Reklamasjonstid på forsterkere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og for å spesifisere nærmere så behøver du ikke konkret dokumentasjon som original kvittering, men du må sannsynliggjøre kjøpet. Det kan bl.a. være en kontoutskrift hvor f.eks summen naturlig passer til kjøpet, regning fra kredittselskap, utskrift fra butikkens datasystem, emballasje med selgers pakkelapper, epostkommunikasjon osv.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Når du ikke hverken har kvittering eller vet hvor forsterkeren har kjøpt, hvordan kan du da vite at den ikke er over fem år? For det andre blir det umulig for deg å bevise at du ikke har kjøpt den i utlandet.

Så det korte svaret er at nei, hvis du ikke kan dokumentere at produktet er kjøpt hos norsk forhandler for under fem år siden, har du ingen reklamasjonsrett.

Jeg lurer på om du bare antar i svaret ditt?

Receiveren er selvfølgelig under 5 år, ellers ville jeg ikke stilt spørsmålet. Det kan enkelt bevises ved å se på når modellen ble lansert. Også trodde jeg forhandlere ved et salg registrerte et unikt serienummer (elns) med salget. På samme måte som f.eks. motorer på biler har. Men det er godt mulig jeg tar feil..

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av APE
    Jeg lurer på om du bare antar i svaret ditt?

Receiveren er selvfølgelig under 5 år, ellers ville jeg ikke stilt spørsmålet. Det kan enkelt bevises ved å se på når modellen ble lansert. Også trodde jeg forhandlere ved et salg registrerte et unikt serienummer (elns) med salget. På samme måte som f.eks. motorer på biler har. Men det er godt mulig jeg tar feil..
    Jeg lurer på hvordan du ser for deg at noen skal gjøre noe annet å anta, når innlegget ditt ikke inneholder noen informasjon om saken din?

Hva forhandlere gjør og ikke gjør får du nok mest effektivt svar på ved å ringe aktuelle forhandlere eller importøren.
    --
    Thorbjørn

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •