Denon PMA-700 vs Cambrigde Azur 640 v2 vs NAD C355Bee

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon PMA-700 vs Cambrigde Azur 640 v2 vs NAD C355Bee

Trenger integrert 2-kanals forsterker men valgets kval mellom disse:

Denon PMA-700 vs Cambrigde Azur 640 vs NAD C355Bee

Må velge en av disse til mine Polk Lsi15 høytalere.

Klarer ikke få bestemt meg og synes faktisk Denonen fristet da den hadde litt god bass og fin klar lyd og synes det var den peneste. Cambrigde virket litt innesluttet. Nad fristet mest. Synes alle låt bra i butikken. Etter å ha levd på dårlig anlegg den siste tiden synes jeg alle disse lyder som smør. Noen som har noen litt mere reflekterte tanker i hodet kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strømsterk

Ser at høyttalerne har middels følsomhet og er 4 ohm nom. Da trenger du en strømsterk forsterker, jeg holder en knapp på NAD'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    640A anbefales ikke til annet enn små/veldig lettdrevne høyttalere. Matcher du den med et bra par, får du stor gevinst, men det er ingen krafttønne på noen som helst måte.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo alle forsterkere som selges av HiFi-klubben, hvor du også har vært innom å hørt på de forskjellige forsterkerene.

Hadde du med deg høytalerene dine? Hvis ikke så er mitt råd: ta med deg høytalerene til klubben sammen med noen cd´er du kjenner lyden på. Gjerne avtal tid med en selger på forhånd, slik at de kan sette opp forsterkerene til deg. Bruk god tid, lytt, hør hva DU liker best, ikke hva selgeren ønsker å selge til deg. Gå for den du synes låter best på høytalerene dine :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd ut de forsterkerene mye, og de er helt forsjellige til forsjellige behov.

Denon pma 700 er nok allrounderen, som er lettest å like, for den har mye av alt (til prisen)

NAD C355 er sterkest, så hvis det er tungdrevne høytalere ville jeg valgt den

Cambridge A640 er litt "speere" i lyden, men spiller igjen veldig fint. Det er ikke et strømtårn, så med mindre de er veldig lette å drive ville jeg utelukket denne, hvis du ikke får prøvd den på høytalerene og liker den lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambrigde er helt klart ute av bildet da jeg synes den ble litt "monoton" i lyden. Høytalerene mine er litt tunge og vurderer å gå opp i pris og få noe mere strømsterkt.

Vurderer nå Denon PMA 1500, Vincent og Onkyo. Pioneer er også under vurdering men synes de ofte blir litt "tynne og spe" i lydbildet, men lenge siden jeg har hørt noe fra Pioneer nå så vet egentlig ikke hva jeg snakker om.

Synes det er vanskelig å gå fra butikk til butikk og sammenligne lyd. Veldig greit på hifi-klubben sånn sett. Også veldig greit å lese i forum men smaken er jo som baken... Veldig enig i dine beskrivelser av forsterkerene!

Siden det er surround som selger om dagen vurderer jeg også å gå for en slik selv om jeg aldri kommer til å bruke mer enn to høytalere. Er litt mer å velge i, og prisene passer meg bedre, men alle sier jeg får bedre lyd om jeg velger to-kanals. Har derfor ikke hørt noen av disse surround receiverene enda. Ville kanskje tro at teknikken i disse har gått videre mens de gamle to-kanalerene har stått stille og det derfor ikke skiller like mye på lydkvaliteten lenger?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Masterminder
    Siden det er surround som selger om dagen vurderer jeg også å gå for en slik selv om jeg aldri kommer til å bruke mer enn to høytalere. Er litt mer å velge i, og prisene passer meg bedre, men alle sier jeg får bedre lyd om jeg velger to-kanals. Har derfor ikke hørt noen av disse surround receiverene enda. Ville kanskje tro at teknikken i disse har gått videre mens de gamle to-kanalerene har stått stille og det derfor ikke skiller like mye på lydkvaliteten lenger?
    Arg! Nå går du fra asken til ilden! AV-receivere er mye mer kompisert enn en vanlig stereo dings. Derfor er alle hjørner kuttet for å holde prisen nede. Inklusiv evnen til å drive lavere enn 8 ohm. Så styr unna, fortsett med stereo dingser hvis det er 2.0 du vil ha. Teknikken har ikke gått videre med surround. Men det har blitt mange flere hjørner som kan kappes.

Jeg ville gått for en helt straight stereo sak. Jeg liker ikke noe særlig det som kommer fra Asia her, ei heller det som produseres her på berget. Ville vurdert Primare, Creek, Musical Fidelity, Roksan osv. Hvis du synes prisen er for høy så kan du jo logge bruktmarkedet?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv PMA-1500, kjører den på Dali mentor 6, og det funker utmerket, selvom forsterkeren koster 1/3 av høytalerne

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er fortsatt sånn ja... da blir det straight stereo!
    Marantz står nå for tur til å testes... de er jo pene og rimelige men er opptatt av bassen og der stiller vel Marantz til kort.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Masterminder
    Så det er fortsatt sånn ja... da blir det straight stereo!
    Marantz står nå for tur til å testes... de er jo pene og rimelige men er opptatt av bassen og der stiller vel Marantz til kort.
    Jepp, Marantz har en tendens til å være litt slappe i bassen :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, da ble det en brukt HK670. Forholdsvis fornøyd (man får jo hva man betaler for). Litt mere kraft enn den gamle Nad'n men ville nok blitt like fornøyd med en ny Nad (ikke så pen da menne...).

Synes denne HK'n låter svært godt sammen med Polkene mine.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •