Pioneer VSA-AX10i-S Vs Pioneer SC-LX81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSA-AX10i-S Vs Pioneer SC-LX81

Driver og snuser på denne Lx 81 saken til Pioneer men er litt i tvil hvorvidt denne egentlig blir en oppgradering lydmessig? Jeg har da som nevnt i tråd-tittelen pr i dag Vsa-Ax10i-s. Her snakker jeg da utelukkende om bruk til film iom dette anlegget brukes ubetydelig til musikk!

Skal vel mest bruke den som forforsterker i første omgang men er greit om forsterkerdelen i den holder mål i tilfelle en av effektforsterkerene mine skulle
    gå hen og dø...

Noen som har noen synspunkter eller erfaringer rundt dette her?? Leste også ett sted her inne mener jeg, att det er en ny utgave av Lx81 på vei utpå høsten også!? , og er det i såfall best å vente på den? Mener det var mange som mente det val lite nytt/mere på den kontra den som er i dag..
    Men har også funnet en relativt hyggelig pris på den Lx81 saken au (17K)!

Er veldig fornøyd med den jeg har,
    men sikkler da selvfølgelig på litt Hd Lyd.. 8)

Takker for alle inspill og syn på dette, da jeg egentlig er veldig usikker på hvor mye "bedre" disse såkallte "nye" forsterkerne/receiverne er kontra litt eldre dyrere! :-?

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyntax_ErroR_
    Driver og snuser på denne Lx 81 saken til Pioneer men er litt i tvil hvorvidt denne egentlig blir en oppgradering lydmessig? Jeg har da som nevnt i tråd-tittelen pr i dag Vsa-Ax10i-s. Her snakker jeg da utelukkende om bruk til film iom dette anlegget brukes ubetydelig til musikk!

Skal vel mest bruke den som forforsterker i første omgang men er greit om forsterkerdelen i den holder mål i tilfelle en av effektforsterkerene mine skulle
    gå hen og dø...

Noen som har noen synspunkter eller erfaringer rundt dette her?? Leste også ett sted her inne mener jeg, att det er en ny utgave av Lx81 på vei utpå høsten også!? , og er det i såfall best å vente på den? Mener det var mange som mente det val lite nytt/mere på den kontra den som er i dag..
    Men har også funnet en relativt hyggelig pris på den Lx81 saken au (17K)!

Er veldig fornøyd med den jeg har,
    men sikkler da selvfølgelig på litt Hd Lyd.. 8)

Takker for alle inspill og syn på dette, da jeg egentlig er veldig usikker på hvor mye "bedre" disse såkallte "nye" forsterkerne/receiverne er kontra litt eldre dyrere! :-?
    den er jo en del besre, men viss du "bare" skal bruke den som prosessor, og du ikkje MÅ ha HD lyd, så er det vel ingen veldig store forskjeller..
    men forforsterker delen er jo en del bedre, og den har 4 HDMI inn og 2 ut, i tillieg til at den støtter vel så å si alt av HD, og den oppskalerer til hd, i tilleg til at den har digital ( ice ) forstereker, så den er mildt sagt kraftig.

Men om det er verdt det store mellomlegget, må du jo selv vurdere.

men du kan jo være jævlig "stygg " da, og gå inn på elkjop å kjøpe deg en, og prøve den, og levere den inn igjenn på 30dagers returetten da, og visss du finner ut at den er verdt det, så kan du levere den inn igjenn og kjøpe den der du fant den til 17000kr, med mindre du får den til omtrendt samme pris på elkjop da..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iflg div folk på avsforum som har hatt begge så er LX81 bedre enn AX10ai på stort sett alt(se i susano/SC05/07 trådene).

Har ikke hørdt AX10ai så kan ikke uttale meg.Har SC LX71 og den leverer meget bra på film og bra på stereo også beste forsterkern sålangt...SC09 som erstatter AX10ai er klart bedre og den har jeg hørdt meget imponerende høy pris og ytelse som jeg ikke kan rettferdig gjøre på prisforskjellen(50000 kr!!)

MCACC er en del videre utviklet fra AX10ai også med bla Phase kontroll+++. Effekt messig er det ganske likt men AX10ai kanskje litt over??

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar her! :-D

Er jo mest ute etter Hd-lyd men har jo ikke så veldig lyst til "nedgradere" lyden heller, men må nå inrømme atte det ser ut til atte valget går i favør til Lx-81 her... :grin:

Har også snust litt rundt på andre merker men faller stadig tilbake til Pioneer sin Lx-81...
    Er ikke noen Hd formater som mangler på den er det??? eller noen nye formater som kommer i nærmeste tid?? Er jo alltid noen formater i gjære men innen rimelighetens grenser seff..

Angående ytelses forskjell på selve forsterkerdelen så er vel de wattene som er oppgitt på AX10ai like "tvilsomme" som på de nye forsterkerne.. oppgitt til 170 på alle 7 kanalene, men med ett totalt strømforbeuk på 660 Watt trur jeg det var... Skulle vel ikke henge helt på greip det heller... 8)

Noen som har merket atte noen av disse nye Pioneer forsterkerne får "pustevansker" eller eller stresset under tung load?? Mener da atte når det skjer veldig mye i filmen feks så virker det som prosessoren blir overbelasta og ikke forsterker delen i selv! Har hørt på en del receivere og de virker svært brydd ved scener der det skjer veldig mye i lydbildet!? Men en del av dette kan jo muligens spore tilbake på signalkilden og kvalitetet på både media og avspiller.. :neutral:

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angående ytelses forskjell på selve forsterkerdelen så er vel de wattene som er oppgitt på AX10ai like "tvilsomme" som på de nye forsterkerne.. oppgitt til 170 på alle 7 kanalene, men med ett totalt strømforbeuk på 660 Watt trur jeg det var... Skulle vel ikke henge helt på greip det heller... 8)
    Disse to tallene har ikke noe med hverandre å gjøre.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er jo mest ute etter Hd-lyd men har jo ikke så veldig lyst til "nedgradere" lyden heller, men må nå inrømme atte det ser ut til atte valget går i favør til Lx-81 her... :grin:

Har også snust litt rundt på andre merker men faller stadig tilbake til Pioneer sin Lx-81...
    Er ikke noen Hd formater som mangler på den er det??? eller noen nye formater som kommer i nærmeste tid?? Er jo alltid noen formater i gjære men innen rimelighetens grenser seff..

Noen som har merket atte noen av disse nye Pioneer forsterkerne får "pustevansker" eller eller stresset under tung load?? Mener da atte når det skjer veldig mye i filmen feks så virker det som prosessoren blir overbelasta og ikke forsterker delen i selv! Har hørt på en del receivere og de virker svært brydd ved scener der det skjer veldig mye i lydbildet!? Men en del av dette kan jo muligens spore tilbake på signalkilden og kvalitetet på både media og avspiller.. :neutral:
    Pioneer oppgir gjennomsnittsforbruk, begge overnevnte leverer det de skal og vel så det, dvs over 1KW for begge ved volum kl 0300 eller noe lignende.

With five channels driven continuously into 8-ohm loads (blue curve), the amp reaches 0.1% distortion at 119.7 watts and 1% distortion at 153.9 watts. With seven channels driven continuously into 8-ohm loads (green curve), the amp reaches 0.1% distortion at 137.8 watts and 1% distortion at 149.0 watts. It's odd that the power output at 0.1% distortion with five channels driven is less than with seven channels driven, but that is indeed the case with this AVR. The test was performed several times to verify this result.

The manufacturer's stated distortion of 0.09 % was reached at 135.3 watts with seven channels driven into 8-ohm loads. This corresponds almost exactly with the specified power output.

UltimateAVmag.com: Pioneer Elite SC-05 A/V Receiver

Sitat Opprinnelig postet av IsakAlexander
    Manufacturer's stated output: 170W (20Hz-20kHz, 6ohms, 0.10% THD)

Measured power output (front channels, two driven) @ 1kHz: 140W (8ohms, <0.5% THD) 240W (4ohms, <0.2% THD)

Fidelity firewall (front channels, two driven): 135W @ <0.1% THD (8ohms)

Distortion at 50W (front channels, two driven): 0.0013% (8ohms, 1kHz)

Frequency response (front channels, two driven): 20Hz-20kHz ±0.09dB

Measured power output (front channels, five driven) @ 1kHz: 130W (8ohms, <0.5% THD)

225W (4ohms, <0.3% THD)

Measured power output (centre channel, five driven) @ 1kHz:

125W (8ohms, <0.4% THD)

220W (4ohms, <0.3% THD)

Measured power output (rear channels, five driven) @ 1kHz: 125W (8ohms, <0.4% THD)

225W (4ohms, <0.4% THD)

Angående: Pioneer VSA-AX10

:|
    Pioneer VSX-59TXi A/V Receiver = Pioneer VSA-AX10

THD+noise in stereo at 2.83V into 8Ω measured 0.012% at 20Hz and 1kHz and 0.008% at 20kHz. At 2.83V into 4Ω, the corresponding results were 0.013% at 20Hz, 0.015% at 1kHz, and 0.007% at 20kHz.

Driving all seven channels into 8Ω, the VSX-59TXi delivered 133Wpc at 20Hz and 140Wpc at 1kHz (to the nearest watt) before clipping (1% THD+noise). Into 4Ω, all seven channels operating, it delivered 181Wpc at 20Hz and 183Wpc at 1kHz. The 4Ω test blew the internal mains fuse; Digital Safety was turned off for all tests.

With only two channels operating, at 1kHz, the Pioneer clipped at 151Wpc into 8Ω and 276Wpc into 4Ω.—TJN

Weight: 68.4 lbs = 31kg

UltimateAVmag.com: Pioneer VSX-59TXi A/V Receiver

Newcomer Bassn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har denne selv og er kjempefornøyd med den. Har ikke koblet til eff.trinnene mine enda heller.
    Vil påstå at denne modellen har rikelig med krefter og låter kjempe til både film og musikk.(Hadde HK 7000 før).
    Anbefales.......

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det hørs bra ut Bassn!! :-D
    Forresten flott att du nevner hva du setter den opp mot!! :-D
    Er du forresten fornøyd med fjernkontrollen til denne 81'n??

Den er en av tingene jeg er litt skeptisk til på den... Er veldig lite på den som er opplyst om jeg har forstått riktig...
    Er jo seff andre remotes å få tak i men syns sjelden de erstatter
    orginalen no bra... :neutral:
    Får jo bra remote hvis man virkelig blar opp men syns vel det er andre prioriteringer som kommer før en megaremote..

Mener også at Jørn Finnerud i hjemmekino kom med en kommentar i forbindelse med en test en gang att de nye Hd receiverne/forsterkerne trengte ikke så høyt opp i pris før de begynte å gjøre tidligere generasjon til skamme... :shock:
    Men det meste er jo subjektivt da.. :twisted:
    Men regner v med att Jørn F har hørt og testa ett bredere spekter av utstyr enn jeg har hatt tilgang på da...

Snoka litt i tråden for Lx-81 her inne og ser ut til att de fleste er veldig fornøyde med den!

Noen som er innom denne tråden som veit om noen av soundgarden (eller annen butikk,kjede) butikkene i oslo har den inne til skue ev lyttetest???

Newcomer Bassn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ,skulle gjerne hatt lys på knappene play, stop osv.men e bare en vanesak.
    Bruker denne til Monitor Audio GS60 og spiller med overbevisende kraft uten at jeg har biampet den.Har til vanlig 3 stk abrahamsen V4 effekt på frontrekka , da blir det jo litt forskjell men skulle bare mangle da..
    Har over lengre tid brukt bare recieveren sammen med blu-ray lx71, og må bare si meg kjempefornøyd på alle måter.Har også mulighet for å tone ned diskant om ønskelig på denne . Så du får en god musikk og filmformidler i denne reciever.
    Ser noen klager over litt slank lyd, dette er bare en justeringsak.Får jo bonusen med flott design og lite feil på dette produktet. Samt fin support.
    Valget stod mellom Pioneer og Yamaha , men bikket over på Pioneer da jeg ville ha blu-ray i samme merke.
    Når det er sagt, har vel alle nyere recievere fått seg et bra løft lydmessig i stereo.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •