Canal Digital HD-PVR og Yamaha rx-v765

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital HD-PVR og Yamaha rx-v765

Hei, som dere vet sender ikke Canal Digital sin HD-PVR 5.1 signal gjennom HDMI, kun COAX. Har en Yamaha rx-v765 som jeg har koblet bildet igjennom og en COAX kabel som går inn i AV2 inngangen som er Coax. Noen som vet innstillinger på reciveren for å få bilde gjennom HDMI, og lyd gjennom AV2 inngangen? Har trålet igjennom manualen uten hell. Takker for svar.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pallum@online.no
    Hei, som dere vet sender ikke Canal Digital sin HD-PVR 5.1 signal gjennom HDMI, kun COAX. Har en Yamaha rx-v765 som jeg har koblet bildet igjennom og en COAX kabel som går inn i AV2 inngangen som er Coax. Noen som vet innstillinger på reciveren for å få bilde gjennom HDMI, og lyd gjennom AV2 inngangen? Har trålet igjennom manualen uten hell. Takker for svar.
    CD sender knapt nok DD5.1 på noe som helst. Det går for det meste i Dolby pro logic. På noen programmer har de DD 5.1 men det er marginalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mr Smarty-Pants( kjenner Anders..)uansett format forandrer det ikke saken med hva jeg lurer på!Istendefor å bruke tid på å rette opp lydformatene kan du heller hjelpe meg med hvordan jeg hvertfall får det til:-D

Dessuten står det faktisk AC3 i lydformatet på CD, noe jeg faktisk trodde var 5.1..kanskje jeg tar feil?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kobler bare bilde gjennom dvr eller dvd HDMI inngangen for bilde og kobler coax til den samme dvd eller dvr COAX inngangen.

Siden ikke CBL/SAT HDMI inngangen har mulighet for å koble lyd via COAX inngang har eg koblet bildet gjennom DVR HDMI inngangen og COAX kabelen til DVR COAX inngangen på receiveren. Så stiller du receiveren til AUTO med knappen "AUDIO SEL". Da skifter den automatisk over til DOLBY DIGITAL når en filmkanal sender en film med DOLBY DIGITAL lyd:-D

Kjenner ikke til receiveren din, men eg gjør det slik på RX-V1900. Håper det er noenlunde likt på receiveren din som på 1900'n slik att du får det til med min forklaring ellers må du se litt i manualen:wink:

Filmkanalene til CD viser ofte filmer med DOLBY DIGITAL lyd og da står det DOLBY DIGITAL med store bokstaver i front på 1900'n.

Når du får koblet det opp slik merker du STOR forskjell på lyden fra tokanals lydspor og DOLBY DIGITAL:-D

Lykke til:-D

Edit: skriveleif:-)

Edit 2: Ser du skriver att du har lest i manualen allerede:-) Får håpe det er likt på din receiver som på 1900'n da:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok , skal teste. Har ikke dedikerte HDMI innganger, kun 1-2-3-4...skal sjekke ut litt her. Takk for svar. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YES, fikk det til.Byttet ut HDMI1 og HDMI 2. Så at AV1 var optisk og var merket TV. Så da ble HDMI 2( som jeg har tven på ) og AV2 som coaxen var i. Da ble det jammen lyd! Takker og bukker!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pallum@online.no
    YES, fikk det til.Byttet ut HDMI1 og HDMI 2. Så at AV1 var optisk og var merket TV. Så da ble HDMI 2( som jeg har tven på ) og AV2 som coaxen var i. Da ble det jammen lyd! Takker og bukker!

Bra du fikk det til:-D

Akkurat nå er det DOLBY DIGITAL lyd på 3 av filmkanalene til CD så da kann du teste litt. Transformers går på CANAL+ FIRST med DOLBY DIGITAL lyd nå og den er det KNALL lyd på

Edit: skriveleif:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. eg har også yamaha rx-v765 å hdpvr tuner fra canal digital,
    Med meg står det Dolby Digital i displayet når eg ser film på canal plus uten at eg har koblet til coax kabel, får eg likevel bedre lyd av å koble til coax kabel?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av vhjelle
    hei. eg har også yamaha rx-v765 å hdpvr tuner fra canal digital,
    Med meg står det Dolby Digital i displayet når eg ser film på canal plus uten at eg har koblet til coax kabel, får eg likevel bedre lyd av å koble til coax kabel?
    Neida, etter oppdateringen av CD HDPVR i mars 09, så gir den også 5.1 lyd gjennom HDMI....men det gjelder bare satelitt boksen....

mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •