Proson RV-2050B Noen erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Proson RV-2050B Noen erfaringer?

Hei!

Ser at ljudia har tilbud på Proson RV-2050B til 1050,-.... noe som må sies å være en relativt hyggelig pris for en enkel og stilren forsterker (Ser andre steder at de skal ha opp til 1700+ for den). Slank sak i aluminium og med kraftige terminaler.

Noen som har noen erfaringer med denne forsterkeren? Skal bare drive noen mindre hyllehøyttalere på et kontor, så regner med det er greit nok..., men vil gjerne høre om noen har "testet" denne litt.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått den ennå, men jeg har bestilt en nå i helga. Satser på at den dukker opp i løpet av uka.

Edit: ting tar tid i grisgrendte strøk, men den er ankommet pakketerminalen her slik at jeg kan plukke den opp i morgen (fredag).

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Edit: ting tar tid i grisgrendte strøk, men den er ankommet pakketerminalen her slik at jeg kan plukke den opp i morgen (fredag).
    Samme her Skal hente den i dag. Spent på hvordan den er.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja :evil:

Ser ut til at det bare er lyd i den ene kanalen i mitt eksemplar - ser dermed ut til at den kommer til å gå i retur til Ljudia...

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på du har koblet rett da? ...

Uansett; Jeg er meget imponert over den!

Fjernkontrollen var noe møl, men det driter jeg i.

Forsterkeren var pen å se på. Byggekvaliteten var god, ser ut som god layout inni. Høyttalerterminalene ser ut til å være WBT terminaler av meget høy kvalitet.
    ..., men det som imponerte mest var at det var RINGKJERNE trafo! ... og når jeg koblet den på et testoppsett av ganske høy kvalitet (bare signalkablene er verd 5* kostnaden på forsterkern), så spillte det faktisk meget bra.
    Forsterkeren var bare helt ny ut av eska da (regner med den blir bedre når den blir spillt litt), men det låt bra. Dire straits (brothers in arms) låt faktisk meget bra. Kari Bremnes -Gåte låt også veldig bra..., fantastisk vil jeg si når jeg tenker på prisen.

Den står å spiller nå mens jeg sitter videre på jobb. Skal bli morsomt å høre etter et par dager med spilling hva som skjer. Regner med den åpner seg mer.

Negativt med lydbildet så langt;
    * Litt spinkel nedre mellomtone (men faktisk god og behagelig bass).
    * Kvass i kantene.
    ..., men begge disse tingene regner jeg med kommer seg når den får spillt seg litt inn.

UTROLIG bang for the buck!!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kiskogl
    Jupp.
    Jeg har forsåvidt begge kanaler, men ikke alle utganger.

Flyttet samme høyttaler mellom de fire tilkoblingene, og det var lyd i tre av dem. Mangler lyd i venstre kanal på A-utgangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kiskogl

Uansett; Jeg er meget imponert over den!

Fjernkontrollen var noe møl, men det driter jeg i.

Forsterkeren var pen å se på. Byggekvaliteten var god, ser ut som god layout inni. Høyttalerterminalene ser ut til å være WBT terminaler av meget høy kvalitet.
    ..., men det som imponerte mest var at det var RINGKJERNE trafo! ... og når jeg koblet den på et testoppsett av ganske høy kvalitet (bare signalkablene er verd 5* kostnaden på forsterkern), så spillte det faktisk meget bra.
    Forsterkeren var bare helt ny ut av eska da (regner med den blir bedre når den blir spillt litt), men det låt bra. Dire straits (brothers in arms) låt faktisk meget bra. Kari Bremnes -Gåte låt også veldig bra..., fantastisk vil jeg si når jeg tenker på prisen.

Den står å spiller nå mens jeg sitter videre på jobb. Skal bli morsomt å høre etter et par dager med spilling hva som skjer. Regner med den åpner seg mer.

Negativt med lydbildet så langt;
    * Litt spinkel nedre mellomtone (men faktisk god og behagelig bass).
    * Kvass i kantene.
    ..., men begge disse tingene regner jeg med kommer seg når den får spillt seg litt inn.

UTROLIG bang for the buck!!
    Får håpe for deres skyld at den er mer holdbar enn forgjengeren(uten B). Hadde to stykker av dem, kjøpt på Netthandelen. Den første gikk i stykker etter et par mnd. Fikk tilsendt en ny og den hadde en lydfeil da jeg fikk den.

Er det virkelig sånn at lyden forandrer seg etter en tids spilling? Trodde det bare var høytalere som måtte spilles inn.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loce
    Er det virkelig sånn at lyden forandrer seg etter en tids spilling? Trodde det bare var høytalere som måtte spilles inn.
    Jepp; min erfaring tilsier ihvertfall at en forsterker låter best etter at komponentene har fått litt strøm gjennom seg.

Uansett; Har testet prosonen litt mer nå, og jeg er fortsatt mektig imponert. Låter meget godt, men har litt lite å fare med når dynamikken virkelig skal sette inn, men dette har jeg en forklaring på;

Prosonen har bare 4*1500uF kondensatorbank (totalt 6000uF). Dette fører til at den går fort tom for strøm, og at strømmen må komme direkte fra ringkjernetrafoen. ..., men desverre tar det litt mer tid for en trafo å levere strøm, enn for kondensatorer; derfor blir punsh og dynamikk litt satt tilbake.

Jeg lurer på om jeg skal modde forsterkeren med å sette inn 10.000uf til og se hva som skjer da.

Men om ikke annet, så er forsterkeren et billig chassis til selvbygg med hypex UcD moduler.... , men foreløpig så låter den meget godt!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk denne selv i går fra ljudia.no, har ingenting å utsette på selve lydkvaliteten når den spiller høy musikk.

Eneste problemet er at det er en irriterende konstant brumme/summe-lyd fra høytalerne når de er koblet til denne forsterkeren. Legger merke til det under svake partier i musikken...Brummelyden er høyere når man bruker tuneren...
    Brummelyden forsvinner når man trykker mute, eller skrur av av høytalerne på A/B knappene....er ingen brum på hodetelefonutgangen

Flere eiere som opplever dette?

vurderer å bytte den i en Sherwood RX-4109 som koster 150 kr mer på ljudia.no bare for å slippe denne irriterende lyden..men aner ikke om denne har samme problemet? noen som vet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •