Rotel effekt til B&W eller tips/erfaringer? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 89
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Ja det er kjedelig å vente. Vet hvordan det er så eg forstår deg godt
    Fungerer 1582'en sammen med B&W'ene da, nå når du har hatt den en stund?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    1090 utvikler nada varme. Selv med et teppe over forsterkeren. Klarte aldri å få opp tempen på min med mine gamle 604S3.
    Det ble faktisk ikke den jeg hadde heller. Men den tålte ikke så veldig mye før den kuttet. Mistenker at den ikke liker lave impedanser så godt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Fungerer 1582'en sammen med B&W'ene da, nå når du har hatt den en stund?

Ja eg er fortsatt veldig fornøyd:-D Den er kommet for å bli

Håper du blir like fornøyd med din kombo:-D

Kom gjerne med tilbakemelding når du får 1572'n og høgtalerne dine:-D

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville du ikke legge ut bilder? Ikke på din profil en gang?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja eg er fortsatt veldig fornøyd:-D Den er kommet for å bli

Håper du blir like fornøyd med din kombo:-D

Kom gjerne med tilbakemelding når du får 1572'n og høgtalerne dine:-D
    Bra du ble fornøyd siden du var i tvil lenge.

Skal vel få skrevet litt når alt er i hus. Håper det blir i løpet av august.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nettopp i kontakt med Lsound, hvor jeg surte om det var lydmessig noen forskjell på Rotel RB1552 og RB1070. Og i følge Rotel, produsenten, så skulle denne være forbedret lydmessig i forhold til den gamle RB-1070. Dessuten har jeg lest rundt på nettet at i følge Rotel er dette deres viktigste lansering noensinne. De ser utrolig bra ut. Terminaler er oppgradert, tipper også de har gjort en del små justeringer får å få det til å låte mye bedre.

Man kan jo ta Nad C375Bee og C372, nesten umulig å se forskjell på de innvendig, men C375Bee låter bedre.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det hadde vært rart om en såpass seriøs aktør som Rotel bare bytter kasse og så lanserer det som nytt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du ble fornøyd siden du var i tvil lenge.

Skal vel få skrevet litt når alt er i hus. Håper det blir i løpet av august.

Ja var litt usikker på om eg skulle bestille den etter eg leste den testen, men eg fulgte magefølelsen og det faktum att eg har hatt Rotel før og vet att de lager gode forsterkere:-D

Det som stod i testen om litt for lys diskant i enkelte oppsett viste seg å ikke stemme i det hele tatt med mitt oppsett. Noe eg også hadde en mistanke om. CM1 har jo en veldig behagelig diskant og 1900'n er jo nøytral men samtidig litt varm lydsgnatur etter min mening og da tenkte eg att det kunne bli en god match.

Nå angrer eg ikke ett sekund på att eg bestilte den:-D Ville ikke valgt noe annet til den prisen på mitt oppsett nå etter å hørt hvor bra match det ble med mitt oppsett i mitt rom:-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres bra ut. Selv om den jeg har bestilt er klasse D og trolig litt lysere så har jeg tro på at den passer med Yamaha og SVS som er litt varme.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Var nettopp i kontakt med Lsound, hvor jeg surte om det var lydmessig noen forskjell på Rotel RB1552 og RB1070. Og i følge Rotel, produsenten, så skulle denne være forbedret lydmessig i forhold til den gamle RB-1070. Dessuten har jeg lest rundt på nettet at i følge Rotel er dette deres viktigste lansering noensinne. De ser utrolig bra ut. Terminaler er oppgradert, tipper også de har gjort en del små justeringer får å få det til å låte mye bedre.

Man kan jo ta Nad C375Bee og C372, nesten umulig å se forskjell på de innvendig, men C375Bee låter bedre.

Ja den lokale Hifi butikken har også spurt importøren om det er forskjell på 1080'n og 1582'n. Og de fekk samme svar som deg att de var bedre lydmessig. Har ikke turd å skrive det her siden eg alltid er redd for att selgere sier hva som helst for å selge og siden dette er så nye effektforsterkere att eg ikke ville skrive noe om det før det kunne bekreftes fra fagfolk og tester i magasin o.s.v. Den skulle spille finere og renere enn 1080'n hadde de sagt, men viss du har hørt det samme stemmer det sikkert. Lettere å stole på det når det er flere selgere som sier de har fått den beskeden fra importøren:-D Eg har ikke hørt 1080'n selv bare så det er sagt

Har også lest mye på nettet om folk som mener de er helt like siden de mener de ligner på hverandre innvendig, selv om det er uklare og små bilder som er tatt ovenfra der en ikke kann se alt så detaljert.

Kann vel være andre komponenter og små oppgraderinger selv om det ser likt ut på ett lite bilde der en ikke kann se mer enn de største komponentene som strømforsyning og kondensatorer noenlunde klart.

Eg var der da butikken ringde og bestilte den og fikk de også til å spørre om diskanten var grovkornet slik som den gamle modellen har fått litt kritikk på slik eg har forstått det. Eg hørte ikke hva som ble sagt av importøren, men selgeren i butikken sa att den ikke var grovkornet slik som på de eldre modellene. Dette er mulig ett selger triks, men de bør holde seg til fakta og være seriøse

Uansett hva de sier fra den ene eller andre kanten er eg iallefall veldig fornøyd med 1582'n med mitt oppsett i mitt rom, men eg har som sagt ikke sammenlignet med 1080'n:-D

Er jo også som Gurba sier att det hadde vært litt rart om de ikke hadde gjort noen små oppgraderinger nå når de lanserer helt nye modeller av forsterkere:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville du ikke legge ut bilder? Ikke på din profil en gang?

Hvordan gjør eg det da? Er ikke så teknisk begavet når det kommer til digitalkamera og hvordan en går frem:-) Ønsker heller ikke att andre skall se stuen min for å si det enkelt. Er ikke akkurat så ryddig her:wink: Umulig å ta bra bilder uten att stuen kommer med. Iallefall viss en skall få med helheten. Eg er vel kanskje litt gammeldags også:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres bra ut. Selv om den jeg har bestilt er klasse D og trolig litt lysere så har jeg tro på at den passer med Yamaha og SVS som er litt varme.

Klasse D forsterkerne til Rotel får jo mye skryt og det er jo noen som mener de er litt varmere i signaturen enn enkelte andre klasse D så det går sikkert bra

Er sikkert lett å selge den igjenn også om det ikke skulle falle i smak uten alt for stort tap

Det var iallefall sånn eg tenkte når eg bestilte min uten mulighet for å høre den på CM1 i mitt rom før eg kjøpte den

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp mail i fra rotel.

Thank you for the enquiry.

the RB-1552 is essentially based on the 1070. Virtually all passive components in the design have been re-evaluated and some modified to further optimise what was already an extremely good amplifier.

There have been no reviews yet of this new model. Naturally this model works well with the 685s.

I hope this is of some help.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klasse D forsterkerne til Rotel får jo mye skryt og det er jo noen som mener de er litt varmere i signaturen enn enkelte andre klasse D så det går sikkert bra

Er sikkert lett å selge den igjenn også om det ikke skulle falle i smak uten alt for stort tap

Det var iallefall sånn eg tenkte når eg bestilte min uten mulighet for å høre den på CM1 i mitt rom før eg kjøpte den
    Det er nettopp dette jeg også har fått med meg. Og i følge Rotel så er 15xx serien forbedret i forhold til 10xx serien. Jeg spurte om 1077 vs 1565 og ble anbefalt 1565 hvis jeg ikke trengte de to ekstra kanalene, selv om prisen var den samme.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp mail i fra rotel.

Thank you for the enquiry.

the RB-1552 is essentially based on the 1070. Virtually all passive components in the design have been re-evaluated and some modified to further optimise what was already an extremely good amplifier.

There have been no reviews yet of this new model. Naturally this model works well with the 685s.

I hope this is of some help.

Tøft

Hvordan klarte du å sende mail til Rotel? Kunne tenkt meg å spørre om det samme med tanke på om 1582'n også er litt modifisert.

Bare så dumt att eg er helt grønn på å skrive på engelsk:???:

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft

Hvordan klarte du å sende mail til Rotel? Kunne tenkt meg å spørre om det samme med tanke på om 1582'n også er litt modifisert.

Bare så dumt att eg er helt grønn på å skrive på engelsk:???:
    Rotel videresendte mitt spørsmål til Kjell Nygård:

knygaard@bwgroup.com

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel videresendte mitt spørsmål til Kjell Nygård:

knygaard@bwgroup.com

He he... Da får han seg en god latter viss meldingen min blir sendt videre til Kjell Nygård også Har akkurat sendt mail til "Rotel info" på engelsk som ikke blir lett å forstå:-D he he...

Men takker for svar:-D

Men hvorfor svarer Kjell Nygård på engelsk da? Kanskje Kjell Nygård videresendte svar fra Rotel

Var det lenge fra du sendte mail til du fikk svar?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he... Da får han seg en god latter viss meldingen min blir sendt videre til Kjell Nygård også Har akkurat sendt mail til "Rotel info" på engelsk som ikke blir lett å forstå:-D he he...

Men hvorfor svarer Kjell Nygård på engelsk da? Kanskje Kjell Nygård videresendte svar fra Rotel

Jeg fikk svar innen en time og to. Og på meg, utifra det svaret som ble gitt er det gjort noen små forbedringer. Altså en optimalisering, av en allerede god forsterker. Og han mente den ville passe bra til B&W. Så dette kan bli spennende. Dessuten kan du ikke brokoble den nye. Og det er nye gode terminaler. Og jeg spurte han også i en ny mail nå, hvorfor den var så mye dyrere

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg fikk svar på norsk selv om jeg spurte på engelsk. Fikk svar dagen etter.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk svar innen en time og to. Og på meg, utifra det svaret som ble gitt er det gjort noen små forbedringer. Altså en optimalisering, av en allerede god forsterker. Og han mente den ville passe bra til B&W. Så dette kan bli spennende. Dessuten kan du ikke brokoble den nye. Og det er nye gode terminaler. Og jeg spurte han også i en ny mail nå, hvorfor den var så mye dyrere

Det høres bra ut:-D

Rb-1080 hadde balanserte innganger, men det har ikke RB-1582 og der sparer de jo en del på produksjonkostnaden. Eg har ikke bruk for balanserte innganger så for meg er det helt i orden:-D (bruker 1/2 meter rca kabel og plages ikke av støy)

Prisen på RB-1582 er den samme som RB-1080 hadde før. Men det virker på meg som de satser på optimalisering av enkelte komponenter i de allerede gode effektforsterkerne som 10xx serien er og ikke bruker pengene på tilkoblingsmuligheter som for eksempel balanserte innganger som "kundegruppen" (les: Den kunden som Rotel satser på med tanke på pris og bruksområde) ikke trenger eller har bruk for:-D

Mulig eg tar feil her, men tror ikke Rotel ønsker å ødelegge sitt gode navn og rykte med tanke på kvalitet, ytelse/prisforhold:-D Tror ikke det er store forskjeller mellom de eldre og nyere modellene, men att det er gjort noen små forbedringer som du sier. Dette har jo importøren sagt til min lokale hifi butikk også, men det blir spennende å se om eg får mail i morgen uansett:-D

Att du ikke får mulighet for brokobling trenger du ikke bry deg om:-D Mener iallefall å ha hørt att det var bedre lydmessig og driftsmessig med en 1080 enn to 1070 brokoblet viss en hadde bruk for mer effekt. Er ikke sikker på teorien, men det var en logisk forklaring på det selv om eg ikke hugser det nå:-D

Rett meg om eg tar feil:-D

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •