Rotel Effekt og Klipsch RF-63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rotel Effekt og Klipsch RF-63

Hei,

Noen som har erfaringer med Rotel RB-1070 sammen med Klipsch RF-63? Blir den for liten? Jeg skal kjøpe meg anlegg igjen, og sikler veldig på RF-63. Men har enda ikke funnet en effekt til desse.

Noen tips? i rundt 7000kr klassen.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mange synes rotel ikke helt passer Klipsch i lydsignatur, jeg er enig i at det er noe som kanskje passer bedre, men selv liker jeg rotel på Klipsch.

1070 klarer fint å drive RF63, men ikke fult ut.. du burde nok aller helst vurdert 1080 for å utnytte litt mer av hva som bor i denne høytaleren.

Men funker nok absolutt greit nok med 1070 også.

i samme prisklasse ca, kanskje du kan vurdere parasound NC 2125 og NC 2250 ?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Missy TommeN
    Hei,

Noen som har erfaringer med Rotel RB-1070 sammen med Klipsch RF-63? Blir den for liten? Jeg skal kjøpe meg anlegg igjen, og sikler veldig på RF-63. Men har enda ikke funnet en effekt til desse.

Noen tips? i rundt 7000kr klassen.
    Jeg har testet RB-1070, og masse andre forsterkere fra Rotel. Synes faktisk RB-1070 skuffer litt. Absolutt den kjedeligste av de (er vel en av de minste også) Ville uten tvil sett meg om etter en brukt RB-1080 istedet. Den er MYE kraftigere, og låter også bedre synes jeg.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er forskjellen på Parasound NC serien og Parasound A serien da? Ser jo feks A23 er jo lik NC2250 i effekt, men er dobbel så dyr..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett litt på den RB 1080 også, får se om jeg finner en som er brukt som jeg kan kjøpe Synest den er penere en NC serien til Parasound, og A serien synest jeg ser ut som et romskip :P

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går jo an å kjøpe en RB-1070 nå og når økonomien tillater det kjøpe én til og brokoble.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound NC 2125 vil nok passe bedre med større strømreserver.

Kan leke med tanken på Vincent Rørhybrid...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det går jo an å kjøpe en RB-1070 nå og når økonomien tillater det kjøpe én til og brokoble.
    Regner med du mener bi-ampe...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

brokobling av RB1070 er visst ikke riktige å gjøre, da den begynner å slite med lav impedans, og RF63 har også en meget vanskelig last å drive, tror nok brokobling av 1070 på RF63 ikke er veien å gå nei.. da er det bedre med biamp

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Langt i fra dumt! Det tror jeg blir bra Jeg tror jeg satser på den konfigurasjonen inn til videre.

Er en stund til RF-63 skal i hus enda, prisen på de skal gå opp nå, så lurer på importering fra USA.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brokobling av effekt på ht som dipper lavt i impedans er ikke en god plan.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Regner med du mener bi-ampe...
    Jeg gjorde egentlig ikke det, men hvis høyttalerne er ekle så er det selvsagt ikke bra.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Brokobling av effekt på ht som dipper lavt i impedans er ikke en god plan.
    Sant det. Og brokobling av "billige" effektforsterkere på høytalere som dipper lavt i impedans er enda værre. :-D
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Sant det. Og brokobling av "billige" effektforsterkere på høytalere som dipper lavt i impedans er enda værre. :-D
    Er dette et gjennomående "problem" på Klipsch? I såfall så blir vel forsterkerkjøpet endel dyrere i forhold til tilsvarende høyttalere fra andre merker.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte at RB 1070 ikke passer til RF 63!. Det låt skrikete og bassen var fraværende,parasound og marantz,+rør, hybrid er tingen. Kan ikke påstå at rotel og klipsch er en god matsch. Det er mange gode forsterkere som er på brukten som passer mye bedre,har ikke prøvd 1090 eller 1095,men de har jo samme lyd signatur i diskanten,bassen er sikkert bedre på de store men,jeg personlig liker ikke rotel på klipsch. Har hatt masse rotel før på flere høyttalere og da låt rotel bra,men klipsch er en høyttaler som trenger en bedre forsterker enn rotel.
    Dette er min personlige mening og jeg disser ikke rotel,mange som synes rotel låter bra på klipsch.

O

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette et gjennomående "problem" på Klipsch? I såfall så blir vel forsterkerkjøpet endel dyrere i forhold til tilsvarende høyttalere fra andre merker.
    Er ikke bare Klipsch som har dette problemet, og er heller ikke alle modeller som har problemet. At RF-63 f.eks hadde dette problemet visste jeg ikke. At RF-83 og RF-7 har dette problemet vet jeg. Eller, det er jo ikke noe problem. Kjøper man seg høytalere i denne prisklassen så kjøper man seg som regel skikkelig forsterkere også.

Vet forsåvidt om flere Infinity og Cerwin Vega modeller som også er harde her. Infinity Kappa 9.2i er vel nede under 1ohm til tider. Cerwin Vega DC-15 vet jeg er nede i 2.5ohm. Klipsch RF-83 og RF-7 vet jeg er nede under 2 ohm å sniffer litt av å til.

De fleste gode forsterkere har ikke noe problem med at høytalerene er nede mot 2ohm av å til. Er jo bare ved visse frekvenser de er så lavt nede. Men når man brokobler en forsterker å kobler den til høytalere som er litt "vanskelige" i ohm'en da kan det fort bli kluss.

Kjøp heller en ordentlig forsterker med en gang, en å kjøpe noe billig noe for så å kjøpe en til senere å brokoble.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke bare Klipsch som har dette problemet, og er heller ikke alle modeller som har problemet. At RF-63 f.eks hadde dette problemet visste jeg ikke. At RF-83 og RF-7 har dette problemet vet jeg. Eller, det er jo ikke noe problem. Kjøper man seg høytalere i denne prisklassen så kjøper man seg som regel skikkelig forsterkere også.

Vet forsåvidt om flere Infinity og Cerwin Vega modeller som også er harde her. Infinity Kappa 9.2i er vel nede under 1ohm til tider. Cerwin Vega DC-15 vet jeg er nede i 2.5ohm. Klipsch RF-83 og RF-7 vet jeg er nede under 2 ohm å sniffer litt av å til.

De fleste gode forsterkere har ikke noe problem med at høytalerene er nede mot 2ohm av å til. Er jo bare ved visse frekvenser de er så lavt nede. Men når man brokobler en forsterker å kobler den til høytalere som er litt "vanskelige" i ohm'en da kan det fort bli kluss.

Kjøp heller en ordentlig forsterker med en gang, en å kjøpe noe billig noe for så å kjøpe en til senere å brokoble.
    Da kjøper jeg meg hakket kvassere forsterker med en gang, satser på rundt 10 000kr kanskje litt mer. Noe annet å anbefale en Parasound NC serien?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Missy TommeN
    Da kjøper jeg meg hakket kvassere forsterker med en gang, satser på rundt 10 000kr kanskje litt mer. Noe annet å anbefale en Parasound NC serien?
    Vincent.

Ellers Rør forsterkere for og få golyden ut av klipsch

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Vincent.

Ellers Rør forsterkere for og få golyden ut av klipsch
    Ok, hvilken Vincent da? Aldri vært borti desse før jeg. SP-331? Kanskje 2x Sp-997?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alle H.T i Reference serien har et kjapt imp.fall.
    Mine små RF-62 faller kort ned til 2,8 ohm rundt ca 200hz (tror jeg det var)

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •