Rotel Effekt og Klipsch RF-63 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Missy TommeN
    Ok, hvilken Vincent da? Aldri vært borti desse før jeg. SP-331? Kanskje 2x Sp-997?
    Vet veldig mange er VELDIG fornøyde med SP-331 ihvertfall. Disse går billig på brukten også, noe som gjør de enda mer attraktive.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så vidt jeg vet er rf 63 den mest kresne høytaler i rf serien, men det er ikke dermed sagt at den ikke spiller godt på "billigere" utstyr, langt ifra, det er bare det at den kan spille sinnsykt bra med bedre utstyr

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    så vidt jeg vet er rf 63 den mest kresne høytaler i rf serien, men det er ikke dermed sagt at den ikke spiller godt på "billigere" utstyr, langt ifra, det er bare det at den kan spille sinnsykt bra med bedre utstyr
    En Vincent Sp-997 på hver må vel være godt for den?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er forskjellen på Parasound NC serien og Parasound A serien da? Ser jo feks A23 er jo lik NC2250 i effekt, men er dobbel så dyr..
    Utseende er den største forskjellen, samt XLR på noen av modellene til Halo. Lydmessig er det lite som skiller. Har hatt mange av NC og Halo hjemme til test.
    NC2250 koster 13998,- og A23 koster 10698,-
    Så den er ikke dobbel så dyr.
    Til Klipsch ville jeg valgt NC pga effekten kontra A23.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Vincent Sp-997 på hver må vel være godt for den?
    En hybrid fra Vincent kunne også ha gjort susen. En SP-331 eller 331MK2 Vincent - SP-331MK Hybrid Class-A Stereo Power Amplifier
    Sistnevte koster det samme som NC2250.
    NB!! ganske høy tomgangsstrøm på Vincent. De utvikler mye varme.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Utseende er den største forskjellen, samt XLR på noen av modellene til Halo. Lydmessig er det lite som skiller. Har hatt mange av NC og Halo hjemme til test.

til RF83 prøvde jeg faktisk med både NC2250 og a23, og vil ikke på noen måte kalle det knock-out for noen av de, NC har mer watt og kunne spille noe høyere, selv synes jeg det blir altfor høyt for a23 gir seg også, så det spiller egentlig ikke så stor rolle..

med føltes ut som det blei littegrann mer trøkk med a23.. nc2250 vil være bedre i et større rom enn jeg testet i, ikke vet jeg..

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til RF82 da?? Er det noen Parasound som er egenet til de, noen mindre enn NC 2250?? Eller må jeg opp på den for å få liv i RF82?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Til RF82 da?? Er det noen Parasound som er egenet til de, noen mindre enn NC 2250?? Eller må jeg opp på den for å få liv i RF82?

jeg vil påstå at halo a23 spiller meget godt på RF82, kanskje du kan vurdere nc2250 hvis du skal spille grisehøyt.. selv om a23 også tillater mye høyt volum!

synes faktisk med det jeg har sammenlignet at RF63 spiller litt bedre enn RF83 på rimelige forsterkere, kan nesten virke som den er noe lettere å drive, og derfor får det lille ekstra kontra RF83, dette begynte å utligne seg når litt bedre effektforsterkere ble brukt...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det traff du spikeren på hodet . Det er en sinnsykt bra høyttaler som låter utrolig bra med en god forsterker!. Den spiller musikk bedre enn RF 83,bedre samenheng mellom horn og bass,jeg hadde 83 og byttet til 63 da jeg spiller mye musikk.

O

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Det traff du spikeren på hodet . Det er en sinnsykt bra høyttaler som låter utrolig bra med en god forsterker!. Den spiller musikk bedre enn RF 83,bedre samenheng mellom horn og bass,jeg hadde 83 og byttet til 63 da jeg spiller mye musikk.

O

smaken er som baken tydeligvis.. sikkert mange som er uenig med meg, men personlig synes jeg RF83 var verdt de ekstra kronene..
    jeg bruker de riktignok hovedsakelig til film og tv, og litt musikk.

nå når jeg skal bestille meg RF83 igjen - skal jeg ha et par RF82 på stua til musikk.. så hos meg er RF83 hovedsakelig til film, og blir nok også brukt en del til musikk også..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Så er jo effekt forskjellen på NC2250 og A23 halvert. Sammenlign NC2250 med A21 du

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er forskjellen på Parasound NC serien og Parasound A serien da? Ser jo feks A23 er jo lik NC2250 i effekt, men er dobbel så dyr..

du ba jo om en sammenligning på a23 og NC2250, ikke på a21 :-P

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NC 2125 = halo a23

NC2250 = halo a21

det som går igjen er at halo er litt mer seriøst bygget enn NC serien, tilsvarende halo har høyere strømstyrke enn NC serien - noe som er et lite pluss, samt halo har også betydelig bedre dempefaktor enn tilsvarende NC serie.

Høyere dempefaktor = bedre kontroll på f.eks basselementer (veldig kort forklart)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    NC 2125 = halo a23

NC2250 = halo a21

det som går igjen er at halo er litt mer seriøst bygget enn NC serien, tilsvarende halo har høyere strømstyrke enn NC serien - noe som er et lite pluss, samt halo har også betydelig bedre dempefaktor enn tilsvarende NC serie.

Høyere dempefaktor = bedre kontroll på f.eks basselementer (veldig kort forklart)
    Men lydmessig er det liten forskjell mellom a21 og 2250

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om jeg går opp til RF-83 da? Blir det VELDIG mye dyrere forsterkere? Jeg sjekket litt priser på nett, og altså, det blir 2000kr dyrere for RF-83 en 63.. Så hvorfor ikke liksom.

Amazon har liksom RF-63 til $990, og RF-83 til $1,399. Men, så er jo problemet at på noen står det "Spreaker" og noen "Speakers".. Så jeg lurer på om de selger 1og1....

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halo serien vil passe deg bedre.. fordi den har greit med effekt.. men MASSE strømstyrke kontra NC serien! Klipsch trenger få watt, men masse strøm!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du skal bruke anlegget til både musikk og film så er det din preferanse for lyd som vil avgjøre hva som er best for deg.
    for all del ikke velg høytaler modell utifra hva f.eks jeg sier her inne, begge modellene du snakker om her er i mine ører fantastisk gode , ikke minst til pris .

hvis jeg skulle valgt ut av disse modellene ville jeg valgt rf 63 pga rommet mitt, og pga at jeg spiller endel musikk også,
    :-D det er ikke dermed sagt at jeg ikke ville kjøpt rf83 hvis mine forhold var annerledes, ta deg en lyttetest på disse på en eller annen måte også
    er jeg sikker på at du finner ut av dette.

lykke til

ps har hatt gleden å høre begge parasound trinnene på rf83 og jeg mener også at hovedforskjellen ligger på kontroll på elementene, jeg ville kunne levd med den billigste av de men hadde godt for den dyreste hvis penger ikke var en faktor

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du skal bruke anlegget til både musikk og film så er det din preferanse for lyd som vil avgjøre hva som er best for deg.
    for all del ikke velg høytaler modell utifra hva f.eks jeg sier her inne, begge modellene du snakker om her er i mine ører fantastisk gode , ikke minst til pris .

hvis jeg skulle valgt ut av disse modellene ville jeg valgt rf 63 pga rommet mitt, og pga at jeg spiller endel musikk også,
    :-D det er ikke dermed sagt at jeg ikke ville kjøpt rf83 hvis mine forhold var annerledes, ta deg en lyttetest på disse på en eller annen måte også
    er jeg sikker på at du finner ut av dette.

lykke til

ps har hatt gleden å høre begge parasound trinnene på rf83 og jeg mener også at hovedforskjellen ligger på kontroll på elementene, jeg ville kunne levd med den billigste av de men hadde godt for den dyreste hvis penger ikke var en faktor
    Jeg har kun hørt RF-83, men, trenger egentlig ikke noe mer en 63 tror jeg. Men hvis det stemmer med prisen på amazon, så betaler jeg gledelig $400 mer for 83!

Jeg tror prisene jeg har funnet er pr stk. Så dessverre var det ikke noe "super duper" tilbud ute å gikk slik jeg trodde i gårkveld :P hehe

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv nc2250 og har lånt a21. Noe mer detaljer og større lydbilde i høyde/bredde med A21, synes jeg. A21 er også balansert. Men prisen er litt forskjellig da...Sjelden med A21 på bruktmarkedet. NC2250 annonseres til 8.995,-(ny!) på bruktmarkedet på hifisentralen forøvrig. Den kommer du langt med. Dessuten synes jeg RF-63 er vanvittig bra...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan anbefale en god surround reciver da? Det trenger ikke være forsterkertrinn i den, hvis det kan hjelpe å få ned prisen litt

Pris, rundt 3-6000kr.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •