Rotel effekt til B&W eller tips/erfaringer? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 89 av 89
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg fikk svar på norsk selv om jeg spurte på engelsk. Fikk svar dagen etter.

Håper eg får svar på norsk også, men det viktigste er att de forstår hva eg skriver på veldig dårlig engelsk

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Håper eg får svar på norsk også, men det viktigste er att de forstår hva eg skriver på veldig dårlig engelsk
    De De ser vel hvor du sendte mailen fra og sender den til rette vedkommede.

Har forresten sett flere som sier at 10xx serian ikke låter så bra brokoblet generelt. Noen har sågar nevnt 1070 og 1066. De blir anstrengte på høyt volum når de er brokoblet. Vurderte en 1066 (6x60watt/3x150watt brokoblet) til frontrekka helt til jeg leste dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De De ser vel hvor du sendte mailen fra og sender den til rette vedkommede.

Har forresten sett flere som sier at 10xx serian ikke låter så bra brokoblet generelt. Noen har sågar nevnt 1070 og 1066. De blir anstrengte på høyt volum når de er brokoblet. Vurderte en 1066 (6x60watt/3x150watt brokoblet) til frontrekka helt til jeg leste dette.

Ja dempningsfaktoren blar lavere ved brokobling. Med høy dempningsfaktor har effektforsterkeren bedre kontroll på elementene slik eg har forstått det:-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dempningsfaktoren blar lavere ved brokobling. Med høy dempningsfaktor har effektforsterkeren bedre kontroll på elementene slik eg har forstått det:-D
    Mulig det ja. Jeg har ikke så god greie på dette. Jeg vet om jeg liker lyden eller ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel videresendte mitt spørsmål til Kjell Nygård:

knygaard@bwgroup.com

Har ikke fått svar på mail i dag selv om eg sende mail i går.

Du fikk jo svar etter ett par timer og Gurba etter en dag.

Er det bedre å sende mail til Kjell Nygård? Må eg skrive på norsk eller engelsk til han? Siden han skrev engelsk på mail til deg er det vel mulig att han ikke snakker/skriver norsk:?

Takker for svar:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det ja. Jeg har ikke så god greie på dette. Jeg vet om jeg liker lyden eller ikke.

Og det er jo det aller viktigste:-D Sånn er det for meg også og eg er veldig fornøyd med lyden:-D Men det er klart eg ser på dempningsfaktoren, strømforsyning o.s.v også i tillegg til selve lydkvaliteten i en forsterker med tanke på kanskje en oppgradering i fremtiden av høgtalere som er en tyngre last å drive:-) Men uansett kunne eg tenke meg litt mer informasjon om 1582'n vs 1080'n av ren nysgjerighet:-D

Edit: Skrev litt mer for å forklare litt bedre att dempingsfaktor, strømforsyning og selvfølgelig lydkvalitet betyr vel så mye som antall watt:-) Selvfølgelig en kombinasjon av dette er jo det beste

Dette er jo bare mine meninger og selvfølgelig respekterer eg om noen andre mener noe annet Sluttresultatet er uansett det viktigste og det har du Gurba helt 100% rett i. Støtter den

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått svar på mail i dag selv om eg sende mail i går.

Du fikk jo svar etter ett par timer og Gurba etter en dag.

Er det bedre å sende mail til Kjell Nygård? Må eg skrive på norsk eller engelsk til han? Siden han skrev engelsk på mail til deg er det vel mulig att han ikke snakker/skriver norsk:?

Takker for svar:-D
    Nå er det lørdag så det er ikke sikkert du får svar før over helga. Kjell svarte på norsk til meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det lørdag så det er ikke sikkert du får svar før over helga. Kjell svarte på norsk til meg.
    Ja det har du jo rett i. Får kanskje svar mandag eller tirsdag da:-D

Viss ikke får svar i løpet av neste uke er det mulig eg sender en mail til Kjell på norsk, men det er jo ikke SÅ veldig viktig heller da. Vet jo hva eg har og trenger jo ikke vite noe mer om forskjellene på 1080'n vs 1582'n enn det min lokale hifi butikk fikk litt informasjon om fra importøren.

Men hadde jo vært litt spennende uansett og kanskje eg får litt mer detaljert forklaring på mail enn det eg fikk fra hifi butikken:-D

Koster jo heller ikke noe å sende mail så....:-D, men får sikkert mail i løpet av neste uke så trenger helt sikkert ikke sende ny til Kjell

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel videresendte mitt spørsmål til Kjell Nygård:

knygaard@bwgroup.com

Trodde dette innlegget var fra Vegamannen og derfor eg har misforstått litt om svar på norsk eller engelsk. Har ikke sett det før nå att det er Gurba som skrev dette innlegget:-D

Beklager att eg misforstod dette Vegamannen og Gurba:-D

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •