Rotel effekt til B&W eller tips/erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 89
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rotel effekt til B&W eller tips/erfaringer?

Har en Yamaha RX-V1900 sammen med B&W CM1.

Hører ca. 95% på musikk i Pure Direct og det blir ca. 1 til 2 filmer i uka.

Har tanker om å oppgradere med en stereo effektforsterker på CM1 siden eg hører mye på musikk.

Er veldig fornøyd med 1900'n i Pure Direct sammen med B&W CM1 og synes det er en glimrende match slik det spiller nå i mitt rom:-D

Har ikke hatt bedre lyd på musikk i mitt rom etter min smak enn med CM1 og 1900'n i Pure direct. Diskanten er behagelig og blir aldri slitsom uansett volum i mitt rom. Er også imponert over bassen i CM1 sammen med 1900'n i mitt rom med tanke på størrelsen til stativhøgtalerne. Det er åpen og detaljert lyd og vokal og instrumenter høres ekte ut slik det skall høres ut etter min smak. Plassering av instrumenter er bra og har heller ikke hatt mer tredimensjonal lyd i mitt rom enn med dette oppsettet.

Har selvfølgelig hatt andre oppsett som eg har likt veldig godt og som har hatt andre gode kvaliteter, men det er CM1 sammen med 1900'n i Pure Direct som har imponert mest med tanke på lydkvaliteter eg setter pris på etter min smak.

Tanken er en oppgradering til effektforsterker og senere en stereo forforsterker med prosessorinngang og rekner med det gir enda bedre musikk opplevelser i stereo selv om eg i utgangspunktet er VELDIG fornøyd slik det er nå:-D

Siden eg er så fornøyd med lyden og ikke savner noe spesielt er det litt vanskelig å forklare hva eg trenger mer av eller hva som kann bli bedre, men rekner med att en effektforsterker og senere en forforsterker med prosessorinngang vil gi meg svaret, men det må jo passe sammen med B&W CM serien selvfølgelig-

Men det er vel ofte slik att en ikke vet hvilke kvaliteter en kann få bedre eller mer av før en prøver noe nytt som tilfører det lille ekstra:-D

Er klar over att en stereo forforsterker med prosessorinngang kommer til å bli nevnt, men eg må nesten starte med effektforsterker først og så får heller forforsterker komme senere siden det blir for dyrt å kjøpe begge deler samtidig.

Har tenkt litt på Rotel 1070/1080, men er åpen for andre forslag Ønsker også tanker og erfaringer om 1070/1080 er ett bra valg.

Noen som har tips til gode effektforsterkere som kann være en god match?

Takker for tips, råd og erfaringer:-D

Edit: ryddet litt og endret litt på trådtittel:-)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel og B&W er jo i samme "firma" sammen med Classé så de passer sikkert godt sammen. Både Rotel og B&W er så vidt jeg har fått med meg litt mørke i klangen så kanskje det blir for mørkt? I så fall så finnes det jo Rotel i klasse D som skal være litt lysere. Jeg har bestilt en Rotel Klasse D som jeg skal bruke på SVS høyttalere som også er litt mørke sammen med Yamaha receiver som også er litt mørk. Satser på at Denne kombo'en blir bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Rotel og B&W er jo i samme "firma" sammen med Classé så de passer sikkert godt sammen. Både Rotel og B&W er så vidt jeg har fått med meg litt mørke i klangen så kanskje det blir for mørkt? I så fall så finnes det jo Rotel i klasse D som skal være litt lysere. Jeg har bestilt en Rotel Klasse D som jeg skal bruke på SVS høyttalere som også er litt mørke sammen med Yamaha receiver som også er litt mørk. Satser på at Denne kombo'en blir bra.

Hmmm... Er ganske varm og fyldig lyd med Cm1 på 1900'n også og det liker eg. Er ikke sikker på hvilken effektforsterker som kann passe den komboen:-?

Mulig Klasse D passer til 1900'n og CM1 som i mine ører er en match som låter varmt og fyldig i mitt rom og som eg liker. Men Rotel klasse D gir kanskje det lille ekstra som eg ikke helt vet hva er enda:wink: (de som har lest mitt første innlegg forstår hva eg mener)

Hvilken Rotel klasse D har du bestilt?

Har aldri hørt en klasse D forsterker så vet ikke helt hvordan de låter:-?

Mulig det ikke er så dumt for mitt oppsett heller, men er det noen som har erfaringer med Rotel klasse D på Yamaha og Cm serien til B&W?

Takker for svar:-D

Edit: Ønsker ikke att det skall bli for hard/spiss diskant viss det blir resultatet med klasse D. Blir det mer detaljer o.s.v blir det en helt annan sak:-)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt en Rotel RB-1572. Har aldri hørt de, men har lest bare positive ting om Rotel's klasse D forsterkere. Jeg foretrekker varm lyd og er spent på hvordan dette blir.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt en Rotel RB-1572. Har aldri hørt de, men har lest bare positive ting om Rotel's klasse D forsterkere. Jeg foretrekker varm lyd og er spent på hvordan dette blir.

Tøft att du tørr prøve noe nytt uten å prøve det først. Er vel lett å selge den om det blir missmatch

Gi gjerne tilbakemelding på hvordan resultatet blir. Ble litt nysgjerrig selv:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor finner eg en nettside med oversikt over klasse D til Rotel med priser og spesifikasjoner? Vet jo allerede pris på RB 1070/1080 som også er ett alternativ. Trenger fortsatt tips og råd fra flere:-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.rotel.no har alle specsa. Prisene finner du på dette forumet:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...-15-serie.html
    Ikke første lista, men litt lengre ned på siden er de oppdaterte prisene.

Welcome to L-Sound! har noen av de ihvertfall.

Jeg kjøpte høyttalerne, sub'en og receiver'en óg basert på det jeg leste på nettet om de. Første gangen jeg har kjøpt sånt uhørt, men har ikke angra.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.rotel.no har alle specsa. Prisene finner du på dette forumet:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...-15-serie.html
    Ikke første lista, men litt lengre ned på siden er de oppdaterte prisene.

Welcome to L-Sound! har noen av de ihvertfall.

Jeg kjøpte høyttalerne, sub'en og receiver'en óg basert på det jeg leste på nettet om de. Første gangen jeg har kjøpt sånt uhørt, men har ikke angra.

Takker for linker:-D Fint du er fornøyd:-D

Ser nå att RB 1070/1080 er gamle greier nå. Viss det blir Rotel blir det uansett de nye modellene. Om det blir klasse D er eg usikker på enda, men det frister jo litt å prøve, men må få litt mer kunnskap om de før eg eventuelt går for en av de:-D

En fordel har iallefall klasse D effektforsterkerne og det er att de blir vel ikke så varme Det hadde i grunn passet bra med tanke på plasseringen for min del, men lyden må stemme også:-D

Takker for hjelp så langt:-D

Noen som har erfaringer med de nye modellene sammen med B&W og Yamaha?

Er litt nysgjerrig på klasse D effekt fra Rotel samtidig som eg er litt skeptisk siden eg ikke har noen erfaring med klasse D forsterkere. Litt blandet rar følelse, men har heller ikke så mange muligheter til å prøve de før kjøp og da er det jo greit å være litt skeptisk.

Men er såpass nysgjerrig att viss eg får en del positive tilbakemeldinger som kanskje demper mine "fordommer" er det mulig eg blir mer trygg på en eventuell bestilling for å prøve iallefall. Det er jo bare å selge den igjenn viss det ikke skulle falle helt i smak:-D

Trenger litt flere tips og erfaringer om hvordan klasse D effektforsterkerne er. For og i mot med tanke på matching til Cm serien og Yamaha som pre:-D Slik att eg blir litt klokere med tanke på mitt valg:-D

Det hadde eg satt VELDIG stor pris på:-D

Edt: Har i grunn ikke fordommer mot klasse D forsterkere, men heller litt mer skeptisk er vel ordet:-) Hører jo en del om att klasse D kan bli litt skarp i toppen, men det er vel snakk om matching som med alt annet:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror du Rb-1562 på 2x100 watt blir for svak med tanke på att 1900'n har 2x130 watt i stereo?

Eller bør eg gå for den samme som du Rb-1572 og slippe å tenke på å få for lite effekt senere også:-D

Rb-1562 er jo billigere i tilfelle eg ikke blir helt fornøyd og må selge den igjenn:?

Uansett ønsker eg heller ikke for lite effekt og angre på det også.

Ikke lett å vite hva en skall gjøre siden eg ikke vet om det er en god match med klasse D effekt fra Rotel heller:?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Tror du Rb-1562 på 2x100 watt blir for svak med tanke på att 1900'n har 2x130 watt i stereo?

Eller bør eg gå for den samme som du Rb-1572 og slippe å tenke på å få for lite effekt senere også:-D

Rb-1562 er jo billigere i tilfelle eg ikke blir helt fornøyd og må selge den igjenn:?

Uansett ønsker eg heller ikke for lite effekt og angre på det også.

Ikke lett å vite hva en skall gjøre siden eg ikke vet om det er en god match med klasse D effekt fra Rotel heller:?

Rotel'ens 2x100watt er nok kraftigere enn Yamaha'en uansett.

Jeg vurderte 1562 pga at jeg har små høyttalere nå, men som deg tenkte jeg at jeg en dag kanskje vil ha større høyttalere så da ble det 1572 for å slippe å bytte forsterker. Det er alltid bedre med "for mye" effekt enn for lite.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel'ens 2x100watt er nok kraftigere enn Yamaha'en uansett.

Jeg vurderte 1562 pga at jeg har små høyttalere nå, men som deg tenkte jeg at jeg en dag kanskje vil ha større høyttalere så da ble det 1572 for å slippe å bytte forsterker. Det er alltid bedre med "for mye" effekt enn for lite.

Helt enig i alt du skriver her:-D

Klasse D fra Rotel har vel fått mye skryt og det kunne vært spennende og prøve de på mitt oppsett:-D Har vel også hørt att Rotel klasse D er litt "varmere" enn enkelte andre klasse D forsterkere, men mulig det ikke stemmer:-?

Takk for svar:-D

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå att RB 1070/1080 er gamle greier nå. Viss det blir Rotel blir det uansett de nye modellene. Om det blir klasse D er eg usikker på enda, men det frister jo litt å prøve, men må få litt mer kunnskap om de før eg eventuelt går for en av de:-D
    Alle nye Rotel-trinn er vel klasse D?

Jeg kjørte Rotel RB-1090 på B&W 604S3, bortsett fra at Rotelen hadde litt dårlig kjøling så fungerte det utrolig bra. Kjører med Klipsch nå, og må si jeg savner litt lyden som B&W spesielt gav på vokal.

Newcomer jorntoffe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en rotel 1095 som effekkt på mine 802 og 805, og synes det funker veldig bra. Hadde før embla ice blokker, på mine 803, men når jeg byttet de ut med 1095 ble lyden veldig mye bedre. Ble mye klarere og detaljert. Så min erfaring er at b&w og rotel er en god match

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig i alt du skriver her:-D

Klasse D fra Rotel har vel fått mye skryt og det kunne vært spennende og prøve de på mitt oppsett:-D Har vel også hørt att Rotel klasse D er litt "varmere" enn enkelte andre klasse D forsterkere, men mulig det ikke stemmer:-?

Takk for svar:-D
    Det sies at Rotel klasse D er litt varmere enn andre tilsvarende ja.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve

Jeg kjørte Rotel RB-1090 på B&W 604S3, bortsett fra at Rotelen hadde litt dårlig kjøling så fungerte det utrolig bra. Kjører med Klipsch nå, og må si jeg savner litt lyden som B&W spesielt gav på vokal.
    Ikke alle nye Rotel forsterkere er klasse D nei. Bl.a. RB-1582 og RB-1552 er A/B.

2x380 watt A/B avgir mye varme så det er ikke så rart om den ble varm.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve

takker for svar:-D

Kann forstå att du savner litt B&W høgtalerne. Det er gode høgtalere:-D Ikke noe vondt om Klipsch. De gjør sine ting bra de også. Men til syvende og sist handler det om smak og behag og bruksområde og hva som prioriteres når det gjelder de forskjellige kvaliteter som Kipsch og B&W har:-D

Ser Gurba har forklart att Rotel også har klasse A/B effekt også

Ja RB-1090 er vel en helt rå og kraftig transistor effektforsterker så det er sikkert ikke så rart den blir litt varm:-D Er i grunn litt derfor eg tenker klasse D også siden det er litt begrenset med plass i hyllen den skall stå på.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorntoffe
    Har en rotel 1095 som effekkt på mine 802 og 805, og synes det funker veldig bra. Hadde før embla ice blokker, på mine 803, men når jeg byttet de ut med 1095 ble lyden veldig mye bedre. Ble mye klarere og detaljert. Så min erfaring er at b&w og rotel er en god match

Takker for nyttig informasjon:-D

Det frister litt å prøve Rotel klasse D effekt på CM1 og 1900'n som pre:-D Mulig det blir VELDIG god kombo. Klar og detaljert lyd liker vi:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sies at Rotel klasse D er litt varmere enn andre tilsvarende ja.

Betryggende å høre:-D

Liker litt varm lyd og liker ikke spiss ubehagelig diskant heller. 1900'n og CM1 har en nydelig behagelig diskant som eg liker. Mer detaljer og oppløsning er jo bare fint:-D

Får se om eg får flere erfaringer og tips her. Har tro på att Rotel klasse D kann bli en god kombo sammen med 1900'n og CM1, men føler eg ikke kann bestille helt enda før eg blir litt tryggere på valget:-D

Som sagt er det jo bare å selge den igjenn om det ikke faller i smak, men ønsker selvfølgelig å bli så fornøyd att eg slipper det:-D

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2x380 watt A/B avgir mye varme så det er ikke så rart om den ble varm.
    RB-1090 har også interne kjøleprofiler i tillegg til de synlige ribbene. Det er ikke min erfaring at den blir spesielt varm i det hele tatt, selv etter kontinuerlig bruk, bare såvidt lunken. PÅ transmisjonslinjer, som kan være litt effektkrevende, er den uovertruffen til prisen.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om du liker mye av den samme lyden som meg. Jeg ville sett meg om etter en brukt Electrocompaniet AW120 DMB f.eks. Disse kan du få gode priser på.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •