out of phase

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: out of phase

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

out of phase

Hei

Har fått abrahamsen V4 som jeg skal bruke som effektforsterker på frontene. Receiver er yamaha RX-V3900. Når jeg kjører romkorreksjon får jeg følgende:

Front: L Rev R Rev
    Check wiring +/-

Alt er koblet riktig. Merket også at lyden er mye lavere og må ha volumet mye høyere nå. Ser at receiver har satt lyden opp til +9 dB på frontene.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytt + og - og hør om det låter bedre. Man trenger ikke slavisk 'koble riktig'.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xnn3882
    Hei

Har fått abrahamsen V4 som jeg skal bruke som effektforsterker på frontene. Receiver er yamaha RX-V3900. Når jeg kjører romkorreksjon får jeg følgende:

Check wiring +/-

Alt er koblet riktig. Merket også at lyden er mye lavere og må ha volumet mye høyere nå. Ser at receiver har satt lyden opp til +9 dB på frontene.
    Det trenger ikke nødvendigvis å bety at du har koblet feil, det kan godt være du har utfasinger i rommet. Naturlig løsning for receiveren vil være å kompansere slik den har gjort..

Hvordan ser avstandene ut? En del receivere kompanserer ved å justere avstanden på f.eks sub.. Så om det er reelt 3 m kan receiveren sette den til 6M eller 1.5M ..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xnn3882
    Hei

Check wiring +/-

jeg synes du bør prøve å bytte + og - og se hva som skjer da, hvordan det spiller og hva receiveren da gjør, min marantz trikser med lengdemålingen på sub , setter den til nærmere 6 m avstand selv om den står på linje med frontrekken, men mitt rom er langt fra ideelt, skulle gjerne hivd møblement ut men da hadde jeg nok fulgt etter selv

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg synes du bør prøve å bytte + og - og se hva som skjer da, hvordan det spiller og hva receiveren da gjør, min marantz trikser med lengdemålingen på sub , setter den til nærmere 6 m avstand selv om den står på linje med frontrekken, men mitt rom er langt fra ideelt, skulle gjerne hivd møblement ut men da hadde jeg nok fulgt etter selv
    Det er en fase korrigering av subben.. Er mange receivere som gjør det slik-. Da er det nok enklere å vende fasen på subben enn å prøve enkeltvis på frontene

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •