeg kan oppnå dette?

på forhånd takk.