Offisiell tråd Denons XX10 receivere (Bl.a. AVR-2310, AVR-3310, AVR-4310, AVR-4810) - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 32 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 635
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Etter hva jeg har forstått, dekoder min Pioneer BDP-320 DTS-HD MA til (lossless) PCM OG legger på secondary audio. Hvor har du det fra at den kun dekoder DTS Core?

Det er bitstreaming av HD-lydspor OG secondary audio som ikke lar seg gjøre, igjen etter min forståelse.
    Det kan nok hende de har forbedret denne funksjonene ja. Men husk at de fleste bruker bitstream out, har man da secondary audio satt på så får man ikke HD lyden. Det varierer fra produsent til produsent hvordan de fikser dette.

Men som du sier så skal spilleren stå til PCM for å bruke secondary audio. Har aldri her lest at de faktisk bruker HD sporene, sjekket manualen til din Pioneer, og der står det ingenting om hvilke del av lydsporet den faktisk bruker. Normalen har vært at de faktisk ikke bruker HD lydsporet osv. Det trengs jo strengt tatt heller ikke da de ikke brukes til annet enn snakking osv.

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen Anders:-)

Jeg finleste manualen og fant ut akkurat det samme. Det er mye å holde styr på, men nå er det bare å få på plass den siste optiske kabelen fra satelittdekoderen så er alt på plass:-)

Vidar

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Mange True HD og DTS MA lydspor er 48KHz, det er færre som er 96. Så ikke tenk over det.

På side 35 står det. Men jeg glemte at de kalte de noe annet. Når spilleren står til "Bitstream: Audiophile" så er det den korrekte innstillingen. "Bitstream: Re-encode" gir ikke HD lyd. PCM kan variere, DTS MA får du da ikke.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon AVR-4810 ble omtalt sammen med Blu-Ray spilleren Denon BDP-4010 i siste nummer av Hjemmekino (4/2010). Litt overraskende så ble utstyret kategorisert som "High-End" (de gir ikke karakterer til high-end utstyr). 4810 fikk veldig gode skussmål.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Denon AVR-4810 ble omtalt sammen med Blu-Ray spilleren Denon BDP-4010 i siste nummer av Hjemmekino (4/2010). Litt overraskende så ble utstyret kategorisert som "High-End" (de gir ikke karakterer til high-end utstyr). 4810 fikk veldig gode skussmål.
    High End er sin egen karakter, altså en toppkarakter. De velger vel dette for at de som kjøper i den klasser nok mer er opptatt av hva de faktisk sier om produktet enn hva selve tall karakteren sier

Det har vært utstyr i den prisklassen som har fått tall karakterer, da tyder jeg det dit at disse er hakket over igjen.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    High End er sin egen karakter, altså en toppkarakter
    10/10 er også en toppkarakter Jeg tror at de bruker high-end begrepet her fordi de mener at utstyret 'kvalifiserer' seg til denne klassen.

Det har vært utstyr i den prisklassen som har fått tall karakterer, da tyder jeg det dit at disse er hakket over igjen.
    Ja, det kan se slik ut. Jeg synes ikke det er ufortjent, men ble bare litt overrasket, ettersom det er sjeldent at de plasserer receivere (selv i toppklassen) i high-end segmentet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4310 media server

Hei!

Noen som har tips/guide får å få media server til å fungere mellom pc å receiver?

Har aktivert deling i WMP men får bare empty når man går å ser på receiveren under media server.
    Er det rett måte eller skal det gjøres på en annen måte?

Har ikke noe ip konflikter. Kjører internett radio.
    Har XP på maskinen og WMP 11.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orhansen
    Hei!

Noen som har tips/guide får å få media server til å fungere mellom pc å receiver?

Har aktivert deling i WMP men får bare empty når man går å ser på receiveren under media server.
    Er det rett måte eller skal det gjøres på en annen måte?

Har ikke noe ip konflikter. Kjører internett radio.
    Har XP på maskinen og WMP 11.
    Hei last ned denne: ps3mediaserver - Project Hosting on Google Code
    Bruker denne til PS3 slim fant også ut at den kommer opp som mediaserver på min Denon 3310 fungerer kjempebra!

Ps3: PS3 Media Server - DinSide Data

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oivindo
    Hei last ned denne: ps3mediaserver - Project Hosting on Google Code
    Bruker denne til PS3 slim fant også ut at den kommer opp som mediaserver på min Denon 3310 fungerer kjempebra!

Ps3: PS3 Media Server - DinSide Data
    Heisan nå fungerer steaming hos meg også. Tusen takk for dette Oivindo. På PS3 fungerer ikke WAV filene(bare MP3), men det gjør de selvsakt i min 4308. Da trenger jeg ikke ha på prosjektoren heller for å se hva jeg gjør. Ser "PS3-Media server" i vindusruten til receiveren. Nå er det bare å begynne å laste alle CD inn som WAV filer(uten datatap) i PC`n. En ny æra har startet opp i heimen her:-D

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sound & Vision har puttet 4810 på testbenken sin. Her er deres konklusjon:

The Denon AVR-4810CI has it in spades, and so ranks as one of the best A/V receivers out there for those to whom abundant features, controls, and setup and surround options seem more alluring than off-putting. ...

I've long come to expect superb technical performance from Denon receivers, and that's what we got from the AVR-4810CI. Power was amply above spec, up to and including 5 channels driven (Denon's specs, like many today, only explicitly mention a maximum of 2 channels driven at once); 7 and 8-channel tests ran into deliberate limiting triggered by more than a second or two of clipping-level drive, which is neither uncommon nor particularly meaningful. Better still, virtually every low-power noise and distortion test was an all-time best, including PCM-stereo signal-to-noise that was bang on the theoretically perfect value (-75.7 dBw) for our dithered-noise test environment (the only meaningful way to express S/N for a digital-audio device), and similarly perfect excess-noise and linearity results.
    Denon AVR-4810CI | Sound and Vision Magazine

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sound & Vision har puttet 4810 på testbenken sin. Her er deres konklusjon:

Denon AVR-4810CI | Sound and Vision Magazine
    Hei

Trolig blir dette receiveren som kommer til å bli "hjernen" i oppsettet mitt.
    Hvordan fungerer komboen AVR-4810 og SDA2175?
    Ikke så lenge til feriepenger og skattepenger kommer nå , så da kommer det nok en ny receiver på plass, og denne er per dd. den hotteste kandidaten.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Trolig blir dette receiveren som kommer til å bli "hjernen" i oppsettet mitt.Hvordan fungerer komboen AVR-4810 og SDA2175?
    Jeg synes det fungerer veldig bra. 4810 alene låt ikke like bra som min forrige Denon-forsterker (AVC A11XV). Forforsterkerdelen og prosesseringsdelen var bedre, men effektdelen var ikke helt på høyde synes jeg (da tenker jeg ikke på kvantitet men på kvalitet: Begge forsterkerne kan spille mer enn høyt nok i mitt rom).

Derfor skaffet jeg meg SDA2175 som gjorde at lyden ble bedre enn den var med A11XV. Den største forskjellen ligger i at det blir mer ro i lydbildet, samt at bassen blir strammere. Husk at SDA2175 bare er en tokanalsforsterker, så du trenger i så fall flere hvis du ønsker flere kanaler. Hvis du er ute etter mye lydkvalitet for pengene så vil jeg anbefale SDA2175, men dersom du er ute etter mest mulig rå kraft så finnes det kraftigere alternativ til lavere eller samme pris.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kun AVR-4810, med og uten bi-amping!

Jeg synes det fungerer veldig bra. 4810 alene låt ikke like bra som min forrige Denon-forsterker (AVC A11XV). Forforsterkerdelen og prosesseringsdelen var bedre, men effektdelen var ikke helt på høyde synes jeg (da tenker jeg ikke på kvantitet men på kvalitet: Begge forsterkerne kan spille mer enn høyt nok i mitt rom).

Derfor skaffet jeg meg SDA2175 som gjorde at lyden ble bedre enn den var med A11XV. Den største forskjellen ligger i at det blir mer ro i lydbildet, samt at bassen blir strammere. Husk at SDA2175 bare er en tokanalsforsterker, så du trenger i så fall flere hvis du ønsker flere kanaler. Hvis du er ute etter mye lydkvalitet for pengene så vil jeg anbefale SDA2175, men dersom du er ute etter mest mulig rå kraft så finnes det kraftigere alternativ til lavere eller samme pris.
    Hei technophile !

Har du prøvd å kun bruke receiveren på høyttalerne?, med og uten bi-amping? Hvis, merket du noe forskjell?
    Og "farger" Lyngdorfen lyden fra receiveren mye?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei technophile !

Har du prøvd å kun bruke receiveren på høyttalerne?, med og uten bi-amping? Hvis, merket du noe forskjell?

Jeg har naturligvis prøvd receiveren uten effekforsterker Jeg har skrevet litt om mine inntrykk tidligere i denne tråden. Jeg prøvde bi-amping på den forrige forsterkeren min (A11-XV) og der hadde det lite eller ingenting å si. Jeg har liten tro på bi-amping, spesielt når effektdelene bruker samme strømforsyning. Det er mulig at jeg kan spille litt høyere, men de spiller mer enn høyt nok fra før av.

Og "farger" Lyngdorfen lyden fra receiveren mye?
    Nei, veldig lite vil jeg si, og det er slik jeg ønsker det Noen vil kanskje foretrekke mindre nøytrale og 'morsomme' forsterkere, men for meg er det viktigst at forsterkeren er renere og mer tilbakeholden. Jeg sammenlignet f.eks. Lyngdorfen med NAD-effektforsterkere (tror den het 355; kan sjekke senere hvis du er interessert) og Lyngdorfen var mer nøytral og mindre svulstig i lyden. Det er godt mulig at NAD-forsterkere kan spille høyt, men de jeg lyttet på hadde ikke like bra lydkvalitet etter mitt syn.

Lyngdorfen har forøvrig en meget bra bassgjengivelse: Veldig fast, solid og kontant. Her var forskjellen ganske merkbar sammenlignet med effektdelen i Denon'en og NAD'en.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon AVR-3311

Hei

Link til Denon AVR-3311:

Denon USA | AVR-3311CI

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AVR-4310 vs AVR-4810 : AVR-4810 bedre?

Hei

Har lenge nå vurdert disse to receiverne, men AVR-4310 er overhodet ikke å oppdrive å få tak i.
    Dere som har erfaring med disse to, ER 4810 EN BEDRE RECEIVER enn 4310?

Spør ikke om den er verdt 10.000.kr mer, men kan jeg forvente at den vil ha bedre kontroll på høyttalerne enn 4310?

Vet jo at den har muligheter for trådløs internet, bedre høyttaler terminaler og muligheter for Height og Wide.

På 4810 har vell man muligheter for å bi-ampe frontene og forsatt kjøre 7.1?, men kun 5.1 på 4310 hvis man velger å bi-ampe?

Sorry at jeg forsatt spør om dette, men er så lei av å vente på 4310 at jeg lurer på om jeg bare skal ta å klinke på med 4810 selv om dette vil koste meg endel 1000.kr mer, tviler egentlig på at HFK kommer til å skaffe flere 4310 før 4311 kommer i salg i september en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4310 vs 4810

Jeg byttet pga mulighetene til å kjøre høyde foran og ekstra bakhøyttalere samtidig (9.1), noe 4310 ikke kan, og ble overrasket over at jeg opplevde lyden som bedre, også i et standard 5.1 oppsett. Jeg har et eget slutt-trinn til frontene, så jeg har troen på at pre og /eller prosesseringen (Audyssey) er hakket bedre på 4810. Jeg har ikke testet de to side by side og det er nok uansett kun små forskjeller. De er nok ikke verd 10K med mindre du trenger noe av det andre 4810 kan tilby...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arekj
    Jeg byttet pga mulighetene til å kjøre høyde foran og ekstra bakhøyttalere samtidig (9.1), noe 4310 ikke kan, og ble overrasket over at jeg opplevde lyden som bedre, også i et standard 5.1 oppsett. Jeg har et eget slutt-trinn til frontene, så jeg har troen på at pre og /eller prosesseringen (Audyssey) er hakket bedre på 4810. Jeg har ikke testet de to side by side og det er nok uansett kun små forskjeller. De er nok ikke verd 10K med mindre du trenger noe av det andre 4810 kan tilby...
    Hei

Har full forståelse for at de fleste mener at 4810 ikke er verdt 10.000.kr mer enn 4310, men føler du at 4810 har bedre kontroll på høyttalerne?, at den har litt mer å gi enn 4310?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjemmetest av Denon AVR-4810

Hei

Har hatt AVR-4810 hjemme og testet litt.
    Produktet oser av kvalitet etter mitt syn, og drev mine CM9 meget godt, endel bedre enn min 3808A gjør ihvertfall. Opplevde at den kunne spille høyere og hadde god kontroll på høyttalerne.
    Eneste minuset med denne receiveren må jo være prisen etter mitt syn! Særlig hvis 4310 ikke ligger noe særlig langt etter ifht. "power" og lyden generelt.
    Dette er en receiver jeg godt kunne tenkt meg, men det er som sagt prisen på den som holder meg litt tilbake! Skjønner at folk som allerede har denne er meget godt fornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4811?

Hei

Har hatt AVR-4810 hjemme og testet litt.
    Produktet oser av kvalitet etter mitt syn, og drev mine CM9 meget godt, endel bedre enn min 3808A gjør ihvertfall. Opplevde at den kunne spille høyere og hadde god kontroll på høyttalerne.
    Eneste minuset med denne receiveren må jo være prisen etter mitt syn! Særlig hvis 4310 ikke ligger noe særlig langt etter ifht. "power" og lyden generelt.
    Dette er en receiver jeg godt kunne tenkt meg, men det er som sagt prisen på den som holder meg litt tilbake! Skjønner at folk som allerede har denne er meget godt fornøyd!
    Største minus er vel at det kommer en 4811 etterhvert... HDMI 1.4 osv...

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arekj
    Største minus er vel at det kommer en 4811 etterhvert... HDMI 1.4 osv...
    Av det jeg har fått med meg blir det ikke en 4811 fra Denon i første omgang. Tipper det blir noe over 4811 når det først kommer en ny toppmodell.

Side 28 av 32 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •