Offisiell tråd Denons XX10 receivere (Bl.a. AVR-2310, AVR-3310, AVR-4310, AVR-4810) - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 32 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 635
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon Receiver AVR-3808A vs AVR-4310? Oppgradering?

Heisann !

Noen her som kan si noe om hvordan den nye receiveren til Denon, AVR-4310 yter ifht. den eldre AVR-3808A?

Hva er det som er bedre på den nye?, ser at begge yter 130W!
    Vil 4310 være en god oppgradering fra 3808A?, og på hvilken måte?

Takker for hjelp og svar!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du i dag benytter receiverens interne forsterkere, vil du nok oppleve en rimelig stor forbedring på 4310. Langt større dynamikk og fasthet.

I tillegg kommer de muligheter som ligger i de nye "lydformatene" som gir deg et valg mellom å legge til et sett fronthøyttalere i høyden eller bredden foran.

Samt selvsagt håndtering av DSD via HDMI, dersom du har mulighet for det.

Og ikke minst når det gjelder fjernbetjening via nettet eller håndholdte kontroller (mobil og andre wi-fi-enheter).

Kort sagt; et SVÆRT spennende bekjentskap! :-D

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere minneblokker i Denon recivere så den kan justeres til forskjellige lydformeter til forskjellige formål ?

Eller er det bare 1 kalibrering til alle formål ?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre kun ett minne.
    Selv ville jeg gjerne hatt flere sett lagringer - for å kunne høre om de enkelte kalibreringene ble bedre.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når mann er vant til flere minneblokker så blir det ikke og gå tilbake til bare 1... Er bortsjemt Yamahaer vettø..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AVR3808A vs AVR4310 Oppgradering?

Hei !

Ok, ser det er delte meninger om dette vil være en oppgradering som er verdt pengene!
    Men vil man kunne si at det man får er, en receiver som yter/driver høyttalerne like godt, men bedre bilde prossesor og de nyeste "filmlyd" formatene?
    Jeg er også litt i stuss over dette siden denne veier 2.kg mindre enn 3808A, og leser også følgende på Hi-Fi Klubbens hjemmeside: "AVR-3808A er en ekte 7-kanals receiver med 7 identiske effektforsterkere. Hver av disse yter 130 watt, og med 3 separate transformatorer og hele 9 separate strømforsyninger har du alltid massevis av rå kraft til overs", og "AVR-4310 er en ekte 7-kanals receiver med 7 identiske effektforsterkere. Hver av disse yter 130 watt i 8 ohm, og med 2 separate transformatorer har du alltid massevis av rå styrke tilgjengelig. AVR4310 har også 9 separate strømforsyninger.

Altså, AVR3808A har 3 separate transformatorer mot AVR4310 2 separate transformatorer, vil ikke dette si at AVR3808A skulle være mer "strømsterk" enn AVR4310?, eller er jeg helt ute på viddene nå?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino

1. ser det er delte meninger om dette vil være en oppgradering som er verdt pengene!

2. Men vil man kunne si at det man får er, en receiver som yter/driver høyttalerne like godt, men bedre bilde prossesor og de nyeste "filmlyd" formatene?

3. vil ikke dette si at AVR3808A skulle være mer "strømsterk" enn AVR4310?

4. eller er jeg helt ute på viddene nå?
    1. Nei, det er ikke det. Vi som har erfaring med begge modellene kan bekrefte at 4310 er et bedre produkt.

2. Nei, 4310 gir en større lydopplevelse i 2-kanals stereo

3. Hvor mye strøm har du behov for?

4. Ja, i denne sammenheng har du fokus på feil sted.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    1. Nei, det er ikke det. Vi som har erfaring med begge modellene kan bekrefte at 4310 er et bedre produkt.

Hei Flagborg !

Takker for svarene til nå, men er ikke det det som "ofte" blir brukt mot Denon, at dem ikke er strømsterke nok?, og derfor "kneler" når dem brukes med "tungdrevne" høyttalere som for eksempel B&W?

Nå har jeg i utgangspunktet tenkt å drive noen B&W683 med receiveren, da også uten effektforsterker.
    Idag synes jeg at AVR3808A driver dem helt "greit" bi-ampet, det jeg er redd for er om AVR4310 vil drive dem dårligere enn AVR3808A hvis den er mindre strømsterk?
    Du sier du har erfaring med begge disse forsterkerne, AVR3808 og AVR4310, og du mener bestemt at 4310 vil være en oppgradering?
    Beklager hvis jeg stiller dumme spørsmål, he he....:-?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt overasket over at Klubben ikke engang forsøkte å selge meg denne når jeg spurte dem etter en reciever her forleden.
    Spurte litt (var innehaver av butikken jeg snakket med) og han sa fort at for de som hadde 4308 så var dette en nedgradering og at det ikke var noen vesentlige forskjelder å spore.

Kom inn en mens jeg sto der som hadde 4308, kom inn med sin voksne sønn og lurte på den nye, og fikk altså høre at 4310 var en nedgradering og at man måtte hvertfall vente på 4810 for at det i det heletatt skulle være noe poeng.

Liker Yamaha lydmessig bedre så da var jo ikke valget vanskelig for meg etter det, men er det egentlig bare "Audyssey MultEQ XT" delen som hever denne så høyt over eldre modeller?

Hva er det som gjør dette til en så veldig stor opplevele som ikke andre til dels dyrere recievere ikke kan?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg

1. Har dere noen formening om hvorfor klubben drar sån på det om det er så åpenbart?

2. "Men vil man kunne si at det man får er, en receiver som yter/driver høyttalerne like godt, men bedre bilde prossesor og de nyeste "filmlyd" formatene?" Nei? så denne recieveren er kunn bedre i stereo enn Denon's foregående modeller?

3. "Hvor mye strøm har du behov for?"
    På en messe har du selv påpekt for meg hvor viktig det er med strømmsterk reciever og at du brukte DOXA fordi recieveren ikke kunne gi nok, så der er det noe som ikke stemmer for meg. En del vil helst slippe å kjøpe ekstra effekt for å kunne drive en voksen gulvstående høytaler.

4. Har jeg fokus på feil sted også?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter som Flageborg nå dessverre har feiltolket ordlyden for valget av annonseringsform innen AVtorget, og dermed er blitt ekskludert for en kort periode, velger jeg å svare på dette:

1) Kanskje fordi ikke alle butikkene i systemet har anledning til å selge denne modellen?

2) Den gir en bedre opplevelse i alle kanaler.

3) Vi har vel stort sett alltid lagt opp til full surround på våre demoer. Og med relativt store og til dels krafthungrige fronter, er det opplagt at man (dersom man har anledning til dette) benytter et ekstra effekttrinn på frontene. Dermed blir receiverens totale effekt fordelt på de andre kanalene. Jo høyere man spiller på demoer, jo mer kraft behøver man... ;-)

4) Ikke lett å kommentere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror kanskje det er så enkelt at 4310 erstatter 3808, og er bedre enn denne, mens 4308 erstattes av 4810, og den nyere modellen er bedre. 4310 når derfor muligens ikke opp til 4308, fordi sistnevnte egentlig er et nivå over.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Etter som Flageborg nå dessverre har feiltolket ordlyden for valget av annonseringsform innen AVtorget, og dermed er blitt ekskludert for en kort periode, velger jeg å svare på dette:

1) Kanskje fordi ikke alle butikkene i systemet har anledning til å selge denne modellen?

2) Den gir en bedre opplevelse i alle kanaler.

3) Vi har vel stort sett alltid lagt opp til full surround på våre demoer. Og med relativt store og til dels krafthungrige fronter, er det opplagt at man (dersom man har anledning til dette) benytter et ekstra effekttrinn på frontene. Dermed blir receiverens totale effekt fordelt på de andre kanalene. Jo høyere man spiller på demoer, jo mer kraft behøver man... ;-)

4) Ikke lett å kommentere.
    Ja man må passepå å ikke gå over streken skjønner jeg.
    Du sier noe, men i dette tilfellet hadde butikken hvertfall to utgaver i butikk...
    Er det en oppgradering i forrhold til også dyrere modeller fra Denon? og hvilke modeller fra andre har blitt testet av dere og kan regnes som konkurenter til denne nye oppgraderte Denon?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, en ting er at dette Audyssey-systemet nok er bedre enn det forrige, men hvordan står det seg i forhold til for eksempel Advanced YPAO?

Jeg må si meg enig med Dag Johnsen, det beste kalibreringssystemet Denon har hatt må være det aller første, før de implementerte audyssey.

Også litt merkelig at de slipper en modell til 17k der selve forsterkerdelen (den som koster penger) ligger ganske langt bak RXV1900 til 13k. Dynamisk effekt i 4 ohm på 4310 er 210WPC. For RXV1900 er tilsvarende tall 255WPC. RXV1900 følger sågar opp med 335WPC i 2 ohm. Her er ikke 4310 med i det hele tatt, de støtter simpelt hen ikke karakteristisk impedans under 6 ohm. Det betyr i praksis at anslagsvis 80% av alle aktuelle høyttalere i segmentet er uaktuelle. For eksempel går jo en hver 2,5-veis ned til ca 3 ohm på det laveste.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon AVR4810CI | AV Club House

Bilder av 4810 samt litt teknisk info. Sistnevnte har vel blitt introdusert før, men men.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som 4810 støtter 11.3 med bruk ekstra effekt forsterker med sine 7.3+4 pre-out analog utganger. Det blir jo nesten ikke bedre. Må begynne å planlegge total ommøblering av stua for å få det til å funke.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Men, en ting er at dette Audyssey-systemet nok er bedre enn det forrige, men hvordan står det seg i forhold til for eksempel Advanced YPAO?

Jeg må si meg enig med Dag Johnsen, det beste kalibreringssystemet Denon har hatt må være det aller første, før de implementerte audyssey.

Også litt merkelig at de slipper en modell til 17k der selve forsterkerdelen (den som koster penger) ligger ganske langt bak RXV1900 til 13k. Dynamisk effekt i 4 ohm på 4310 er 210WPC. For RXV1900 er tilsvarende tall 255WPC. RXV1900 følger sågar opp med 335WPC i 2 ohm. Her er ikke 4310 med i det hele tatt, de støtter simpelt hen ikke karakteristisk impedans under 6 ohm. Det betyr i praksis at anslagsvis 80% av alle aktuelle høyttalere i segmentet er uaktuelle. For eksempel går jo en hver 2,5-veis ned til ca 3 ohm på det laveste.
    Virkelig... yamaha... tviler litt med det som er målt i virkeligheten i forhold til det som er oppgitt fra fabrikken

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Ser ut som 4810 støtter 11.3 med bruk ekstra effekt forsterker med sine 7.3+4 pre-out analog utganger. Det blir jo nesten ikke bedre. Må begynne å planlegge total ommøblering av stua for å få det til å funke.
    Dette stemmer bra. Det er ikke lenge til den kommer, og da blir det nok (etter planen) et bytte på meg... ;-)

Erfaringen så langt med 4310 i oppsettet er kjempebra, men 4810 er selvsagt enda mer fristende.

Som du sier; mye endring må til for at alt dette skal bli en realitet, men det må jo til, ikke sant?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Virkelig... yamaha... tviler litt med det som er målt i virkeligheten i forhold til det som er oppgitt fra fabrikken
    Kan du gi oss andre innblikk i de målingene du sikter til? Om de eksisterer...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Kan du gi oss andre innblikk i de målingene du sikter til? Om de eksisterer...
    yamaha tråden for x900..

Side 8 av 32 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •