Offisiell tråd Denons XX10 receivere (Bl.a. AVR-2310, AVR-3310, AVR-4310, AVR-4810) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 32 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 635
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Her er kveldens plan :-D

Hvordan skal dere teste det, 4810 er såvidt jeg vet ikke sluppet og 4310 støtter max 7.1 i forskjellige kombinasjoner, dvs. 5.1 + height eller fwide eller bakre kanaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grumpys
    Hvordan skal dere teste det, 4810 er såvidt jeg vet ikke sluppet og 4310 støtter max 7.1 i forskjellige kombinasjoner, dvs. 5.1 + height eller fwide eller bakre kanaler.
    4310 støtter vel 9.1 ved bruk av ekstra effekt-trinn på 2 av kanalene. Støtter 4810 samme mulighet får vi muligheten til 11.3. Gleder meg som nevnt til flere detaljer blir sluppet.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testen ble lettere modifisert......
    Som du riktig påpeker - valget måtte bli mellom wide ELLER height, MEN.........alle høyttalerne var jo allerede montert.

Kalibreringen ble derfor utført med å sende samme signal til BÅDE Wide og Height. Separat forsterker driver Wide og 4310 driver Height.

Det er jo bare å senke skuldrene OG nyte resultatet :-D
    (fram til 4810 er klar for levering )

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil Denons xx10 serie være god kombo med Klipsch?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testen ble lettere modifisert......
    Som du riktig påpeker - valget måtte bli mellom wide ELLER height, MEN.........alle høyttalerne var jo allerede montert.

Kalibreringen ble derfor utført med å sende samme signal til BÅDE Wide og Height. Separat forsterker driver Wide og 4310 driver Height.

Det er jo bare å senke skuldrene OG nyte resultatet :-D
    (fram til 4810 er klar for levering )
    Er det slik at Wide eller Hight benytter samme innebygde effekttrinn som Surr.back? Eller er det så ideelt satt sammen at hvis man benytter effekt trinn på frontene kan man benytte de to siste kanalene på Wide eller Hight?

Hvordan er effekten av Hight høyttalerene?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sårry båys!!!!! Finnes bare en hjemmekinoRECIVER:

DENON UK | Information and technical specs | AVC-A1XVA

:-) :-) :-)

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Vil Denons xx10 serie være god kombo med Klipsch?
    Min 3808 spiller meget bra sammen med Klipsch, ser ikke noen grunn til xx10 ikke skal.

Men, for all del, jeg har ikke hørt noen av de nye ennå.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Min 3808 spiller meget bra sammen med Klipsch, ser ikke noen grunn til xx10 ikke skal.

Men, for all del, jeg har ikke hørt noen av de nye ennå.
    Har jo Denon jeg og. Hadde tenkt på RXV-3900 når ny reciver skal handles, Men kansje XX10 er et bedre valg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo Denon jeg og. Hadde tenkt på RXV-3900 når ny reciver skal handles, Men kansje XX10 er et bedre valg?

Er vanskelig å si før man har noen som har fått testet begge disse to, for meg sto det mellom Denon eller Marantz da disse er kjent for å ikke ha en så særpreget/fremhevet diskant som Yamaha er kjent for da dette ville gått dårlig med mine høytalere.

Det eneste jeg er misfornøyd med når det gjelder avr-4310 er at det kun støtter 7.1 i forskjellige varianter, noe som ikke framkom av beskrivelser på verken denon eller hifiklubbens hjemmesider(om dem ikke har forandret nå da..) når jeg bestilte denne.

Det jeg kan fremheve som jeg er spesielt fornøyd med er scalerchip'en da den gjør en utmerket jobb, faktisk så bra at jeg ble regelrett positivt overrasket!
    At denne chip'en skal støtte i fremtidige FW 2.35:1/2.40:1 er jo ikke akkurat negativt med tanke på det er den veien det går med hjemmekinoer litt i framtiden.

Derfor ble det aldri kjøpt 4308(som faktisk er en modell større) da den har en noe dårligere scaler chip.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det eneste jeg er misfornøyd med når det gjelder avr-4310 er at det kun støtter 7.1 i forskjellige varianter,
    Så langt har jeg vært kjempefornøyd med 5.1, dvs. jeg har aldri hatt flere enn 2 bak-kanaler i mine oppsett og nå kommer de nye lydformatene med oppsett som jeg har benyttet i flere år........(host,host) flere høyttalere i bredden og høyden - i forkant av lytteren :-D

7.1 i forskjellige varianter som du nevner - må IKKE forveksles med Denon 4310 som benytter Audyssey DSX

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vanskelig å si før man har noen som har fått testet begge disse to, for meg sto det mellom Denon eller Marantz da disse er kjent for å ikke ha en så særpreget/fremhevet diskant som Yamaha er kjent for da dette ville gått dårlig med mine høytalere.

Det eneste jeg er misfornøyd med når det gjelder avr-4310 er at det kun støtter 7.1 i forskjellige varianter, noe som ikke framkom av beskrivelser på verken denon eller hifiklubbens hjemmesider(om dem ikke har forandret nå da..) når jeg bestilte denne.

Det jeg kan fremheve som jeg er spesielt fornøyd med er scalerchip'en da den gjør en utmerket jobb, faktisk så bra at jeg ble regelrett positivt overrasket!
    At denne chip'en skal støtte i fremtidige FW 2.35:1/2.40:1 er jo ikke akkurat negativt med tanke på det er den veien det går med hjemmekinoer litt i framtiden.

Derfor ble det aldri kjøpt 4308(som faktisk er en modell større) da den har en noe dårligere scaler chip.
    Det blir i såfall 3310 som får i oppgave å fore mine nyinkjøpte Heresy II

Er det noen som synes jeg bør kjøpe denne fremfor RXV-3900 så syng ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7.1 i forskjellige varianter som du nevner - må IKKE forveksles med Denon 4310 som benytter Audyssey DSX
    At du velger å kjøre samme lyd til LRH som LRW er definitivt ikke rett, men det er begrensningen med 4310 som er negativt, om du leser på Audyssey | Technology | DSX vil de korrekte DSX oppsettene for denne reciever være de 2 alternativene du har under 'DSX 7.1'(avr-4310) og ikke 'DSX 9.1'(avr-4810) som det virker som du misforstår forskjellen mellom.

Men det er klart da DSX er en matrix og ikke dedikerte kanaler(discrete channels) vil lydbildet alltid være litt diffust(les: Dolby Pro Logic) så i praksis vil kanskje forskjellene mellom LRH og LRW uansett være litt diffuse.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1. At du velger å kjøre samme lyd til LRH som LRW er definitivt ikke rett,

2. men det er begrensningen med 4310 som er negativt,

3. om du leser på Audyssey | Technology | DSX vil de korrekte DSX oppsettene for denne reciever være de 2 alternativene du har under 'DSX 7.1'(avr-4310) og ikke 'DSX 9.1'(avr-4810) som det virker som du misforstår forskjellen mellom.

4. så i praksis vil kanskje forskjellene mellom LRH og LRW uansett være litt diffuse.
    1. Nei, men det er spennende å utforske resultatene mens man venter på en Denon 4810 - risikerer å få mer erfaring

2. Har Denon 4310 begrensninger - eller leverer den kun det den er designet for?

3. Du har kanskje fått med deg at misforståelsen er forstått - og akseptert

4. Det finner vi ut av.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flageborg: Får beklage om jeg virket unødvendig krass i ordvalget.. så det nå, men ang pkt. 2 så var det en begrensning for min del da det ikke framgikk klart av produktbeskrivningen hos verken Denon eller hifiklubben at denne kun hadde muligheter for 7.1, leste man teksten kunne man faktisk få inntrykk av at den faktisk støttet 9.1, da dette var nevnt under DSX beskrivningen.

Litt trist, men jeg hadde sansynligvis kjøpt denne receiver uansett, men litt spennende er jo hva avt. Yamaha og Marantz kommer ut med i denne prisklassen i år(om dem har planlagt noe nytt i det hele tatt?!)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir i såfall 3310 som får i oppgave å fore mine nyinkjøpte Heresy II

Er det noen som synes jeg bør kjøpe denne fremfor RXV-3900 så syng ut.
    Med Denon 4310 får du Audyssey MultEQ XT romkorreksjon som i tillegg gir bedre resultater i de dypere frekvensene enn med SVS AS-EQ1

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke poste litt grafer da man? Har ventet lenge på en receiver som kan korrigere bra i sub området.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med Denon 4310 får du Audyssey MultEQ XT romkorreksjon som i tillegg gir bedre resultater i de dypere frekvensene enn med SVS AS-EQ1
    Interessant at 4310 skal være bedre enn SVS AS-EQ1.
    Hadde den i tilleg hatt mulighet for 7.1 + ekstra høyttalere i bredde/høyde. hadde denne blitt det soleklare valget.

Men, må nok kanskje vente på 4810 da....?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Har ventet lenge på en receiver som kan korrigere bra i sub området.
    Hvorfor det?

Så lenge Audyssey MultEQ XT har eksistert - har også det beste verktøyet for subkalibrering vært tilgjengelig.......

Følger dere ikke med......

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Du kan ikke poste litt grafer da man?
    Skal se om vi rekker det i dag.....

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lagt ut en ren sammenlikningsgraf av virksomhetsgraden for Audysseys MultEQ XT i enhetene Denon AVR-4310 og SVS AS-EQ1: http://avforum.no/forum/kalibrering-...ml#post1248882

Side 6 av 32 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •