Rotel Effekt og Klipsch RF-63 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Newcomer KlipschJan sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Kan bekrefte at RB 1070 ikke passer til RF 63!. Det låt skrikete og bassen var fraværende,parasound og marantz,+rør, hybrid er tingen. Kan ikke påstå at rotel og klipsch er en god matsch. Det er mange gode forsterkere som er på brukten som passer mye bedre,har ikke prøvd 1090 eller 1095,men de har jo samme lyd signatur i diskanten,bassen er sikkert bedre på de store men,jeg personlig liker ikke rotel på klipsch. Har hatt masse rotel før på flere høyttalere og da låt rotel bra,men klipsch er en høyttaler som trenger en bedre forsterker enn rotel.
    Dette er min personlige mening og jeg disser ikke rotel,mange som synes rotel låter bra på klipsch.

O
    Kjører selv med RB1080,det spiller meget bra. Ikke no skriking og frafall med dynamikk og bass.
    Har selv prøvd diverse Parasound,og der må jeg si at den gamle HCA serien spiller fletta av både NC og Halo serien.
    Hadde selv en god kombo med HCA1200MKII og Onkyo NR906 på mine gamle RF-7.
    Nå er det RF-63 med Onkyo og Rotel RB1080,og det spiller vannvittig bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KlipschJan
    Kjører selv med RB1080,det spiller meget bra. Ikke no skriking og frafall med dynamikk og bass.
    Har selv prøvd diverse Parasound,og der må jeg si at den gamle HCA serien spiller fletta av både NC og Halo serien.
    Hadde selv en god kombo med HCA1200MKII og Onkyo NR906 på mine gamle RF-7.
    Nå er det RF-63 med Onkyo og Rotel RB1080,og det spiller vannvittig bra.
    Kan skrive under på at den gamle hca serien spiller bra på mine rf82 ihvertfall, bruker 1500a, har hørt nyere nc og halo serie og de spiller også bra, hva som spiller best tør jeg ikke si fordi jeg bare har hatt test med nyere nc og halo på samme oppsett, rotel er jo veldig bra, personlig synes jeg den gamle 9 serien var noe mørkere i klang og passet meg bedre, men at de nye seriene er gode er uten tvil, tror dettte går på hvilken lydsignatur man ønsker, man får noe mer detaljer i toppen med rotel kontra parasound men parasound har i mine ører en overlegen mellomtone og en herlig feit bass synes jeg
    personlig ønskr jeg meg ett røroppsett jeg kan koble til når jeg skal kose meg med rolig musikk

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Surroundrecivere som fungerer godt med Klipsch,etter min mening er som følger. Onkyo og Marantz. To meget gode kandidater.
    I dagens marked er det nok mulig å finne noen av disse perlene til fornuftige priser.
    Må også legge til at før jeg fikk ett nytt effekttrinn brukte jeg Onkyo NR906 til å drive RF-63 uten problemer. Den var ikke biampet.
    Men selvfølgelig hjelper det med litt mer strøm. Er man ikke avhengig av de nye lydformatene så se om det er mulig å oppdrive en 8002 fra Marantz. Den klarte å få liv i mine RF-7.
    Men som det står andre plasser i denne tråden. Watt er ikke det man må se på når det gjelder strøm og stabilitet. Se heller på hvor stabil en forsterker er fra 8ohm og gjerne ned til 2ohm. Klipsch har desverre en del dipper i frekvensgangen som gjør at en del "surroundrecivere" sliter. Og evt se på hva den klarer å levere i antall ampere pr kanal. Dette er også viktig når det gjelder effekttrinn også.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Kan skrive under på at den gamle hca serien spiller bra på mine rf82 ihvertfall, bruker 1500a, har hørt nyere nc og halo serie og de spiller også bra, hva som spiller best tør jeg ikke si fordi jeg bare har hatt test med nyere nc og halo på samme oppsett, rotel er jo veldig bra, personlig synes jeg den gamle 9 serien var noe mørkere i klang og passet meg bedre, men at de nye seriene er gode er uten tvil, tror dettte går på hvilken lydsignatur man ønsker, man får noe mer detaljer i toppen med rotel kontra parasound men parasound har i mine ører en overlegen mellomtone og en herlig feit bass synes jeg
    personlig ønskr jeg meg ett røroppsett jeg kan koble til når jeg skal kose meg med rolig musikk
    Er helt enig med deg,den gamle 9 serien er meget god,og har en knall lydkarakter. Syntes ikke at RB1080 er noe dårligere. Den har knall dynamikk med en meget god topp. Men når dette er sagt så tror jeg nok preamp`n i Onkyo`n har litt med dette å gjøre. Matcher ikke fortrinn kontra effekttrinn så sliter man. Har selv hatt Midgard Audio 4.1 og 61,Rotel RB991MKII og RB1080, Usher R1.5 HCA1200MKII NC2250,Halo A21 på Marantz,Yamaha,Denon,Rotel og Onkyo. Og det som slår meg er at det ikke er alltid det dyreste som låter best. Men rørkombo er også ett ønske,men det er både plass å peng som teller her,for multikanal er også viktig for meg.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Missy TommeN
    Hei,

Noen som har erfaringer med Rotel RB-1070 sammen med Klipsch RF-63? Blir den for liten? Jeg skal kjøpe meg anlegg igjen, og sikler veldig på RF-63. Men har enda ikke funnet en effekt til desse.

Noen tips? i rundt 7000kr klassen.
    For en god stund siden så var jeg på TV-boden i sverige og hørte på Klipsch RF-7 på en Rotel RB-1070. Det spillte uttolig skikete og rommet var ikke så bra dempet heller. Jeg husker ikke åssen forforsterker som ble brukt.

Nå har jeg Klipsch RF-7 og Rotel RB-1090 og syns det spiller kjempebra og er kjempefornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KlipschJan
    Er helt enig med deg,den gamle 9 serien er meget god,og har en knall lydkarakter. Syntes ikke at RB1080 er noe dårligere. Den har knall dynamikk med en meget god topp. Men når dette er sagt så tror jeg nok preamp`n i Onkyo`n har litt med dette å gjøre. Matcher ikke fortrinn kontra effekttrinn så sliter man. Har selv hatt Midgard Audio 4.1 og 61,Rotel RB991MKII og RB1080, Usher R1.5 HCA1200MKII NC2250,Halo A21 på Marantz,Yamaha,Denon,Rotel og Onkyo. Og det som slår meg er at det ikke er alltid det dyreste som låter best. Men rørkombo er også ett ønske,men det er både plass å peng som teller her,for multikanal er også viktig for meg.
    veldig enig, flerkananals er 1 prioritet for meg og, skal ha meg ett trinn til center og så håper jeg at jeg kan etterhvert komme over en rørforsterker + lp/cd spiller som jeg kobler til front med egene HT når jeg vil koselytte musikk
    ble faktisk veldig overrasket over hca serien igjen , de senere år har jeg stort settt lyttet på nc og halo, skal kikke meg om etter hca til center og, er verdt å koste på en service for slik lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en Rotel RA-1062 sammen med RF-63. Høres bra ut syns jeg, men så har jeg aldri hørt de sammen med noe annet så vet ikke hvor mye jeg går glipp av.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •