Offisiell tråd Denons XX10 receivere (Bl.a. AVR-2310, AVR-3310, AVR-4310, AVR-4810) - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 32 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 635
    Newcomer StianBrand sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg vil på det sterkeste anbefale å ikke gå til det innkjøpet. Du trenger en nokså stor trafo, en som er godt overdimmensjonert. Hvis Denonen bruker 600w totalt (kun eksempel) så ville jeg minimum ha hatt 1000 eller 1200 w trafo. Dette fordi i korte stunder så trekker forsterkere mer enn de trenger, og da er det dumt å ikke kunne levere. Trafoen du vil måtte trenge blir nokså stor, da mest sannsynlig en jernkjerne trafo. Disse er store, tunge og ved høy belastning så durer de godt. Prisen vil nok også nærme seg hva 4810 vil koste deg her hjemme.

Dette er nok minimum å anbefale: Transformer 1600 VA, 110 V / 230 V, 230V / 110V
    Alle jernkjerne trafoen kan brukes begge veier, 230 til 120 eller 120 til 230.

Dem trenger ikke nødvedig vis å være så dyr. På AVShop ligger det en noen ganske rimilige produkter, jeg sendte mail til AVShop og dem anbetalte meg å kjøpe AVshop.no / OEM Step Down 220V-110V konverter 4000W da slipper den på gå før fult, ergo: mindre støy + mindre varme. Jeg spurte også på lydnivået og dem sa at støyen ikke skal bli nevneverdig.8)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil nok ikke anbefale deg den på 4000W.

Normale strømkurser her i Norge er 16 ampere, som ved 230v i stikkontakten er 3600w (er det mer eller mindre enn 230v så går watten også opp mer eller mindre).

Dermed vil en normal hussikring gå når du plugger i trafoen, startstrømmene er høye. Har sliti med dette på større trafoer, som er godt under det sikringen skal takle. Selv uten belastning koplet inn.

Har du ett litt eldre hus, så er gjerne sikringen mindre.

Normalt så må du inn med ny kabel og sikring for denne, samt en annen type stikkontakt for å være lovlig (komfyrstikk f.eks.), men fra og med 1.7.2010 så må denne uansett tilkoples utenom stikkontakt (altså direkte) for å være lovlig (alt over 2000w må det).

2000w bør nok være den du bør sikte på, selv om dette er litt lite. Synd de ikke har en på 3000w.

Støy i trafoer varierer også veldig fra trafo til trafo, samt belastnings type.

Er det virkelig å mye å spare, regner med at du må momse på den også.

EDIT: Har selv erfaring med å kjøpe utenlands. Det er ikke noe moro når de må på reperasjon. Heldigvis var min kun rett over grensen. Kjøper nå maks en BD-spiller utenlands.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Coaxial input 3

på siste software oppdatering 4310 forsvant coaxial input 3.
    Hadde min squeezebox på input CD digitalt via coaial 3

Endret til coaxial 2 så virket den..

Tips til andre som plages....

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Kjøpte en 4310 i dag, og har koblet opp utstyret. Skal lese igjennom tråden og manualen etterhvert men lurer på en ting.

På Yamaha reciveren jeg hadde var det mulig å koble opp HD Pvr`en gjennom reciveren til tv`en å få signalet igjennom selv om reciveren er avslått.

Går det på denon også?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hei.
    Kjøpte en 4310 i dag, og har koblet opp utstyret. Skal lese igjennom tråden og manualen etterhvert men lurer på en ting.

På Yamaha reciveren jeg hadde var det mulig å koble opp HD Pvr`en gjennom reciveren til tv`en å få signalet igjennom selv om reciveren er avslått.

Går det på denon også?
    Nope

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å vite. Gjelder dette alle Denon sine modeller? Jeg har i dag en Onkyo 707, og det er glimrende å ha denne funksjonen når guttene mine på 2 og 4 skal se barne-TV i rommet og det automatisk kommer lyd i TVen uten å måtte sette på surroundreceiveren. Dumt egentlig at det ikke er implementert, da dette ikke er en spesielt vanskelig funksjon å sette opp rent teknisk......

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var noe shit:?
    Må tenke litt på hvordan jeg bør koble dette da.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Kjekt å vite. Gjelder dette alle Denon sine modeller? Jeg har i dag en Onkyo 707, og det er glimrende å ha denne funksjonen når guttene mine på 2 og 4 skal se barne-TV i rommet og det automatisk kommer lyd i TVen uten å måtte sette på surroundreceiveren. Dumt egentlig at det ikke er implementert, da dette ikke er en spesielt vanskelig funksjon å sette opp rent teknisk......
    Det er iallefall ikke mulig på XX10 modellene, men om det går på XX11 vet jeg ikke.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var noe shit:?
    Må tenke litt på hvordan jeg bør koble dette da.
    Det enkleste er vel å ha på receiveren da

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Det enkleste er vel å ha på receiveren da
    For oss gutta med universalnøkkelen så er dette ikke noe problem. Men dersom en begynner å inkludere både kone og barn i bruk av rommet, så betyr minst mulig innblanding i komponenter faktisk en del. Sett på TV og det kommer lyd, betyr mye for de tre andre her i hus i hvert fall. Ikke alt utstyr som takler like greit å stå på 24/7 heller....

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For oss gutta med universalnøkkelen så er dette ikke noe problem. Men dersom en begynner å inkludere både kone og barn i bruk av rommet, så betyr minst mulig innblanding i komponenter faktisk en del. Sett på TV og det kommer lyd, betyr mye for de tre andre her i hus i hvert fall. Ikke alt utstyr som takler like greit å stå på 24/7 heller....

Nettopp.
    Får også litt dårlig samvittighet for ungene når de ser film uten lyd i frontene når jeg ikke er hjemme.
    Ingen av fam medlemmene tør å røre Ayon`en.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste må vel da å koble med hdmi fra dekoder til tv, og coax til reciver pluss nok en Hdmi fra reciver til tv`en??

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste man kan gjøre for kone og barn er en Logitech Harmony. Har man råd til en 4310, så har man også råd til den billigste versjonen. Det gjør underverker for brukervennligheten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI Passthrough

Hei.

Går det på denon også?
    Jeg er relativt sikker på at dette går, selv om det er et halvår siden jeg leste manualen...
    Jeg sjekket den engelske manualen på denon.co.uk, det står under "Standby source" på side 44, der kan du velge om du skal ha siste brukte eller en fast... Krever at du kjører med Control til on, og i ditt tilfelle Power OFF Control til off.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arekj
    Jeg er relativt sikker på at dette går, selv om det er et halvår siden jeg leste manualen...
    Jeg sjekket den engelske manualen på denon.co.uk, det står under "Standby source" på side 44, der kan du velge om du skal ha siste brukte eller en fast... Krever at du kjører med Control til on, og i ditt tilfelle Power OFF Control til off.
    Nyttig info å ta med seg :-) Har selv en AVR1910 (muligens samme løsning), men har ikke noen HDMI kilde enda siden jeg venter til TV-rommet er ferdig. Men når det er klart har jeg tenkt til å anskaffe meg både HD dekoder og BD-spiller og da er det greit å kunne vise TV uten å måtte skru på receiveren :-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arekj

Hei. Finner ingenting om det her.

http://www.denon.co.uk/site/datadir/...0E2_ENG_IM.pdf

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det beste man kan gjøre for kone og barn er en Logitech Harmony. Har man råd til en 4310, så har man også råd til den billigste versjonen. Det gjør underverker for brukervennligheten.
    Enig i det, men som Kriller sier så er det ikke noen hjemme hos han som ønsker å røre Ayon-forsterkeren hans eller som Anfield sier er ikke alt utstyret ment til å stå på 24/7. Ellers er jeg helt enig. Kona takler Logitech Harmony One utmerket og vi kunne ikke tenke oss å en tv-hverdag uten den igjen.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her en Harmony One som brukes så det er ikke der det ligger.
    Ønsker muligheten for tv titting med lyd fra tv`en.

Med Yamahaen gikk det greit, og vi slipper å endre inngangen på tv`en ved bytte fra film til tv.

Hørte med klubben i dag, og de sier at dette ikke går med Denon ettersom det har kommet EU regler med max strømforbruk med standby off.
    Funksjonen vil bli fjernet på Onkyo og Yamaha etterhvert.

Håpet at dette ikke gjalt meg ettersom jeg stemte nei til EU8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres merkelig ut med strømkrav på standby??? Det er jo enkelt å la denne være en passiv Pass Trough-prosess som "brytes" eller "deaktiveres" når receiveren slås på?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres merkelig ut med strømkrav på standby??? Det er jo enkelt å la denne være en passiv Pass Trough-prosess som "brytes" eller "deaktiveres" når receiveren slås på?
    Mener han nevnte at den ikke skulle dra mer en 1 watt i standby.

Lurer på om dette kan løses med en 2:1 splitter.

Side 30 av 32 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •