Rotel effekt til B&W eller tips/erfaringer? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 89
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Derfor jeg valgte RB-1572 og ikke RB-1562.

Ja det er greit å ha litt å gå på slik att en slipper å bytte forsterker viss en kjøper mer tungdrevne høgtalere senere. Det kann lønne seg i lengden:-D

Og det er som du sier i ett tidligere innlegg i denne tråden: "Det er alltid bedre med "for mye" effekt enn for lite" :wink:

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Ja det er greit å ha litt å gå på slik att en slipper å bytte forsterker viss en kjøper mer tungdrevne høgtalere senere. Det kann lønne seg i lengden:-D

Og det er som du sier i ett tidligere innlegg i denne tråden: "Det er alltid bedre med "for mye" effekt enn for lite" :wink:
    Jepp. Det er sprengt flere diskanter pga for små forsterkere enn for store.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På grunn av kluss med bestillngen blir ikke RB-1582 bestilt før i morgen tidlig.

Er det noen som mener eg bør avbestille i morgen når de åpner butikken eller er det bare å bestille og heller selge den igjenn om det skulle vise seg att det ikke blir en god kombo med 1900'n og CM1?

Synes som sagt att Yamaha 1900 og CM1 har en varm fyldig lyd og diskanten er veldig behagelig.

Her er grunnen til att eg er "litt" usikker:

Har lest denne testen: Rotel RCD-1520 review from TechRadar UK's expert reviews of CD players and recorders og er litt usikker nå selv om eg samtidig ser att dette er en test av ett rent Rotel oppsett (ikke1900'n som pre) og det blir sammenlignet med ett annet dyrere oppsett og med høgtalere som ikke matcher Rotel oppsettet så bra, men høgtalere som er en god kombo med det andre dyrere oppsettet som de hadde å sammenlignet med:-? Dette har de nokk tatt i betraktning når de utførte testen. (håper iallefall det:-D)

Vet en aldri skall ta en avgjørelse bare p.g.a en test, men bør høre det selv på sitt oppsett i sitt rom ,men det har eg ikke mulighet til som nevnt tidligere.

Som det står i testen "But the Rotel pre/power is still a good amplifier. Especially when driving speakers that are a little easier to cope with, our longterm Yamaha and Monitor Audio models proving the point. In most cases it is convincing, even the forward-sounding balance had a positive effect by helping the system sound punchy and dynamic. Slik eg ser det kann Rotel oppsettet være en god komo på høgtalere og andre komponenter (1900'n som pre) som etter min mening har varm fyldig lyd

Håper og tror att Yamaha 1900 som pre og CM1 er ett oppsett som dette avsnittet over tyder på er en god match:-D

Cd spilleren får 5/5 og RB-1582 får 4,5/5 sammen med forforsterkeren RC-1580 og det er jo slett ikke så verst selv om testen ikke er noen oppskrift eller fasit for noen. Har jo sett slike tester før i ulike magasin som får ulike resultat så det behøver ikke være en oppskrift eller fasit for å si det slik og alt handler jo om matchig av komponenter og høgtalere, rom o.s.v til syvende og sist uansett:-D

Blir veldig takknemlig for svar:-D

Edit: Skriveleif:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mange spekulasjoner om RB-1552 og RB-1582 er en RB-1070 og RB-1080 i ny innpakning siden det er like spesifikasjoner på de nye modellene i forhold til de "gamle" 1070/1080.

Ser iallefall ikke på det som negativt om det skulle vere tilfelle:-D

Her er en litt eldre test av RB-1080: Stereophile: Rotel RB 1080 power amplifier

Så viss RB-1582 = RB-1080 er det bare positivt siden eg liker utseendet til RB-1582 bedre;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestemt meg for å bestille RB-1582 likevel

Har tro på att den vil passe bra sammen med 1900'n og CM1 høgtalerne:-D

Får heller selge den om den ikke faller i smak.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skall iallefall sørge for att den blir bestilt i dag slik att eg slipper å vente en hel uke til, men må vente til butikken opner kl. 10.00

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å høre hva du synes. Rotel skal jo være en god match med B&W.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Gleder meg til å høre hva du synes. Rotel skal jo være en god match med B&W.

Skall komme med en tilbakemelding ja:-D

Er veldig spent på hvordan det blir med RB-1582 sammen med 1900'n og CM1, men tror og håper det blir bra og att den faller i smak:-D

Gleder meg VELDIG til den kommer

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt?

Ja, har fått den nå:-D

Det ble en VELDIG god kombo sammen med 1900'n og CM1 i mitt rom:-D Diskanten er like behagelig med dette oppsettet i mitt rom, det spiller detaljert og med tredimensjonal lyd og veldig bra dynamikk og gjengir vokal og instrumenter på en ekte måte som er etter min smak.

Eg synes den er veldig lik i lydsignaturen som 1900'n. Eg har litt vanskelig for å høre forskjell på lydsignaturen, men det er for meg en god ting. Eg liker jo som sagt lydsignaturen i 1900'n sammen med CM1 og synes det er bra det ikke ble så stor forskjell der. Det er mulig 1582'n spiller "litt" mer nøytralt enn 1900'n, men med 1900'n som pre er lydsignaturen veldig lik som på 1900'n alene etter min mening.

Mulig eg forklarer litt dårlig, men det viktigste er att det etter min mening er en god match og ikke er så veldig mye forskjell i lydsignaturen:-D Liker jo som nevnt tidligere litt varm lyd som CM1 sammen med dette oppsettet gir etter min mening:-D

Eg spiller for det meste på moderat volum, men på høyere volum spiller det på samme måte. Ikke bare att det spiller rent og detaljert og med full kontroll på elementene på høyt volum, men samtidig blir det aldri slitsomt eller roter til lydbildet, men den bevarer den behagelige og detaljerte og tredimensjonale lyden slik som det er på lavere volum også:-)

Hadde klart meg lenge med bare 1900'n, men som nevnt tidligere i tråden er det greit å ha en litt kraftig og strømsterk effektforsterker om eg skall bytte til noen B&W høgtalere som er tyngre å drive enn CM1 senere.

Føler eg har gjort ett bra valg og synes 1582'n har de kvaliteter eg var ute etter, men en stereo forforsterker med prosessorinngang må eg nokk ha for å få det beste ut av musikk som det blir brukt mest til:-)

Største forskjellen er jo selvfølgelig att det er mer effekt/strøm til fronthøgtalerne nå selv om CM1 klarer seg veldig bra med kunn 1900'n også. 1900'n har nokk krefter til å drive CM1 veldig bra, men som sagt ble det 1582 med tanke på fremtidige oppgraderinger.

1582'n får vel ikke vist helt hva den er god for før eg en dag kjører den på noen høgtalere som er en tyngre last enn CM1, men det er jo greit å vite att en har litt å gå på med tanke på effekt/strøm:-)

Neste oppgradering blir som sagt en stereo forforsterker med prosessorinngang for å få den siste brikken på plass (kanskje den aller viktigeste brikken) for å få en best mulig lyd i stereo siden eg hører mest på musikk og prioriterer det mest:-)

Er veldig glad for att det ble en god kombo siden eg var litt bekymret for det som stod i den testen med tanke på diskanten, men matching har alt å si og etter min mening er 1900'n, RB-1582 og CM1 perfekt match i mitt rom

Edit: skriveleif:-)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har fått den nå:-D

Det ble en VELDIG god kombo sammen med 1900'n og CM1 i mitt rom:-D Diskanten er like behagelig med dette oppsettet i mitt rom, det spiller detaljert og med tredimensjonal lyd og veldig bra dynamikk og gjengir vokal og instrumenter på en ekte måte som er etter min smak.

Eg synes den er veldig lik i lydsignaturen som 1900'n. Eg har litt vanskelig for å høre forskjell på lydsignaturen, men det er for meg en god ting. Eg liker jo som sagt lydsignaturen i 1900'n sammen med CM1 og synes det er bra det ikke ble så stor forskjell der. Det er mulig 1582'n spiller "litt" mer nøytralt enn 1900'n, men med 1900'n som pre er lydsignaturen veldig lik som på 1900'n alene etter min mening.

Mulig eg forklarer litt dårlig, men det viktigste er att det etter min mening er en god match og ikke er så veldig mye forskjell i lydsignaturen:-D Liker jo som nevnt tidligere litt varm lyd som CM1 sammen med dette oppsettet gir etter min mening:-D

Eg spiller for det meste på moderat volum, men på høyere volum spiller det på samme måte. Ikke bare att det spiller rent og detaljert og med full kontroll på elementene på høyt volum, men samtidig blir det aldri slitsomt eller roter til lydbildet, men den bevarer den behagelige og detaljerte og tredimensjonale lyden slik som det er på lavere volum også:-)

Hadde klart meg lenge med bare 1900'n, men som nevnt tidligere i tråden er det greit å ha en litt kraftig og strømsterk effektforsterker om eg skall bytte til noen B&W høgtalere som er tyngre å drive enn CM1 senere.

Føler eg har gjort ett bra valg og synes 1582'n har de kvaliteter eg var ute etter, men en stereo forforsterker med prosessorinngang må eg nokk ha for å få det beste ut av musikk som det blir brukt mest til:-)

Største forskjellen er jo selvfølgelig att det er mer effekt/strøm til fronthøgtalerne nå selv om CM1 klarer seg veldig bra med kunn 1900'n også. 1900'n har nokk krefter til å drive CM1 veldig bra, men som sagt ble det 1582 med tanke på fremtidige oppgraderinger.

1582'n får vel ikke vist helt hva den er god for før eg en dag kjører den på noen høgtalere som er en tyngre last enn CM1, men det er jo greit å vite att en har litt å gå på med tanke på effekt/strøm:-)

Neste oppgradering blir som sagt en stereo forforsterker med prosessorinngang for å få den siste brikken på plass (kanskje den aller viktigeste brikken) for å få en best mulig lyd i stereo siden eg hører mest på musikk og prioriterer det mest:-)

Er veldig glad for att det ble en god kombo siden eg var litt bekymret for det som stod i den testen med tanke på diskanten, men matching har alt å si og etter min mening er 1900'n, RB-1582 og CM1 perfekt match i mitt rom
    Hørtes bra ut, og den blir vel bare bedre og bedre med tiden. Jeg var også skeptisk til testen, der han mente at diskanten ble grøtete ved lavt volum.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes bra ut, og den blir vel bare bedre og bedre med tiden. Jeg var også skeptisk til testen, der han mente at diskanten ble grøtete ved lavt volum.

Ja synes faktisk den blir bedre og bedre bare etter de første 8-9 timene:-D

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Alle nye Rotel-trinn er vel klasse D?

Jeg kjørte Rotel RB-1090 på B&W 604S3, bortsett fra at Rotelen hadde litt dårlig kjøling så fungerte det utrolig bra. Kjører med Klipsch nå, og må si jeg savner litt lyden som B&W spesielt gav på vokal.
    1090 utvikler nada varme. Selv med et teppe over forsterkeren. Klarte aldri å få opp tempen på min med mine gamle 604S3.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kann virke som du har lest testen av 1080'n. Eller kanskje det var testen av 1582'n alikevel? Ja ja...Mange som spekulerer i om det er samme effektforsterker også, men det spiller ikke noen rolle for meg selv om det kunne være gøy å vite 1080'n har jo fått veldig mye skryt og hadde ikke sett på det som negativt om det var tilfelle.

Men uansett var det testen av 1582'n som gjorde att eg var mest redd for att diskanten skulle bli for lys, men de ble den ikke sammen med 1900'n/1582/CM1 komboen i mitt rom iallefall:-D

Synes den er oppløst og detaljert også eg:-D Men det er min mening

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er utrolig dårlig gjort at du har fått Rotel'en allerede. Jeg bestilte min lenge før deg, 14.07, men får den ikke før i august.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er utrolig dårlig gjort at du har fått Rotel'en allerede. Jeg bestilte min lenge før deg, 14.07, men får den ikke før i august.

De har kanskje ikke inne 1572'n på lager da, men eg føler med deg.

1582 hadde de på lager da den ble bestilt heldigvis:-D

Det er heldigvis ikke så lenge til august da:-D Håper du får den tidlig neste uke:-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har kanskje ikke inne 1572'n på lager da, men eg føler med deg.

1582 hadde de på lager da den ble bestilt heldigvis:-D

Det er heldigvis ikke så lenge til august da:-D Håper du får den tidlig neste uke:-D
    Den var ikke på lager nei. Leverandøren får den inn første ukai august så kanskje mot helga hvis jeg er heldig. Hater å vente. De nye frontene kommer ikke før i løpet av august heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder?

Vet ikke hvordan en gjør det og eg gidder ikke bruke tid på det desverre. Ønsker heller ikke å legge ut bilder her enkelt og greit

Men det er ikke så vanskelig å finne bilder av denne på nettet viss du søker litt:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var ikke på lager nei. Leverandøren får den inn første ukai august så kanskje mot helga hvis jeg er heldig. Hater å vente. De nye frontene kommer ikke før i løpet av august heller.

Ja det er kjedelig å vente. Vet hvordan det er så eg forstår deg godt

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •