Forsterker til stereo oppsett og flere HDMI kilder.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til stereo oppsett og flere HDMI kilder.

Jeg har tenkt å sette opp en liten multimedia/underholdnings løsning i stua, og trenger derfor noen tips på hva slags forsterker jeg burde gå for ettersom jeg er relativt grønn på dette selv. Jeg har en forholdvis liten stue på ca 18-20kvm, og har strengt tatt ikke plass eller behov for surround. Oppsettet vil bli brukt like mye, om ikke mer til musikk og spill enn film. Tenkte derfor å gå for en ren stereo løsning, og spare litt penger i samme slengen.

Tanken var at jeg skulle ha følgende kilder på oppsettet:

- Canal Digital HD Tuner (HDMI)
    - HTPC / Media Center (HDMI for bilde og Optisk/Analog Stereo for lyd)
    - Spillkonsoll (Component)
    - Technics 1210MK5 Platespiller (Analog Stereo)

Alt dette, og kanskje mer etterhvert, skal da rutes til HDMI på en av Samsung sine nye LED tv'er (7070/8050), og et par høytalere.
    Det er heller ikke å forakte om forsterkeren har en god headphone jack, da jeg ofte blir sittende i godstolen med et par AKG 271 MKII. Har uansett tenkt å gå for en dedikert headphone forsterker etterhvert, men det får bli et annet kapittel når den tid kommer...

Etter hva jeg har lest og sett rundt om, så må jeg opp på en surround forsterker for å få koblet opp det jeg ønsker i forhold til HDMI kilder da det virker som om stereo forsterkerne er mer dedikert på selve lyd-delen og ikke en helhetlig multimedia opplevelse.

Jeg var en tur innom HifiKlubben og fikk foreslått en Denon AVR-1910 til mitt bruk på grunn av HDMI tilkoblingene, kombinert med et par B&W DM686 høytalere på stativ som tilsynelatende skal kunne yte godt i en stue på ca 20kvm. Til informasjon er budsjettet mitt på ca 10k for forsterker og høytalere med stativ, så dette passet jo i grunn ganske godt...

Jeg hadde satt pris på innspill på dette oppsettet, eller andre alternativ, gjerne med begrunnelse. Som sagt er jeg ingen ekspert på det tekniske helt enda, men jeg liker å tro at jeg setter over gjennomsnittet pris på god lyd og et godt bilde!

På forhånd takk for alle innspill!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ingen som har noen forslag eller innspill å komme med her?

Tenkte jeg skulle ta en tur ut denne helgen eller tidlig neste uke for å få tak i litt utstyr

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •