Offisiell tråd Denons XX10 receivere (Bl.a. AVR-2310, AVR-3310, AVR-4310, AVR-4810) - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 32 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32
Viser resultater 621 til 635 av 635
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tja, ser ut til at jeg er i ferd med å bli forelsket i 3311 og finner i grunn ingen saklige argumenter for å levere den tilbake.
    Hadde ingen forventninger til denne og det har hele tiden dukket opp små positive overraskelser.

Kan ikke skjønne annet at dette er bang for the bucks i 10k segmentet for underholdning og lek i en 50kvm leilighet.
    Holder god kontroll på mine VA Concert Grand i på lavt til middels høyt volum, har ikke prøvd full guffe enda, men det er ikke interessant verken for meg eller mine naboer uansett.

I stereo synes jeg den heller noe mot "det mørke" det er helt OK da jeg slipper typisk kald/hard transistor mellomtone og diskant.
    Litt spinkelt blir det jo selvsagt i de øvre områder, men ikke slitsomt.
    Absolutt en godkjent match til mitt HT-sett til reciever å være.

Å koble dekoderen via 3311 til tv opplever jeg at noen kanaler kan være litt shaky, de rister litt, men det gjelder bare SD kanaler, HD kanalene er bra.
    Ser ut til at 3311 sender ut kun 1080p, min tv er maks 720p (1080i) mulig det skjer noen konflikter her?
    Hadde jo vært kjekt å ha en "force 720p" i 3311, ingen krise da det kommer ny tv i hus før jul anyway 8)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes garantert en mulighet til å sette den til 720p.

Har kun vært inne i menyen til 3310 en kort stund, og da er det alltid forvirrende. Men la merke til at det er mye menyer, og under menyer, og ting lå litt her og der. Men det er nok logisk når man får brukt det litt. De får jo skryt. Så det er bare å lete i menyene.

Men vel tro det kan være vanskelig å la 3311 nedskalere, noe BD osv ofte ikke gir lov til andre steder enn i avsender.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

source sone 2 problem

Jeg har problemer med min 2310 og sone 2. Denne har nå i lengre tid stått til å hente lyd fra squeezebox'en over analog inngang. Dette var også satt opp på Quick Select nr 3 slik at jeg ved å trykke på denne mens remote'en stod i zone2-modus ville starte kun sone 2 og velge squeezebox som source.

Nå er det plutselig dreambox'en som kommer opp som source, og jeg er ikke kar om å få endret dette tilbake til squeezebox.

Dreambox'en til HDMI-inngang mens squeezebox'en går med RCA-kabel til analog iPod-inngang.

Noen som kan hjelpe en desperat mann som ikke lenger har musikk på kjøkkenet?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke Denon direkte, men det skal stå i manualen hvordan du setter fjernkontrollen til å styre sone 2, og dermed kan du velge den inngangen du ønsker.

Var lett å gjøre dette med min Marantz.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det som er problemet. Fjernkontrollen gjør ikke som manualen sier at den skal. I tillegg er Denon-manualer en smule "hazy" på de detaljene som er vriene å få til...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Prøv å logg deg på Denon via nettet, det kan være enklere å konfigurere ting og tang der.....
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For så vidt et utmerket forslag, men 2310 har ikke ethernet, kun RS232-port. dermed er en pålogging over nett ikke noe alternativ, dessverre.

Og jada, jada, jada. Jeg skulle nok ha kjøpt en 3310, men pengene rakk ikke lenger når det omtrent samtidig kom ny LED TV og ny BD-spiller i hus

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man kan ikke slå av avr2310 og få bilde på tvn? eller gjelder det fra 2311?

Fornøyd med avr2310 og klipsch rf82 :grin:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det faktisk er motsatt. At nye modeller ikke kan det, fordi EU direktiv krever at utstyr på standby skal trekke ett max antall watt, mens å la denne funksjonen være, så går det akuratt over, slik at det ikke kan brukes.

Det skal vel være en pass-through funksjon på dette så vidt jeg har hørt. Men ikke spør hvor, jeg har ikke Denon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Full effekt

Litt utenfor xx10 tema, har en avr-a100. omtrent samme som 4311.
    Noen spesielle innstillinger som kan gjøres for å få maksimal effekt ut.
    Har kjørt audyssey, og når jeg hører tv på passlig volum, ligger jeg på -40dB, synes dette er vell høyt tall, for bare tv-titting.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste du kan gjøre for å få maksimal effekt ut er å skru volumhjulet så langt opp, helt til det stopper. Da får du maks ut.

-40 dB er ikke høyt. Når det står 0dB i displayet, så har den forsterket opp signalet slik det kommer inn, det samme volumet som om du hadde puttet f.eks. CD spilleren direkte i en effektforsterker uten volum kontroll.
    - betyr at den demper signalet. Hvis du har på en film, og setter denne på pause. Skru så volumet helt på maks, så ser du at den går opp til +15 dB eller noe slikt. Men ikke skru på igjen da.

Aldri tenk på hva som står i displayet. Volum er relativt. Det kommer ann på hva kilden inn gir, og hvor effektive høytallerene dine er. Dali og B&W vil ha forskjellig volum, selv om det står det samme i displayet på en forsterker. Hvis du ser TV så vil du legge merke til at reklamene har høyere volum enn TV-sendingene, uten at man rører volumkontrollen. Det samme er volum forskjellen mellom forskjellige kanaler.

Effekt forskjellen mellom ett par forsterkere, slik som A100 og 4311 hos Denon har ikke så mye å si. Mellom enkelte forsterkere, slik som 3311 og 4311 så er det ofte kun 10 watt forskjell. Under normal lytting så bruker du kanskje 30-50 watt, og ikke 130-140 som det står at de leverer. Dette skjer kun når du skruer volumet opp til det gjør vondt i ørene (Igjen avhengig av hvor effektive en høytaller er).

Det eneste du skal tenke på, er å skru volumet opp til det nivået du ønsker etter ørene dine. Ikke etter hva det står i diplayet. Det er selv forskjell mellom blu-ray plater. Ett DTS-MA lydspor er høyere i volum enn ett True HD lydspor. Mens ett normalt Dolby Digital lydspor har høyere volum enn begge. Hos meg så spiller jeg DD på -28-30 dB, DTS MA på -25 dB, og True HD på -22dB. TV ligger normalt ca på -30 dB. Men det er etter hvordan mine komponenter er.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det eneste du kan gjøre for å få maksimal effekt ut er å skru volumhjulet så langt opp, helt til det stopper. Da får du maks ut.

-40 dB er ikke høyt. Når det står 0dB i displayet, så har den forsterket opp signalet slik det kommer inn, det samme volumet som om du hadde puttet f.eks. CD spilleren direkte i en effektforsterker uten volum kontroll.
    - betyr at den demper signalet. Hvis du har på en film, og setter denne på pause. Skru så volumet helt på maks, så ser du at den går opp til +15 dB eller noe slikt. Men ikke skru på igjen da.

Aldri tenk på hva som står i displayet. Volum er relativt. Det kommer ann på hva kilden inn gir, og hvor effektive høytallerene dine er. Dali og B&W vil ha forskjellig volum, selv om det står det samme i displayet på en forsterker. Hvis du ser TV så vil du legge merke til at reklamene har høyere volum enn TV-sendingene, uten at man rører volumkontrollen. Det samme er volum forskjellen mellom forskjellige kanaler.

Effekt forskjellen mellom ett par forsterkere, slik som A100 og 4311 hos Denon har ikke så mye å si. Mellom enkelte forsterkere, slik som 3311 og 4311 så er det ofte kun 10 watt forskjell. Under normal lytting så bruker du kanskje 30-50 watt, og ikke 130-140 som det står at de leverer. Dette skjer kun når du skruer volumet opp til det gjør vondt i ørene (Igjen avhengig av hvor effektive en høytaller er).

Det eneste du skal tenke på, er å skru volumet opp til det nivået du ønsker etter ørene dine. Ikke etter hva det står i diplayet. Det er selv forskjell mellom blu-ray plater. Ett DTS-MA lydspor er høyere i volum enn ett True HD lydspor. Mens ett normalt Dolby Digital lydspor har høyere volum enn begge. Hos meg så spiller jeg DD på -28-30 dB, DTS MA på -25 dB, og True HD på -22dB. TV ligger normalt ca på -30 dB. Men det er etter hvordan mine komponenter er.
    I dette innlegget har du forfattet mye "rart".

For full oppklaring av alle misforståelsene bør du lese mer her:
    Frequently asked questions about Audyssey and our technologies - Audyssey | Technology FAQ

Frequently asked questions about Audyssey and our technologies - Audyssey | Technology FAQ

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon avr2310 og Klipsch Rf82

til sammenligning har jeg -50 på vanlig tv titting, mer enn høyt nok her.
    Har ikke fått testa så mye enda da jeg akurat fikk det i hus men -35 er høyt på film i min 60kvm leilighet..

Enormt bra trykk i høytalerne, selv på veldig lavt volum. utrolig fornøyd!
    Aldri hatt noe ordntlig hifi saker før men trodde ikke forskjellen fra billig anlegg skulle være så enorm! Til og med samboern er veldig imponert.

senter og bakhøytalere kommer, på utkikk etter rc62/rc52 og kanskje Rs52/42

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frbjerke
    Det er det som er problemet. Fjernkontrollen gjør ikke som manualen sier at den skal. I tillegg er Denon-manualer en smule "hazy" på de detaljene som er vriene å få til...
    Har du sett på BATPIG'S "DENON-TO-ENGLISH DICTIONARY" SETUP GUIDE AND FAQ? Den er som regel mye enklere å forstå enn Denon sine manualer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fildeling

Noen som har litt erfaring med fildeling fra MAC til Denon, hvordan macen må stilles inn for å få opp mappene, og filene, under media server menyen på receiveren ?

EDIT: noen som har erfaring med AirPlay, hva er prinsippet bak det. Kan du sitte i iTunes/WMP, og spille av sanger, og dette sendes over nettverket til Denon, som spiller det av ?

Side 32 av 32 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •