Råd til receiver til B&W - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Rotel sine transistor forsterkere passet best til den gamle B&W S3 serien. Synes ikke det var en god match verken til den nye 600 serien eller 800 serien pga pågående diskant. Men klasse D modellene skal vist passe bedre. Dette har jeg ikke testet, men bare lest.
    Heller mer mot Onkyo som du skriver.

Hei:-D

Bestilte meg effektforsterkeren Rotel RB-1582 som er på 2x200watt transistoreffekt nett før helga. Har Yamaha RX-V1900 på B&W CM1 og synes det er en veldig god kombo. Varm behagelig lyd og diskanten blir aldri anstrengende å høre på.

På grunn av kluss med bestillingen blir den ikke bestilt før i morgen. Er diskanten på den nye 600 og 800 serien mer pågående enn diskanten i CM serien slik att Rotel transistoreffekt kann passe bedre sammen med 1900'n og CM1 som etter min mening er en kombo som har en varm fyldig lyd og VElDIG behagelig diskant på godt og vondt?

Det er ikke for sent for meg å avbestille viss eg ringer butikken når de åpner i morgen tidlig.

Hva mener du/dere? Er det så stor forskjell på diskanten i 600/800 serien vs CM serien att Rotel'n kanskje kann være en god kombo sammen med 1900'n og CM1 selv om den kanskje ikke passer like bra til 600/800 serien slik du skriver? Høres ut som du har litt erfaring med Rotel og B&W:-D

Blir litt skeptisk når du sier att du ikke synes Rotel transistor var en god match til den nye 600 serien eller 800 serien pga pågående diskant:-?

Blir kanskje annerledes med Rotel Transistoreffekt på CM1 med 1900'n som pre?

Beklager til trådstarter på forhond att eg kupper tråden litt her Men håper det er greit att eg stiller dette spørsmålet siden eg ikke har bestilt effektforsterkeren enda

Blir VELDIG takknemlig for svar:-D

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Hei:-D

Bestilte meg effektforsterkeren Rotel RB-1582 som er på 2x200watt transistoreffekt nett før helga. Har Yamaha RX-V1900 på B&W CM1 og synes det er en veldig god kombo. Varm behagelig lyd og diskanten blir aldri anstrengende å høre på.

På grunn av kluss med bestillingen blir den ikke bestilt før i morgen. Er diskanten på den nye 600 og 800 serien mer pågående enn diskanten i CM serien slik att Rotel transistoreffekt kann passe bedre sammen med 1900'n og CM1 som etter min mening er en kombo som har en varm fyldig lyd og VElDIG behagelig diskant på godt og vondt?

Det er ikke for sent for meg å avbestille viss eg ringer butikken når de åpner i morgen tidlig.

Hva mener du/dere? Er det så stor forskjell på diskanten i 600/800 serien vs CM serien att Rotel'n kanskje kann være en god kombo sammen med 1900'n og CM1 selv om den kanskje ikke passer like bra til 600/800 serien slik du skriver? Høres ut som du har litt erfaring med Rotel og B&W:-D

Blir litt skeptisk når du sier att du ikke synes Rotel transistor var en god match til den nye 600 serien eller 800 serien pga pågående diskant:-?

Blir kanskje annerledes med Rotel Transistoreffekt på CM1 med 1900'n som pre?

Beklager til trådstarter på forhond att eg kupper tråden litt her Men håper det er greit att eg stiller dette spørsmålet siden eg ikke har bestilt effektforsterkeren enda

Blir VELDIG takknemlig for svar:-D
    CM serien har hørt kun ved et par anledninger, så de kan jeg ikke uttale meg om. Men har selv hatt B&W 604S3 samt 804 med Rotel 1080 og 1090. Synes det låt utmerket på 604 men ikke på 804. Nå kjenner jeg ikke til de nye produktene til Rotel, men Vincent kunne jo vært et godt alternativ. Har også hatt Vincent SP991 på 604 som låt meget godt, dog et problem med varmeutvikling pga høy tomgangsstrøm.
    Slik er de fleste Vincent forsterkerne. Hva med Parasound/Nad ??
    Tipper 1900 vil bidra med å få godlyden frem. Yamaha er flinke der.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    CM serien har hørt kun ved et par anledninger, så de kan jeg ikke uttale meg om. Men har selv hatt B&W 604S3 samt 804 med Rotel 1080 og 1090. Synes det låt utmerket på 604 men ikke på 804. Nå kjenner jeg ikke til de nye produktene til Rotel, men Vincent kunne jo vært et godt alternativ. Har også hatt Vincent SP991 på 604 som låt meget godt, dog et problem med varmeutvikling pga høy tomgangsstrøm.
    Slik er de fleste Vincent forsterkerne. Hva med Parasound/Nad ??
    Tipper 1900 vil bidra med å få godlyden frem. Yamaha er flinke der.

Takker for svar:-D

Ja det er ikke enkelt når en ikke har mulighet for å teste først, men har litt tro på Rotel og tror som deg att 1900'n som pre vil bidra med sitt for å få godlyden frem.

Synes 1900'n og CM1 er en veldig god kombo og er veldig nysgjerrig på RB-1582 siden eg har hatt en RB-1070 før med godt resultat i mitt rom tidligere:-D Men det var med andre høgtalere og kann jo selvfølgelig ikke direkte sammenlignes.

Men med tanke på pris-kvalitet/ytelse synes eg Rotel er bra Har litt tro på att 1582 kann være en god kombo med 1900'n og CM1, men vet jo ikke helt før eg får prøvd det med mitt oppsett i mitt rom selvfølgelig.

Men det er ikke verre enn att den kann selges igjenn om den ikke faller i smak:-D Det er jo selvfølgelig mange gode alternativer som du nevner her, men eg får tenke på det litt til og følge magefølelsen så får vi se hva det ender opp med (selv om eg må innrømme att eg har tenkt mye på RB-1582 de siste dagene og er veldig fristet til å prøve den )

Dette er alle kjende merker som mange har ett positivt forhold til og da er det lett å selge de igjenn om det viser seg å være en dårlig kombo og ikke faller i smak:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestemt meg for å bestille RB-1582 likevel

Har tro på att den vil passe bra sammen med 1900'n og CM1 høgtalerne:-D

Får heller selge den om den ikke faller i smak.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

helo

har du prøvd Rotelen? (1582) sikler litt på denne selv. har kef iQ90 og samme reciever som deg.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •