Tips til stereoforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til stereoforsterker

Jeg har et par B&W DM 602 S3 stående som inntil nylig har blitt brukt med en hjemmekinoforsterker jeg har lånt, men som jeg altså ikke lenger har. Så nå tenkte jeg å kjøpt en forsterker som skal kunne drive de godt. Tenkte en god stereoforsterker siden jeg uansett ikke har planer om å drive noe med hjemmekino fremover. Budsjettet mitt er <4000kr, nytt eller brukt spiller ingen rolle så lenge det følger med en eske (jeg bor i utlandet og stakkaren må være i en eske for å bli sjekket inn for flytur..)

Jeg har sett på følgende:
    rotel ra-04 / ra-06 (evt brukt 1070 og billig forforsterker)
    denon pma-1500 (fant brukt for 4500 på finn, men var solgt )
    cambridge 640
    ymse fra nad
    ymse fra marantz

Akkurat hva det blir er ikke så viktig..men jeg har nå hørt rotel, denon og cambridge skal være bra med b&w høyttalere så de får litt mer fokus..

Noen tips?

Edit: Kommer nok til å bli brukt til det meste - musikkvis fra rap via rock og blues til klassisk, ellers filmer, tv og xbox..

Newcomer POSEN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å se etter en slik en XTZ Class A100 D3, Sølv/sort Forsterkere | Surround.no - Høyttaler spesialisten brukt? Evt. strekke budsjettet litt...

Newcomer POSEN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin0958
    Jeg har et par B&W DM 602 S3 stående som inntil nylig har blitt brukt med en hjemmekinoforsterker jeg har lånt, men som jeg altså ikke lenger har. Så nå tenkte jeg å kjøpt en forsterker som skal kunne drive de godt. Tenkte en god stereoforsterker siden jeg uansett ikke har planer om å drive noe med hjemmekino fremover. Budsjettet mitt er <4000kr, nytt eller brukt spiller ingen rolle så lenge det følger med en eske (jeg bor i utlandet og stakkaren må være i en eske for å bli sjekket inn for flytur..)

Jeg har sett på følgende:
    rotel ra-04 / ra-06 (evt brukt 1070 og billig forforsterker)
    denon pma-1500 (fant brukt for 4500 på finn, men var solgt )
    cambridge 640
    ymse fra nad
    ymse fra marantz

Akkurat hva det blir er ikke så viktig..men jeg har nå hørt rotel, denon og cambridge skal være bra med b&w høyttalere så de får litt mer fokus..

Noen tips?

Edit: Kommer nok til å bli brukt til det meste - musikkvis fra rap via rock og blues til klassisk, ellers filmer, tv og xbox..
    Kan se ut som om vi jakter på det samme. Føler Nad eller Denon har gjort det bra jeg. Cambridge 640 har noe høyre utgangseffekt og er vissnok på tilbud til kr 2500,- Jeg er noe skeptisk til denne da jeg synes den er noe innesluttet og mangler en groovy bass.

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Xindak XA-6950

Denne har gitt meg mange timer med god lyd.
    Og om du bor på rette plassen i utlandet finner du den sikkert meget billig der.
    Jeg måtte selv ut med ca 4500,- i egen import.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •