Pioneer sc-lx71 og SA 1750

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer sc-lx71 og SA 1750

Heisann
    Skal handle meg ny av reciever og nye ht, har store tanker om Pioneer sc-lx 71 og System Audio 1750. Er det noen der ute som har erfaring med disse, lurer på om disse er god match. Hørte på SAène og ble imponert overt den snerten og lyden som disse presenterte, men de ble da drevet av et Hegel oppsett. Så jeg trenger erfaringstips fra noen som har prøvd SAène sammen men Pioneerèn.
    Ute etter om pioneerèn klarer å gi snerten som saène er så gode på og om klangbildet fra disse ikke oppleves som for "skarpt/lyst". Har planer om å bruke XTZ sin sub 99w10.16 sammen med disse.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det låter fett. Men de har jo produktene på soundgarden. Så da erdet jo bare å ta en tur innom å høre. Men SA og Pioneer er en knall match det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Soundgarden i går og fikk demo på SAène, men de hadde ikke Pioneer inne. Syntes SAène spilte helt knall med Hegel og er da spendt på om hva jeg kan forvente med en Pioneer og SA kombo. Ser du mener komboèn er en knall match, men må bare spørre om du har eller vet noen som hørt dette oppsettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Pioneer sc-lx71 og SA 1750

Da har anlegget vært i hus en liten måned, har desverre ferie no så jeg får ikke spilt så mye .
    Før jeg satte opp SAène fylte jeg de med sanblåsersand og fikk tak i sement-heller for å sette de på. Spiksen ble montert og så koblet jeg de opp med nyinnkjøpte Nordost kabler, gjett om jeg var spent!!!!!!!!!!
    Jeg er bare kjempefornøyd:-D , det funker bare helt knall. Hører at SAène trenger litt tid for å bli innspilt, men at de blir enda bedre enn de er no må jo bare bli fantastisk.

Skal etterhvert lage meg nye spenningskabler, vet ikke helt om det vil gjøre noen forskjell men synes det er gøy å holde på.

Folkens, TAKKER for all mulig hjelp, har fått fantastisk mange gode råd og ikke minst hjelp når jeg er mye tvil selv. Dette forumet er bare helt "knall"

Ha en fortsatt god sommer

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager OT, men du trykker nok på feil knapp for apostrof. ène istedet for 'ene.

Newcomer iMars sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både Pioneer SC-LX71 og SA 1750 og er veldig fornøyd. Har i tillegg SA200 sub.

Var til å begynne med litt skuffet, men det viste seg at alle høytalerne trengte lang tid på å bli innspilt. Har kjøpt sandblåsersand, men har ikke fått fylt opp ennå. Blir artig å høre effekten av dette. Mulig det blir minimalt, men ettersom produsenten har konstruert høytalerne med eget sandkammer må det jo ligge noe i det.

Har også registrert at høytalerne er avhengig av en god plassering i stuen for å gi optimalt lydbilde, men dette gjelder jo ikke kun for SA. Jeg brukte i hvertfall mye tid på å finne en plassering som gjorde at høytalerne "åpnet" lydbildet og ble luftigere og ikke så kompakt. Var særlig litt tricky å finne en god plassering for sub'en i forhold til fronthøytalere, slik at samspillet dem i mellom ble så sømløst som mulig.

Som bakhøytalere har jeg foreløpig noen eldre Sony-høytalere, men budsjettet strakk ikke lengre i første omgang..!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei,

jeg har netopp gått til innkjøp av en sc-lx71, og lurer i den anledning på hva de forskjellige surround alternativene går ut på...

advanced surround, thx, auto surround osv... hvem skal man velge for best mulig lyd til film? hvem gir tilgang til de nye lydformatene om man ser på blu ray?

noen som har erfaring med pioneer og dette?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare trykke på autosurround,så velger den det som ligger på bluyayplata!!
    Disse andre modusene er for å mikse surroundlyd fra to-kanals kilder!
    Ekst stereo kan vere ok på musikk syns jeg!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Bare trykke på autosurround,så velger den det som ligger på bluyayplata!!
    Disse andre modusene er for å mikse surroundlyd fra to-kanals kilder!
    Ekst stereo kan vere ok på musikk syns jeg!

ok.... autosurround som gjelder ved vanlig DVD filmer også? da velger den det beste lydsporet?

prøvde auto, og da kom det mono opp?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pioneer80
    ok.... autosurround som gjelder ved vanlig DVD filmer også? da velger den det beste lydsporet?

prøvde auto, og da kom det mono opp?
    Skal virke bra det,hvis du har valgt det beste lydsporet i menyen på dvd filmen!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår at du leser bruksanvisningen om surround modusene... det er utrolig mange valg og muligheter. På min LX70's bruksanvisning så dekker listen med surround moduser 3 sider..... fra side 91.

For det første gis det forskjellige valg om du har 5.1 eller 6.1/7.1

I tillegg så finnes det flere valg på hver type lydformat.

Grovt sett så har du tre valg... Standard, THX og Auto. Auto er grei - der bestemmer receiveren. På de to andre gis det flere valg for hver type lydformat. Du roterer mellom modusene ved å trykke på knappene på fjernkontrollen.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg foreslår at du leser bruksanvisningen om surround modusene... det er utrolig mange valg og muligheter. På min LX70's bruksanvisning så dekker listen med surround moduser 3 sider..... fra side 91.

For det første gis det forskjellige valg om du har 5.1 eller 6.1/7.1

I tillegg så finnes det flere valg på hver type lydformat.

Grovt sett så har du tre valg... Standard, THX og Auto. Auto er grei - der bestemmer receiveren. På de to andre gis det flere valg for hver type lydformat. Du roterer mellom modusene ved å trykke på knappene på fjernkontrollen.

stemmer, har prøvd og lese litt, men skjønte ikke helt oppsettet, derfor jeg spør her jeg kjører på 5.1 system med bi-wire på front. flere valg sier du? velger man thx f.eks har man noe annet valg enn trykke på knappen thx da?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer, har prøvd og lese litt, men skjønte ikke helt oppsettet, derfor jeg spør her jeg kjører på 5.1 system med bi-wire på front. flere valg sier du? velger man thx f.eks har man noe annet valg enn trykke på knappen thx da?
    Ja hvert lydformat gir forskjellige valg - for eksempel ved avspilling av vanlig Dolby Digital 5.1 gir deg følgende valg:

Å veksle mellom med standard knappen:

DD Pro Logic II Movie
    DD Pro Logic II Music
    DD Pro Logic II Game
    DD Pro Logic
    Neo:6 Cinema
    Neo:6 Music

Å veksle mellom med THX knappen:

DD Pro Logic II Movie+THX
    DD Pro Logic+THX
    Neo:6 Cinema+THX

Slenger du på et par høytalere bak også - så øker valgmulighetene drastisk

Det over er for LX70 - går ut i fra at det er omtrent det samme på LX71.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hvert lydformat gir forskjellige valg - for eksempel ved avspilling av vanlig Dolby Digital 5.1 gir deg følgende valg:

Å veksle mellom med standard knappen:

DD Pro Logic II Movie
    DD Pro Logic II Music
    DD Pro Logic II Game
    DD Pro Logic
    Neo:6 Cinema
    Neo:6 Music

Å veksle mellom med THX knappen:

DD Pro Logic II Movie+THX
    DD Pro Logic+THX
    Neo:6 Cinema+THX

Slenger du på et par høytalere bak også - så øker valgmulighetene drastisk

Det over er for LX70 - går ut i fra at det er omtrent det samme på LX71.
    ok... men at man har disse mulighetene om man trykker på thx knappen som du sier. da vil forsterkeren velge de automatisk siden de ligger under thx? får ikke opp noen meny om man trykker på thx knappen.

men bruker man auto slipper man tenke på det her? da kommer det beste opp uansett?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok... men at man har disse mulighetene om man trykker på thx knappen som du sier. da vil forsterkeren velge de automatisk siden de ligger under thx? får ikke opp noen meny om man trykker på thx knappen.

men bruker man auto slipper man tenke på det her? da kommer det beste opp uansett?
    Nei det kommer ikke opp noen meny, receiveren bytter modus for hver gang du trykker på fjernkontrollen.

Fungerer også greit å bare sette receiveren i Auto Surround modus.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok.. takk for tips folkens.. stemmer nok med min lx-71 det... 70 og 71 er vel ikke store forskjellen... er jo ikke rare forskjellen opp til lx-82 heller i grunn , bortsett fra mange tusenlapper..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det kommer ikke opp noen meny, receiveren bytter modus for hver gang du trykker på fjernkontrollen.

Fungerer også greit å bare sette receiveren i Auto Surround modus.

vil du anbefale og sette høytallerne som "large" eller "small"? jeg har klipsch rf-82 surround system.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil du anbefale og sette høytallerne som "large" eller "small"? jeg har klipsch rf-82 surround system.
    Det må du nesten bare prøve deg frem med! Spørs litt hvor godt du får suben til å spille på musikk!
    Jeg spiller ofte musikk i stereo uten sub,og da må de selvsagt stå som large!
    Det er en ting som er litt irriterende med med pioneer (vet ikke hvordan det er på andre),og det er at man ikke kan lagre et oppsett med HT til large for musikk,og et oppsett som small til film!
    Det har hvertfall ikke jeg fått til!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det må du nesten bare prøve deg frem med! Spørs litt hvor godt du får suben til å spille på musikk!
    Jeg spiller ofte musikk i stereo uten sub,og da må de selvsagt stå som large!
    Det er en ting som er litt irriterende med med pioneer (vet ikke hvordan det er på andre),og det er at man ikke kan lagre et oppsett med HT til large for musikk,og et oppsett som small til film!
    Det har hvertfall ikke jeg fått til!

sant... finner ikke noe og lagre det på. tenker først og fremst på hva som anbefales til film, blir ikke helt enig med meg selv her... kjører du small på film og lar suben ta seg av all bass?

på vanlig musikk og stereo, syns jeg small funka best og med sub. på large syns jeg diskanten drukna litt og ble litt for dyp. kan jo hende det kunne vært justert bedre med bass og treble på forsterkeren.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sant... finner ikke noe og lagre det på. tenker først og fremst på hva som anbefales til film, blir ikke helt enig med meg selv her... kjører du small på film og lar suben ta seg av all bass?

på vanlig musikk og stereo, syns jeg small funka best og med sub. på large syns jeg diskanten drukna litt og ble litt for dyp. kan jo hende det kunne vært justert bedre med bass og treble på forsterkeren.
    Hvis du syns det låter best med alle høytalere på small til musikk,så kan du trygt kjøre med det på film også!
    Bass og treble skal du ikke behøve å justere på!
    Da er det bedre å gå inn i EQ å justere litt eventuelt!
    Du har kjørt romkorreksjon?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •