Råd til receiver til B&W

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Råd til receiver til B&W

Hei,

Trenger endel råd til receiver ettersom jeg har kjøpt B&W dm685 (bak), HTM61 (senter) og har et år gamle Dm683 (front) kjørt med en NAD c372 forsterker.

Hvilke surroundreceivere kan drive dette anlegget i en prisklasse rundt 15-20K

Eller andre muligheter?

Ønsker å bruke høytalerene for det de er verdt, uten for høy pris på forsterkere.

kan noen hjelpe?

sett på nye NAD 765 som kommer også 775

Ellers også Pioneer sc-lx71

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DM683 er jo høytalere som krever endel strøm, og pioneeren blir kansje litt i svakeste laget. til sammenligning så leverer NAD`ene 2-3 ganger mer strøm per kanal. Men også Denon AVR 4308/4310 kan være et godt alternativ med sine 18A per kanal

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer sc lx 71 driver det meste med sine kraftige ice-power forsterkere - og spesielt hvis du biamper frontene dine!
    Bare se her Sound & Vision Magazine - Pioneer Elite SC-07 A/V receiver
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svarene Hvis andre også har forslag til andre forsterkere settr jeg stor pris på det

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For opptil 20k kan vel en pre og effektforsterker være aktuelt, Rotel får jo en del skryt for sin match med B&W.

Ellers kan du titte på Onkyo sine øverste modeller, de har mye pulver.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Phoen1x
    DM683 er jo høytalere som krever endel strøm, og pioneeren blir kansje litt i svakeste laget. til sammenligning så leverer NAD`ene 2-3 ganger mer strøm per kanal. Men også Denon AVR 4308/4310 kan være et godt alternativ med sine 18A per kanal
    Tror nok trådstarter skal velge noe annet enn 4308/4310 da disse ikke er en match lydmessig samt strømsvake. Hadde nok valgt en av Onkyo sine receivere til 683. Onkyo har en varm og fyldig klangbalanse som passer B&W meget godt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av omac
    For opptil 20k kan vel en pre og effektforsterker være aktuelt, Rotel får jo en del skryt for sin match med B&W.

Ellers kan du titte på Onkyo sine øverste modeller, de har mye pulver.
    Rotel sine transistor forsterkere passet best til den gamle B&W S3 serien. Synes ikke det var en god match verken til den nye 600 serien eller 800 serien pga pågående diskant. Men klasse D modellene skal vist passe bedre. Dette har jeg ikke testet, men bare lest.
    Heller mer mot Onkyo som du skriver.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en Yamaha Z-7??
    Disse kan man jo få for rundt 20k hvis man forhører seg litt.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også LEST her på forumet at Yamaha er en god match med B&W.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Hva med en Yamaha Z-7??
    Disse kan man jo få for rundt 20k hvis man forhører seg litt.
    Lydmessig så passer den bra. Ganske så lik lyd som i Onkyo receiverne. Men bør testes ut først om det er mulig. Har Z7 selv å synes ikke den er særlig strømsterk. 683 har en snodig impedansekurve.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

har selv hatt disse høytalerne, og brukte Onkyo 875 til de, samt Parasound effekt (a23)

synes Onkyoen egentlig hadde nok power til å drive disse, spesielt hvis bi-amp ble brukt. likvel ble lyden end et par hakk bedre med Haloen, litt roligere diskant, og litt fyldigere mellomtone vil jeg påstå var det som merket seg ut.

Onkyo 876 samt en varm og god parasound amp tenker jeg du vil bli fornøyd med, og vil tro det skal være godt mulig å få til under 20 000 også!

selv synes jeg faktisk varm forsterker er en fordel på disse, ettersom de fort ble veldig lyse i diskanten, og dermed litt slitsom i lengden, Yamaha og Onkyo ble merkbart bedre enn H/K i mine ører..

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Onkyo 875 som jeg brukte på 683/HTM61 med Klipsch på surroundkanalene bak/siden. Faktisk en ganske bra match! Hadde også en Parasound 2200 mk2 effekt en stund, men den fallt totalt igjennom etter min smak da. Fikk så en Lyngdorf SDA2175 effekt som var en meget bra match
    I stereo kjører jeg utenom Onkyo'en, dvs rett fra Transporter og inn i Lyngdorfen.
    Er du kun ute etter en receiver, så tror jeg ikke du gjør mye feil med feks en Onkyo 905/6.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Tror nok trådstarter skal velge noe annet enn 4308/4310 da disse ikke er en match lydmessig samt strømsvake. Hadde nok valgt en av Onkyo sine receivere til 683. Onkyo har en varm og fyldig klangbalanse som passer B&W meget godt.
    Har selv Onkyo 875 og det matcher fint etter min mening. Prøvde også Yamaha 3800 en 14 dagers tid og det var en bedre match etter min mening, men dette er jo subjektivt.

For 20 tusen kr? Mitt tips er Yamaha 3900 og brukt Lyngdorf (eller Tact - het det tidligere) SDA2175. Dette burde du få for ca kr 20'.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok receiver + effektforsterker er nokk veien å gå.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C30
    Ok receiver + effektforsterker er nokk veien å gå.
    Det tror jeg du har rett i. Yamaha+rotel+b&w er en rimelig sikker combo!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Det tror jeg du har rett i. Yamaha+rotel+b&w er en rimelig sikker combo!
    Hvilken Rotel tenker du på da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv eid både Rotel ( RB-1070 ) og DM683 og det var ikke en bra match idet hele tatt. Nå liker vi alle forskjellige ting, men lyden ble alt for innesluttet- Og det spesielt i mellomtonen. Er det noe man ikke vil med B&W er det å tone ned mellomtonen eller toppen..

Jeg ser ikke helt argumentet med at de større Denon Receiverne ikke har krefter nok, 4308 er stor nok til å drive 683 bra nok for de fleste- Selvom effekt alltid er + når det gjelder surround..

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har en NAD 372 bør du bruke kreftene i den da... Koble bort broen på baksiden og bruk den som en effektforsterker. Ingen reciever vil klare matche lyden du for da, hvertfall ikke i prisområdet du har kikket. Da har du nok krefter til 683

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Jeg har selv eid både Rotel ( RB-1070 ) og DM683 og det var ikke en bra match idet hele tatt. Nå liker vi alle forskjellige ting, men lyden ble alt for innesluttet- Og det spesielt i mellomtonen. Er det noe man ikke vil med B&W er det å tone ned mellomtonen eller toppen..

Jeg ser ikke helt argumentet med at de større Denon Receiverne ikke har krefter nok, 4308 er stor nok til å drive 683 bra nok for de fleste- Selvom effekt alltid er + når det gjelder surround..
    Enig i at RB-1070,80 og resten av 10 serien ikke er en god match. Diskanten blir kornete og veldig masete. Men synes ikke 4308 henger med 683 i det heletatt. Synes lydbildet blir tilbakelent og flatt når Denon blir belastet, da spes med 683 som har en vanskelig impedansekurve.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Enig i at RB-1070,80 og resten av 10 serien ikke er en god match. Diskanten blir kornete og veldig masete. Men synes ikke 4308 henger med 683 i det heletatt. Synes lydbildet blir tilbakelent og flatt når Denon blir belastet, da spes med 683 som har en vanskelig impedansekurve.
    Da kan vi være uenige der Klart i hjemmekino er effekttrinn ett must, men spørsmålet er heller- Hvordan ønsker du lyden diN?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •