Onkyo 506/507/605/606/607 - Hvilken bør jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo 506/507/605/606/607 - Hvilken bør jeg velge?

Sitter og ser litt på ny reciever for hjemmekinoen, har hatt en gammel Onkyo 454 i sikkert 10 år nå, men når jeg oppgraderer HTPCen neste måned trenger jeg samtidig en reciever som klarer 7.1. Siden jeg er godt fornøyd med Onkyo så tror jeg at jeg kommer til å fortsette med de med en annen produsent har noe like bra eller bedre til lavere pris.

Sitter derfor å ser på 50x og 60x seriene til Onkyo og lurer på om noen har noen anbefalinger for hva som lønner seg. En kjapp titt i prisguiden.no så virker det som om effekten har blitt lavere på x07 serien kontra x06, og 507 står t.o.m oppført som 5-kanals (den står også som 5.1 reciever på Onkyo sine nettsider) selv om den vistnok har støtte for TrueHD.

Er 506 ett bedre kjøp enn 507? Og hvordan er disse opp mot 606 og 607?

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TrueHD definerer selve lydsignalet og har støtte for opptil 8 diskrete kanaler. Sender du et 7.1-kodet TrueHD signal gjennom en 5.1 TrueHD receiver, mikser vanligvis receiveren det ned og sender det ut som 5.1.

Om 506 er et bedre kjøp enn 507 kommer vel an på om du behøver/ønsker en 5.1 receiver (507) eller en 7.1 (506, 606, 607) ?

Edit : 506 støtter ikke HD-lyd formatene.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk skal du ha, da må jeg med andre ord opp på 60x serien om jeg ønsker TrueHD og 7.1, og da er 607 billigere enn 606, så da stårdet mellom 605 og 607 så da får jeg se litt nermere på de to.

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg kan se, koster de vel omtrent det samme...?

Der du mister med 607 er oppskalering av S-video.
    Det du vinner er f.eks. 1 ekstra pre-out for sub, 4 nye Gaming modes, 2 ekstra HDMI-inputs (hvorav 1 i fronten), Audyssey Dynamic Volume, Dolby Pro Logic IIz, mere funksjonalitet for Ipod, mp3-spiller, DAB-radio, on-screen menyer...

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en prisforskjell på ca 800kr, ikke så mye i seg selv, men det er en oppgang på ca 20%, men om det er så store forskjeller som du skriver her så tror jeg at jeg går for 607. Får se hvor mye Yankees vinner med i natt.

Takk skal du ha nok engang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •