Litt skuffet over Rotel rb 1080 :( - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 66
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Håper det ikke er Rotel som er for dårlig. Har bestilt en selv. Men jeg skal drive bare 8x6" med den jeg da.

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Du er sikker på at høytalerene er riktig koblet, altså at ikke en av de står med pluss minus feil? Prøv å bytte om pluss å minus på den ene høytaleren og se om det hjelper på trøkket. Bør jo være MER enn nok kun med bassbooster spør du meg, hvis ikke du er en helt syk bassfreak. Hvis det er tilfelle, så er nok ett par skikkelige heftige SUB'er veien å gå.

Er ganske sikker på at høyttalerne er riktig koblet.Får sjekke det i morgen, får nå er det strax kvelden.Tidlig opp:|
    Så det vil ikke skje noe ved å ta pluss på minus og omvendt?
    Hjalp utrolig mye når jeg fikk bassboosteren,var skikkelig imponert.
    Så derfor var det litt skuff med Rotel'n.
    Er glad i bass, det må jeg innrømme,har også 2 sub'r, men de brukes bare under film.
    Etter at jeg fikk bassboostern, så våknet Cerwin Vegane til liv og da kutta jeg ut sub'ene til musikk.
    Hadde derfor håpet på at de ville trøkke enda mere med Rotel'n, men nei:-?

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du ikke har trykk som pokker med bassbosteren på de cerwin høytalerene så må det være en kobla feil en eller annen plass

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    om du ikke har trykk som pokker med bassbosteren på de cerwin høytalerene så må det være en kobla feil en eller annen plass
    Har akkurat gått over koblingene nå, og alt er riktig koblet til.
    Har rca kabel fra receiverens pre-out og inn på Rotel'n(signalet fra receiver til Effekt), også har jeg tatt høyttaler kablene inn på de nederste høyttaler koblingene på effektforsterkeren.Er to sett der,er vel til bi-wire, så da er det vel det samme hvem av de jeg kobler på.Pluss på pluss og minus på minus.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Har akkurat gått over koblingene nå, og alt er riktig koblet til.
    Har rca kabel fra receiverens pre-out og inn på Rotel'n(signalet fra receiver til Effekt), også har jeg tatt høyttaler kablene inn på de nederste høyttaler koblingene på effektforsterkeren.Er to sett der,er vel til bi-wire, så da er det vel det samme hvem av de jeg kobler på.Pluss på pluss og minus på minus.
    Skal være det samme hvor man kobler de da ja. Det jeg tenkte på av å prøve å koble "feil" på en av høytalerene, altså pluss på minus inngangen å minus på pluss bare for å se om det er merket feil på enten høytaler eller forsterkeren. Gjør ikke noe å teste liksom.

Har selv hørt RB.1080 på ett par Klipsch RF-7 (uten bassbooster selvsagt) og med bass og diskant satt til 0. Dette spilte og trøkket som ett ******* ihvertfall. Mulig de CV dine er enda tyngre å kjøre, men synes det virker rart at du har så lite bass. Har jo selv hatt masse CV i mine yngre dager og jeg fikk trøkk nok i massevis med DC-12, DC-15, DC-1515 og AL1000, alle uten å måtte kjøre bassbooster eller å øke bassnivået. Jeg har dog alltid hatt MASSE effekt på de. Mulig du har ett vanskelig rom, eller rett å slett forventer alt for mye bass. Desto mer du øker bassnivået, eller kjører med bassbooster desto tyngre blir det for forsterkeren. Siden du har alt på MAX kan det være at Rotel'en rett å slett ikke klarer å levere nok strøm til høytalerene lengre.

Hvordan oppdager du lyden i ett helt vanlig la oss si 15 - 20 tusens kroners anlegg (ikke CV) hos en kompis eller bekjent? Er det helt "bassløst" for deg?
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv å bytte + og - på ene høytaleren selv om det er kobla rett. hadde ett par al1000 og der var kablinga feil invendig i høytaleren fra terminalen til filteret

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har bass på +10dB og legger Bassboosteren oppå der med 10dB så er det 20dB, noe som tilsvarer 100 ganger så mye effekt som om boosteren hadde vært borte og bass sto på null.
    Dvs. at om du "normalt" skal ha 1W vil du smelle til med 100 ...

Kan ikke skjønne at det er noe særlig å høre på, og hvorfor du da ikke vil bruke sub i stereo kan ikke jeg helt forstå.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal være det samme hvor man kobler de da ja. Det jeg tenkte på av å prøve å koble "feil" på en av høytalerene, altså pluss på minus inngangen å minus på pluss bare for å se om det er merket feil på enten høytaler eller forsterkeren. Gjør ikke noe å teste liksom.

Har selv hørt RB.1080 på ett par Klipsch RF-7 (uten bassbooster selvsagt) og med bass og diskant satt til 0. Dette spilte og trøkket som ett ******* ihvertfall. Mulig de CV dine er enda tyngre å kjøre, men synes det virker rart at du har så lite bass. Har jo selv hatt masse CV i mine yngre dager og jeg fikk trøkk nok i massevis med DC-12, DC-15, DC-1515 og AL1000, alle uten å måtte kjøre bassbooster eller å øke bassnivået. Jeg har dog alltid hatt MASSE effekt på de. Mulig du har ett vanskelig rom, eller rett å slett forventer alt for mye bass. Desto mer du øker bassnivået, eller kjører med bassbooster desto tyngre blir det for forsterkeren. Siden du har alt på MAX kan det være at Rotel'en rett å slett ikke klarer å levere nok strøm til høytalerene lengre.

Hvordan oppdager du lyden i ett helt vanlig la oss si 15 - 20 tusens kroners anlegg (ikke CV) hos en kompis eller bekjent? Er det helt "bassløst" for deg?

Har testa å bytte +/- , og da forsvant så å si all bassen.
    Så det er ingentin galt med inngangene.
    Dere må ikke missforstå meg, jeg har da bass, men som sagt, noe har blitt "borte" eller det har blitt "stramma" opp.
    Merker det mest da jeg spiller minidisc, siden den ikke er koblet via bassboosteren ( har prøvd, men fikk det ikke til.Trudde det skulle gå siden det er en "tape" inngang der også).
    Og da merker jeg det mest at det ikke er så mye bass.

Selvom jeg har bass på receiveren på fullt og bassboosteren på, går ikke det på strømmen til receiveren og ikke Rotel'n da?

Og kjenner ingen med annlegg i den prisklassen,bare jeg i gjengen som interesserer meg for annlegg,unntatt fatter, men han liker ikke så mye bass og spiller for det meste 60talls musikk.
    Og synes det er greit med bass, men jeg har vært vant med å spille normalt (-40) og ha bra bass da.
    Så jeg har ikke hørt på så mange "dyre" annlegg.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvom jeg har bass på receiveren på fullt og bassboosteren på, går ikke det på strømmen til receiveren og ikke Rotel'n da?
    Så lenge det er Rotel'en som driver CV dine, å du har økt bassbosteren til maks og Recieveren til max, så er det moa Rotel'en som da skal gi mer strøm. Eneste du gjør er og forandre "signalet" du sender til Rotel'en. Når du har økt alt av bass innstillinger må mao Rotel'en jobbe sinnsykt mye hardere enn når du kjører nøytralt.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok slik at det alltid er effektdelen som sliter med belastning selv om endringen skjer i signalveien Har hørt at man som regel kan regne med at det er 10 ganger så tungt for forsterkeren å høre på si 100db med tonekontrollen (bass/diskant) på fullt enn uten.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hvis du har bass på +10dB og legger Bassboosteren oppå der med 10dB så er det 20dB, noe som tilsvarer 100 ganger så mye effekt som om boosteren hadde vært borte og bass sto på null.
    Dvs. at om du "normalt" skal ha 1W vil du smelle til med 100 ...

Kan ikke skjønne at det er noe særlig å høre på, og hvorfor du da ikke vil bruke sub i stereo kan ikke jeg helt forstå.
    Grunnen til at jeg har hatt bass på fullt er at det ikke er så mye bass i Sony'n.
    Var enda dårligere på den gamle Sony'n min(str-db 940).

Men har nå bass på +6 da
    Innimellom bruker jeg sub i stereo, men så lenge jeg har 4 15" i høyttalerne mine, så burde jo de klare å brumme litt

Også er det moro med bass

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge det er Rotel'en som driver CV dine, å du har økt bassbosteren til maks og Recieveren til max, så er det moa Rotel'en som da skal gi mer strøm. Eneste du gjør er og forandre "signalet" du sender til Rotel'en. Når du har økt alt av bass innstillinger må mao Rotel'en jobbe sinnsykt mye hardere enn når du kjører nøytralt.

Men bass på receiver og bassbooster har alltid stått på fullt, før Rotel'n ble koblet til.
    Og Sony'n klarte det tydeligvis, men så fort Rotel'n ble koblet til, så forsvant det litt bass :-|

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men bass på receiver og bassbooster har alltid stått på fullt, før Rotel'n ble koblet til.
    Og Sony'n klarte det tydeligvis, men så fort Rotel'n ble koblet til, så forsvant det litt bass :-|
    Så du hadde mer bass før med bare Sony'en?

Spiller det noe høyere nå enn før da? Hvis ikke er noe er alvorlig galt. Rotel'en bør absolutt totalt knuse Sony'en med tanke på volum og bass.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du hadde mer bass før med bare Sony'en?

Spiller det noe høyere nå enn før da? Hvis ikke er noe er alvorlig galt. Rotel'en bør absolutt totalt knuse Sony'en med tanke på volum og bass.
    Jepp!
    Hadde mere bass med bare Sony'n og bassboosteren.
    Synes ikke at det spiller noe høyere enn før,det er iallefall ikke veldig merkbart,derfor litt skuffelse.
    Trudde kanskje at jeg ikke måtte opp i like høyt volum som før med Rotel'n koblet til.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp!
    Hadde mere bass med bare Sony'n og bassboosteren.
    Synes ikke at det spiller noe høyere enn før,det er iallefall ikke veldig merkbart,derfor litt skuffelse.
    Trudde kanskje at jeg ikke måtte opp i like høyt volum som før med Rotel'n koblet til.
    Da er det noe alvorlig galt en vei. Om det er Sony'en, dine koblinger eller Rotel'en vet jeg ikke. Den Rotel'en er ett kraftverk, og tviler på det finnes noen Reciever på markedet i dag uansett pris som har samme kreftene i 2 kanal stereo som den.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det noe alvorlig galt en vei. Om det er Sony'en, dine koblinger eller Rotel'en vet jeg ikke. Den Rotel'en er ett kraftverk, og tviler på det finnes noen Reciever på markedet i dag uansett pris som har samme kreftene i 2 kanal stereo som den.
    Det kan vel ikke være pre-outen på Sony'n?
    For da ville det vel ikke blitt noe lyd? Og koblingene har jeg jo sett over, og rart hvis det skulle være noe galt med Rotel'n.
    Kjøpt den ny fra Oslo hi-fi center.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan vel ikke være pre-outen på Sony'n?
    For da ville det vel ikke blitt noe lyd? Og koblingene har jeg jo sett over, og rart hvis det skulle være noe galt med Rotel'n.
    Kjøpt den ny fra Oslo hi-fi center.
    Kom på en liten ting. Du er sikker på at ikke forsterker står satt opp til å dele til SUB'ene dine en plass, og derav høytalerene ikke spiller noe bass under f.eks 80 - 60 eller noe Hz? Da vil du selvsagt få minimalt med bass, og måtte booste alt du har opp til max for å føle det trøkker litt

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom på en liten ting. Du er sikker på at ikke forsterker står satt opp til å dele til SUB'ene dine en plass, og derav høytalerene ikke spiller noe bass under f.eks 80 - 60 eller noe Hz? Da vil du selvsagt få minimalt med bass, og måtte booste alt du har opp til max for å føle det trøkker litt
    På forsterkeren så er den stillt inn på 80hz,høyttalerne på small.
    Men har det noe å si, for hadde ikke rørt innstillingene da jeg koblet til
    Rotel'n.
    Har små testa litt nå uten Rotel'n, og da er det litt mere bass.
    Lydnivået virker helt likt.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett høytalene til large istedet. Så lenge du har de til small og delt ved 80 Hz er det jo ikke rart du ikke får noe trøkk.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slår du fysisk av subene når du skal spille i stereo?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •