Offisiell tråd Denons XX10 receivere (Bl.a. AVR-2310, AVR-3310, AVR-4310, AVR-4810) - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 32 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 635
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt av poenget mitt er da hvor mye strøm vil det kreve av en forsterker i standby å slippe et HDMI-signal rett igjennom uten å gjøre noe som helst med det....?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal nok fungere. Denne kan være ett billig alternativ: For only $6.16 each when QTY 50+ purchased - Video/Audio Splitter - HDMI M to HDMI F X 2 | HDMI Passive/Non-Powered Splitters

Men vet ikke helt hvordan den vil reagere når det er 2 ting på samtidig.
    Men tror det vil funke.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Håpet at dette ikke gjalt meg ettersom jeg stemte nei til EU8)
    Husk at vi er medlem av EU, vi har bare ikke noe å si. Når EU kommer med krav, så blir vi pålagt dem så lenge det er til fordel for politikerene. Er det til fordel for folket, så er de ikke pålagt, og blir ikke fulgt.

Dette er ett bevis på at EU gjør mye nytte for pengene vi gir til dem. Denne Standby tingen, og at alle høytaller utganger må ha plugger i banan hullene.

Mener det er kommet ett EU krav som sier at komfyrer (steke ovner i hvertfall) skal ha pluggbar kabel, slik at når man kjøper en komfyr i dag, så er ledningen løs. Det morsomme er at Norge kom med nye krav nå i sommer, hvor alle komponenter som trekker mer enn 2000w skal ha direkte tilkopling, og ikke være pluggbare. Så den ene enden av kabelen, som man normalt plugget i en stikk kontakt, koples nå fast. Og andre enden er løs i stedet. Problemet er da flyttet 1-1,5 meter lenger (Det norske kravet er kommer pga brannfare med pluggbare aparater som trekker mye strøm, og er nokså fornuftig)

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det skal nok fungere. Denne kan være ett billig alternativ: For only $6.16 each when QTY 50+ purchased - Video/Audio Splitter - HDMI M to HDMI F X 2 | HDMI Passive/Non-Powered Splitters

Men vet ikke helt hvordan den vil reagere når det er 2 ting på samtidig.
    Men tror det vil funke.
    Dette er en 1:2 splitter, men jeg skal vel ha en 2:1 splitter, ellers for jeg ikke signal fra reciver til tv. Er litt sliten i dag så sliter litt med logisk tenkning:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...
    I denne manualen er det på side 37, i 4310CI manualen er det 44...

Sitat Opprinnelig postet av Manual
    Standby Source : Set the HDMI connector for HDMI signal input during
    standby.
    Last : Standby with last used input source during power on.
    HDMI1 / HDMI2 / HDMI3 / HDMI4 / HDMI5 / HDMI6 : The standby mode
    is set at the input source assigned to the respective.
    This can be set when “Control“ is set to “ON“.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Kan dessverre ikke hjelpe deg der, da jeg ikke har en Denon, og jeg ikke greier å skaffe en manual fra nettet fra dem. Har alltid måtte trenge serienummeret for å finne frem det. (Dårlig av Denon).

Men på min Marantz så ligger det under Acoustic EQ eller noe slikt på hovedmenyen.

Normalt så skal det ligge under menyen hvor man velger auto korreksjon osv, hvor man kan gå over å sjekke hva resultatet er.
    Du kan laste ned Denon manualer her, trenger kun produkt navn...
    DENON UK | Home Audio Components
    Bra av Denon...!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

True HD prosessering

Sitat Opprinnelig postet av Kusot
    4810 har både høyde og brede mulighet med dsx/pllz. Klarer den det med bitstream HD lyd også? Skjer det i tilfellet en nedsampling?
    Den klarer det med bitstream HD lyd også. Som jeg har forstått det gjøres det ingen nedsampling av lyden til de andre høyttalerene, men signalet fra disse brukes for å genere DSX/PLIIz signalet. Det er stor forskjell på de to "modene" hos meg, har et par dipol høyttalere plassert utenfor frontene 10 cm fra taket. Har egen amp på frontene som jeg kan skru av for å høre hvor mye og hva som kommer ut av høyde og center høyttaler. Med DSX kommer det mye lyd, og veldig likt det som kommer i frontene, med PLIIz er det mer romlyd (ambience) og dermed ikke så mye lydtrykk. Så det blir et bredere lydbilde med mer trøkk av DSX, men jeg ender som regel opp med IIz, da dette blir mere naturlig, man får økt bredde på lydbildet også her.

Tabell over konvertering står på side 67 i manualen... Lenken til den finnes lengre opp på siden.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en 1:2 splitter, men jeg skal vel ha en 2:1 splitter, ellers for jeg ikke signal fra reciver til tv. Er litt sliten i dag så sliter litt med logisk tenkning:-?
    Jeg trodde du trenkte det slik at signalet fra boksen både skulle til forsterker og TV samtidig, slik at man tidvis slapp å bruke forsterkeren for lyd. Da trenger du en 1:2 splitter.

Eller skal du bruke 2 komponenter på 1 HDMI inngang? Da er det korrekt med 2:1

Den jeg linket til er passiv, og vil fungere begge veien, både som 1:2 og 2:1. Men for 2 komponenter til 1, så ville jeg nok ikke ha brukt den pga kortsluttningsfare når begge settes på samtidig.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arekj
    Hmmm...
    I denne manualen er det på side 37, i 4310CI manualen er det 44...

Fikk det til å virke:-D
    Låste inngangen på HDMI3 som dekoder er koblet på.
    En liten bug er det....... Plutselig bryter noe signalet.
    Om jeg skrur på og av reciveren er signalet tilbake.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ikke helt heldig med kunnskapsnivået den selgeren på HFK da tydeligvis. Kjekt å vite litt om hva produktet ditt faktisk kan gjøre.....:|

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle tro dette er en funksjon flere enn jeg er intr i.

Gjør straks ting litt mere brukervennlig:-D

Men, som skrevet så er det noe som oppstår når jeg bytter kanaler ol.
    Plutselig bryter signalet, og reciver må skrus på for at bildet på tv`en kommer opp igjen. Kan da slå av reciver igjen.

Håper det dukker opp noen gode råd her.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ta kontakt med Denon om dette. Den forsterkeren du har kan jo fikses med firmware. Tipper det er noe med Handshaken til HDMI å gjøre.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mailet problemstillingen til klubben så får vi se hva som kommer av svar.
    Kan du utdype hva du mener med handshaken til hdmi er?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er svaret fra Klubben

Jeg utelukker ikke at feilen mot formodning kan ligge i recieveren, men mest sannsynlig, så ligger feilen i dekoderboksen din.

For å forklare litt nærmere:
    Når man kobler til noe via HDMI sendes det ut et såkalt "handshake" mellom komponentene hvor de utveksler hva slags format
    som blir sendt, hva slags signal etc. Når begge har blitt enige om et system som virker vil du få lyd og bilde. Problemet oppstår
    som regel alltid når man gjør noe på dekoderboksen (som f.eks. å skifte kanal som du beskriver) fordi HDMI-kretsløpet til disse
    boksene er ekstremt enkelt bygget opp, og lite påkostet i produksjonssammenheng. Derfor kan du i noen tilfeller miste handshaken,
    mellom komponentene, og dette sendes ikke ut automatisk, men man må f.eks. slå av/på et komponent for å få dekoderen til å
    sende et handshake-signal på nytt.

Jeg ville vært 100% sikker på at din dekoder har siste firmware.
    Hvis dette ikke løser problemet ville jeg ha prøvd å deaktivere HDMI-styring (CEC og Control) på alle komponenter for å se om det
    løser saken.

HDMI er en ekstremt følsom standard, så hvis ikke alle komponenter er helt hundre, så kan slike ting oppstå - spesielt når man kobler ting via-via.
    Så uten å garantere at feilen ikke ligger i recieveren vil jeg absolutt tro at feilen faktisk ligger i dekoderen. Om dette da eventuelt lar seg løse
    med firmware er vanskelig for meg å si med tanke på at jeg ikke er teknikker hos Canal Digital, men det er ikke umulig.

Jeg ville i allefall ha undersøkt dette først, så skal vi eventuelt kikke på recieveren i etterkant - men det er stor sannsynlighet for at
    de ikke finner noen feil hos verkstedet på den.

Blir vel til at jeg finner en annen løsning.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser ut som kan bli en fin funksjon for oss som bruker Itunes:-D
    Apple – iTunes – AirPlay

Håper den blir integrert i 4310

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom elkjøp idag for å sjekke ut de nye Yamaha rxv 1067, 2067, men de ante ikke hva jeg snakket om engang.

Hi fi klubben ligger like ved siden av, så jeg gikk inn og fikk med meg en Denon avr 3311.
    Pakker den opp og møter 2 problemer med en gang:

Har den ikke mulighet til å koble til bananplugger eller spadere på ht utgangene?
    Ser ut til at jeg må klippe kablene å stappe inn ledningene, sitter noen "propper" på de rød og svarte plastikkskruene, men vet ikke om jeg tør å prøve å dra de ut på en eller annen måte da jeg har den på lån.

Manualen sier at man bare skal koble til 6-16 ohms ht, men mine er på 4 ohm (Beethoven Concert Grand) kan det oppstå problemer her?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revelator
    Var innom elkjøp idag for å sjekke ut de nye Yamaha rxv 1067, 2067, men de ante ikke hva jeg snakket om engang.

Hi fi klubben ligger like ved siden av, så jeg gikk inn og fikk med meg en Denon avr 3311.

Har den ikke mulighet til å koble til bananplugger eller spadere på ht utgangene?
    Ser ut til at jeg må klippe kablene å stappe inn ledningene, sitter noen "propper" på de rød og svarte plastikkskruene, men vet ikke om jeg tør å prøve å dra de ut på en eller annen måte da jeg har den på lån.

Manualen sier at man bare skal koble til 6-16 ohms ht, men mine er på 4 ohm (Beethoven Concert Grand) kan det oppstå problemer her?

Sett inn en liten skrue i proppen og dra de ut.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revelator

Proppene skal bare være å dra ut. En eller annen tullete europeisk standard som sier de skal være der.
    Vet ikke hvor tungdrevne dine høytalere er, men det skal ikke være noe problem. Men det kan tenkes at du ikke kan spille avsindig høyt, da. Uten at noe kneler...
    Men det er sikkert noen som har betrakteig bedre greie på dette enn meg

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk Kriller og Rotja.
    Tror jeg bare setter den ene spaderen ned i hullet foreløpig inntil jeg bestemmer meg om jeg skal ha den eller ikke 8)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen fare å ta ut proppene. Ingen garanti som ryker eller noe. Tviler på om Hifi Klubben klager på at de er borte hvis du leverer tilbake.

Dette er ett idiotisk EU direktiv, og det vil være slik på alle forsterkere du kjøper her hjemme, samme hvilket merke.

Det er også grunnen til at man fremover ikke kan ha forsterkeren av, og fortsatt få HDMI signalet direkte igjennom. Dette fordi EU krever at standby strømmen skal være på en maks watt, mens det å få HDMI signalet bruker så vidt litt mer enn kravet.

Side 31 av 32 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •