Offisiell tråd Denons XX10 receivere (Bl.a. AVR-2310, AVR-3310, AVR-4310, AVR-4810) - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 32 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 635
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Av det jeg har fått med meg blir det ikke en 4811 fra Denon i første omgang. Tipper det blir noe over 4811 når det først kommer en ny toppmodell.
    Hei

Stemmer dette, kommer nok ikke noen 4811 med det første.
    Spørsmålet blir vell mere hva 4311 kommer til å tilby av "power", foruten HDMI 1.4, støtte for 3D og pris.

Ellers kan jeg nevne at jeg hoppet på et tilbud fra Netshop, og kjøpte Pioneer SC-LX82.
    For meg til å føle at Denon AVR-4810 er meget overpriset, selv om man kan kjøre aldri så mye wide + height, trådløst osv......

Synes begge receiverne leverer godt med krefter, ingen av dem som skiller seg ut på noen måte, at den ene leverer mye mer enn den andre.
    Men skal innrømme at jeg synes 4810 er mye mer musikalsk og låter bedre på mine CM9. Dette er jo smak og behag, synes lyden blir litt "rar/uvant" med dette ICEPower greiene, blir veldig "steril" om man kan beskrive det slik, og bassen blir også litt "slappere/innesluttet", ikke samme punchen og dynamikken!
    Denon receiveren blir også igjenn mye varmere!
    Jaja, blir aldri helt klok på det her, og det er vansklig å bestemme seg, Denon receiveren er fremdeles ikke ute av bildet og vurderes enda......
    Må bare prøve å gi Pioneeren litt mere tid.......

Newcomer Kusot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

True HD prosessering

4810 har både høyde og brede mulighet med dsx/pllz. Klarer den det med bitstream HD lyd også? Skjer det i tilfellet en nedsampling?

Kanskje et underlig spørsmål men jeg tar sjangsen. Går det ann å sette opp et 7.1 system med bare front/høyde/bredde uten å miste all sourround lyd. Har alltid hatt souround høytalerene plassert litt nærmere front en normalt anbefalt. Jeg synes det fungerer fint. Nå kunne jeg tenkt meg å satt dem helt inn til veggen forran, ca 2m til siden for fronthøytaleren?

Sist litt nettverksfunksjon.
    Viser receiveren albumgrafikk når nettverksfunksjonen henter f.eks FLAC fra en NAS?
    Dersom jeg hadde benyttet nettverksfunksjonen til å hente en fil, kan jeg da la denonen decode f.eks FLAC filen og sende ren pcm på SPdif eller toslink til ekstern dac/pre. Volumkontroll må da skje i den eksterne preamplifieren.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp 4310'n!
    Noen som har tips til oppsett 2-kanal.
    Testa mine RF-83 på en gammel H/K avr 300 og den ga mere trøkk-punch en 4310! Skal det være slik? Har satt speaker=Large.
    Finnes det noe form for tonekontroller på 4310'n?

Begge testet med Emo XPA-1 monoblokker

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg som bare kjører 2-kanal(2.0): Skal jeg da kjøre (stereo) (direct) eller (standard) i souround mode?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Direct eller Pure Direct som mange også kaller det, er egentlig kun til bruk hvis du kjører analogt fra en kilde som har bedre D/A konvertere enn forsterkeren. Ellers så sett den til Auto eller stereo.

Prøv å kjør meg og uten Audyssey. Tonekontroll har du nok mulighet til ved å stille på EQen, hvor du kan go den mere trøkk i mellomtone osv. Men her kan det være lett å stille seg bort også. På min EQ på Marantz AV8003, som også bruker Audyssey så kan jeg stille i 7-8 forskjellige frekvensrom pr høytaller.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk!
    Jeg skrudde av audessy og da fikk jeg mye mer trøkk med engang!
    Spiller skikkelig dypt på film nå
    Men på musikk låter det nok ikke helt hifi korrekt nå... Bassen er ikke så stram lenger, må vel bare sitte ned å høre på noen gode bass spor og justere deretter.

Men når jeg kjører med audessy på PS3(blu-ray så får jeg mye signalstøy i lyden, suser selv på lavt volum.
    Skal det være slik da?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan hende det er PS3 som er problemet her. Har aldri likt lyden fra den, derfor er det vel snart 1 år eller mer siden jeg brukte den til filmavspilling.

Har du satt på THX modus eller noe slikt på Denonen? (Hvis den har det). Jeg testet litt med denne i går, og syntes lyden ble mindre morsom enn det jeg var vant til.

Når du sammenligner lyden, er det da på samme volum på Denonen (det som står i ruten). Hvis du gjør det så kan det være volum forskjeller som også lurer deg litt. Det er lett å gå i den fellen. For å sammenligne mellom ting så bør man være utstyrt med en dB måler slik at man sjekke at de forskjellige innstillinger, kilder osv får likt volum ut av høytallerene. F.eks. mellom DTS MA og Dolby True HD så er True HD 2-4 dB lavere enn DTS, slik at man da må skru litt opp for å få samme trøkk.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 4310 og et problem:
    Har noen tips til årsaker til at pre-out til front-høyttalerene plutselig ikke fungerer? Er det noen knapp man kan ha kommet borti? Kanskje i forbindelse med noe zone-greier??
    (Kan også hende det har med siste firmware-oppdatering å gjøre, men tviler)

Opsettet er bakhøyttalere om kjøres fra 4310 (virker) og fronter med separate forsterkere, derfor pre out.
    Har ikke rukket å feilsøke mye, annet enn at det ligger i receiveren, og at jeg får lyd om jeg kobler fronthøyttaler til 4310's front høyttalerutgang.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Har 4310 og et problem:
    Har noen tips til årsaker til at pre-out til front-høyttalerene plutselig ikke fungerer? Er det noen knapp man kan ha kommet borti? Kanskje i forbindelse med noe zone-greier??
    (Kan også hende det har med siste firmware-oppdatering å gjøre, men tviler)

Opsettet er bakhøyttalere om kjøres fra 4310 (virker) og fronter med separate forsterkere, derfor pre out.
    Har ikke rukket å feilsøke mye, annet enn at det ligger i receiveren, og at jeg får lyd om jeg kobler fronthøyttaler til 4310's front høyttalerutgang.
    Reset forsterkeren. Hold standard og DSP simulation knappen inne og skru på powerknappen til hele displayet blinker. Mulig dette løser problemet.
    Det er de to knappene under frontdekselet helt til venstre.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problem løst, var bryteren på en skjøteledning som var problemet, lyset i den virker ikke og det så ut som det stod på, men det gjorde den ikke.. (Heller ingen dioder e.l. på effektforsterkerne).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på hva dere kjører på channel level FL/FR? Klipsch RF-83
    Audyssey justerte mine til -12db og -11.5db Har jo nesten ikke trykk lenger.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg tar den utgangspunkt i Venstre Front, og stiller de andre etter denne. Har du noen høytallere av ett annet merke som skiller seg ut når du ser på målingene?

Newcomer StianBrand sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Denon AVR4810CI

Hei! Jeg lurere på og kjøpe den Denon AVR4810CI fra USA. Og da må jeg kjøpe en "step down" transformator. Dette kan høres veldig dumt ut, men transformatron går fra 220V til 110V. Men i produkt beskrivelsen av AVR4810CI står det at den går på AC 120V , 60Hz. Er usikker på om det har noe å si.
    Håper noen kan hjelpe meg. Takk på forhånd :smile:

Mvh Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hos meg tar den utgangspunkt i Venstre Front, og stiller de andre etter denne. Har du noen høytallere av ett annet merke som skiller seg ut når du ser på målingene?
    Jeg kjører kun 2-kanal uten sub!

RF-83 - Denon AVR 4310 - Emotiva XPA-1

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Channel level er der for å justere høyttalerene i oppsettet til hverandre i volum. Hva ender resten av oppsettet på når du har kjørt kalibrering??
    Klipchene har en følsomhet på 100db, noe som gjør at de har høyere output enn en høyttaler med følsomhet på f.eks 90db ved samme volum på receiver. Bruker du center og surround fra en annen produsent kan dette være grunnen. Forøvrig er det bare denne justeringen bare en offset fra volumknappen, så senker du level 10db må volumknappen kompensere dette ved å vris 10db høyere.
    Du trenger en lydmåler for å få justert level skikkelig til hverandre. Micen klarer dessverre ikke dette selv

Sitat Opprinnelig postet av Lord_Vader
    Jeg kjører kun 2-kanal uten sub!
    RF-83 - Denon AVR 4310 - Emotiva XPA-1
    Sett isåfall begge høyttalerene til 0db i menyen. Personlig ville jeg ikke kjørt med romkorreksjon på 2 høyttalere da det ofte tuller til mer enn det hjelper
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Channel level er der for å justere høyttalerene i oppsettet til hverandre i volum. Hva ender resten av oppsettet på når du har kjørt kalibrering??
    Klipchene har en følsomhet på 100db, noe som gjør at de har høyere output enn en høyttaler med følsomhet på f.eks 90db ved samme volum på receiver. Bruker du center og surround fra en annen produsent kan dette være grunnen. Forøvrig er det bare denne justeringen bare en offset fra volumknappen, så senker du level 10db må volumknappen kompensere dette ved å vris 10db høyere.
    Du trenger en lydmåler for å få justert level skikkelig til hverandre. Micen klarer dessverre ikke dette selv

Sett isåfall begge høyttalerene til 0db i menyen. Personlig ville jeg ikke kjørt med romkorreksjon på 2 høyttalere da det ofte tuller til mer enn det hjelper

Som nevnt tidligere ble lyden bedre ved å skru av romkorreksjonen.

Så det har ikke noe å si om de står på 0db eller +12db? Noe jeg mister/får ved å kjøre på +12 kontra 0?

Har intrykk av at jeg før mer trøkk når jeg kjører på +db siden

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StianBrand
    Hei! Jeg lurere på og kjøpe den Denon AVR4810CI fra USA. Og da må jeg kjøpe en "step down" transformator. Dette kan høres veldig dumt ut, men transformatron går fra 220V til 110V. Men i produkt beskrivelsen av AVR4810CI står det at den går på AC 120V , 60Hz. Er usikker på om det har noe å si.
    Håper noen kan hjelpe meg. Takk på forhånd :smile:

Mvh Stian
    Jeg vil på det sterkeste anbefale å ikke gå til det innkjøpet. Du trenger en nokså stor trafo, en som er godt overdimmensjonert. Hvis Denonen bruker 600w totalt (kun eksempel) så ville jeg minimum ha hatt 1000 eller 1200 w trafo. Dette fordi i korte stunder så trekker forsterkere mer enn de trenger, og da er det dumt å ikke kunne levere. Trafoen du vil måtte trenge blir nokså stor, da mest sannsynlig en jernkjerne trafo. Disse er store, tunge og ved høy belastning så durer de godt. Prisen vil nok også nærme seg hva 4810 vil koste deg her hjemme.

Dette er nok minimum å anbefale: Transformer 1600 VA, 110 V / 230 V, 230V / 110V
    Alle jernkjerne trafoen kan brukes begge veier, 230 til 120 eller 120 til 230.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lord_Vader
    Som nevnt tidligere ble lyden bedre ved å skru av romkorreksjonen.

Så det har ikke noe å si om de står på 0db eller +12db? Noe jeg mister/får ved å kjøre på +12 kontra 0?

Har intrykk av at jeg før mer trøkk når jeg kjører på +db siden
    Om du setter de til -12, 0 eller +12, og begge står likt, så skal det kun være at du må skru opp eller ned tilsvarende på volumkontrollen for å få likt volum. det burte ikke være noe annet.

Det har nok mere å si hva den stiller på de forskjellige frekvensene i EQen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Om du setter de til -12, 0 eller +12, og begge står likt, så skal det kun være at du må skru opp eller ned tilsvarende på volumkontrollen for å få likt volum. det burte ikke være noe annet.

Det har nok mere å si hva den stiller på de forskjellige frekvensene i EQen.
    Kan du guide meg frem til der jeg justerer frekvensene i EQ'n?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dessverre ikke hjelpe deg der, da jeg ikke har en Denon, og jeg ikke greier å skaffe en manual fra nettet fra dem. Har alltid måtte trenge serienummeret for å finne frem det. (Dårlig av Denon).

Men på min Marantz så ligger det under Acoustic EQ eller noe slikt på hovedmenyen.

Normalt så skal det ligge under menyen hvor man velger auto korreksjon osv, hvor man kan gå over å sjekke hva resultatet er.

Side 29 av 32 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •