Offisiell tråd Denons XX10 receivere (Bl.a. AVR-2310, AVR-3310, AVR-4310, AVR-4810) - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 32 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 635
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    4810 - 6 minutter Update

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2310 - Sone 2 og innstilling

Muuuligens et dumt spørsmål, men jeg forsøker:
    Skal ha sone2 på kjøkkenet, og lurer i den forbindelse på om auto-setup også fungerer på sone 2?

Jeg har ikke klart å finne noe om dette i bruksanvisningen.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør den ikke. Du tar målingene i Sone 1, og har ingen andre steder å bytte mellom dette.

Men uansett så tror jeg du ikke merker så stor forskjell på kjøkkenet, da jeg tipper du ikke har noen sweetspot der. Tenk heller på å få spredd lyden mest mulig der inne, slik at du ikke har en sone som har god lyd, og resten dårlig. Det er mye bedre å ha mye lyd hele veien der.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Logitech Harmony og 3310

Jeg sliter med styring av min 3310 med Harmony 895 når det gjelder NET/USB radio.

Problemet er at jeg ikke får styrt piltastene opp og ned når jeg navigerer mellom internett radiostasjonene.

Ved avspilling av nettradio installerer jeg en ny activity som med navn "listen to radio". For å få denne til å virke i det hele tatt må jeg i tillegg til receiveren intallere en ny device som kalles "Radio Tuner". Aktiviteten Listen to Radio slår på Receiver og den går til NET/USB og starter sist valgte radiostasjon. I konfigurasjonen av denne aktivteten må jeg velge å styre kanalene med Radio Tuner og volum med AV-Receiver for at den skal skru seg på.

Men piltastene fungerer ikke og når jeg velger å styre kun device Av-Receiver får jeg kun piltast venstre og høyre til å fungere.

Noen med erfaring med styring av AVR-3310 og Harmony ?

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anesthesis
    Jeg sliter med styring av min 3310 med Harmony 895 når det gjelder NET/USB radio.

Problemet er at jeg ikke får styrt piltastene opp og ned når jeg navigerer mellom internett radiostasjonene.

Ved avspilling av nettradio installerer jeg en ny activity som med navn "listen to radio". For å få denne til å virke i det hele tatt må jeg i tillegg til receiveren intallere en ny device som kalles "Radio Tuner". Aktiviteten Listen to Radio slår på Receiver og den går til NET/USB og starter sist valgte radiostasjon. I konfigurasjonen av denne aktivteten må jeg velge å styre kanalene med Radio Tuner og volum med AV-Receiver for at den skal skru seg på.

Men piltastene fungerer ikke og når jeg velger å styre kun device Av-Receiver får jeg kun piltast venstre og høyre til å fungere.

Noen med erfaring med styring av AVR-3310 og Harmony ?
    Hei.
    Sliter med samme problem, mellom 3310 og harmony one. 3310 er for tiden
    hos HK da jeg ikke fekk oppdatert firmware. Så har ikke fått utforsket mer
    angående styring på radio gjennom net/usb.
    Om du skule finne ut av det , kom gjerne med tilbakemelding. Eller andre?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Hei.
    Sliter med samme problem, mellom 3310 og harmony one. 3310 er for tiden
    hos HK da jeg ikke fekk oppdatert firmware. Så har ikke fått utforsket mer
    angående styring på radio gjennom net/usb.
    Om du skule finne ut av det , kom gjerne med tilbakemelding. Eller andre?
    Jeg fant ut av det! Enkelt! Gå inn på device - Av-receiver - Settings og velg customize buttons. Gå ned til Button: Up - Down - Left - Right under standard buttons. Her ser du at Up og Down er satt default til command: TuneUp og TuneDown mens Left / Right er DirectionLeft og DirectionRight.

Endre Up og Down til DirectionUp og DirectionDown. Voilà!

Merkelig at Logitechs database setter tuneup og tunedown som default kommando for arrow up og down når det strider så imot kontrollens naturlige funksjon. Det må være en feilvurdering av den som lagde databasen?

Edit: Du må i tillegg til Receiveren også Customize buttons til DirectionUp og DirectionDown i Activity (Listen to Radio) og Device: Denon Radio Tuner (Altså må kommandoen endres i en Aktivitet og to Devices).

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anesthesis
    Jeg fant ut av det! Enkelt! Gå inn på device - Av-receiver - Settings og velg customize buttons. Gå ned til Button: Up - Down - Left - Right under standard buttons. Her ser du at Up og Down er satt default til command: TuneUp og TuneDown mens Left / Right er DirectionLeft og DirectionRight.

Endre Up og Down til DirectionUp og DirectionDown. Voilà!

Merkelig at Logitechs database setter tuneup og tunedown som default kommando for arrow up og down når det strider så imot kontrollens naturlige funksjon. Det må være en feilvurdering av den som lagde databasen?

Edit: Du må i tillegg til Receiveren også Customize buttons til DirectionUp og DirectionDown i Activity (Listen to Radio) og Device: Denon Radio Tuner (Altså må kommandoen endres i en Aktivitet og to Devices).
    Takk for svar:-D
    Skal sjekke ut dette når jeg en gang? får sendt tilbake reciveren.
    Takk for spart hodebry

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3310 og FLAC fra mediaserver fungerer perfekt!

Må bare skryte litt av min nye 3310. Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe en 2310 uten nettverksinngang, en den var utsolgt og jeg kjøpte den mye dyrere 3310. Men etter en uke må jeg innrømme at jeg ikke angrer et sekund. Nettverkstilknyting er gull verdt både med internettradio og mediaserver!

3310 og LG BD390 er tilknyttet en Synology DS 210J mediaserver. Jeg har slitt med å streame FLAC filer fra mediaserveren til BD spilleren og det blir bare hakkete og usammenhengene avspilling og jeg har gitt opp å spille FLAC på nettverket.

Idag forsøkte jeg å spille av FLAC med 3310 og lyden er perfekt. Også mulighetene menyene gir til å velge musikken er utrolig bra. Nå har jeg tilgang til et stort bibliotek med lossless musikk med kun fjernkontrollen og jeg kommer i fremtiden til å lagre all musikk på nettverkserveren. Anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt frust over HiFi-Klubben og Denon for tiden.
    Før innkjøp av min 2310 før jul spurte jeg selger på HK her i Bergen direkte om han kjente til problemene med avspilling av HD-lyd på 2310'en, noe han kunne fortelle at IKKE hadde vært et problem på de oppsettene de hadde testet.

Dette stemmer sikkert, men når det nå går ut en servicemelding på nettopp denne receiveren om behov for oppgradering av programvare blir jeg litt oppgitt.

Jeg ringte butikken for å sjekke ut hvor mye tid som går med til en slik oppdatering, men der hadde de ikke kjennskap til omfanget av oppgraderingen, kun at det var gitt ut en servicemelding på Denon-receivere.

Jeg hadde håpet og trodd at de som jobber på HK følger med på relevante fora på internett og er oppdatert på sine egne produkter.

Nå er det store spørmålet om jeg må gi fra meg receiveren i flere dager for at den skal få ny programvare. Det er ikke helt hva jeg forventer/forlanger av en seriøs leverandør.

Det JEG faktisk lurer på nå er om jeg heller bør oppgradere til en 4310. Mon tro om HK vil være villig til å kjøpe tilbake 2310'en og gi meg en 4310 mot et mellomlegg i stedet?
    I så fall; vil det være bryet verd å gjøre dette?

Receiveren skal drive et 5.0-oppsett av Dali 104 og Blue Series C1000/R1000. En 2310 er vel dermed i svakeste laget for å drive dette, men det duger rimelig greit til daglig bruk. Er "motoren" i 4310 såpass mye kraftigere at den vil vis seg bedre til hverdags?

PS! Jeg vurderte en sub til dette oppsettet, men lurer nå på om jeg bør prioritere ny receiver i stedet... DS!

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte dem i forrige uke og fikk beskjed om det kunne ta ca 2 uker for å få gjennomført oppdateringen, i tillegg måtte jeg bringe og hente forsterkeren. Jeg sjekket litt rundt på andre fora og fant ut at det er mange andre som gjør denne oppdateringen selv. Jeg ble derfor inspirert og lastet ned oppdateringen, lånte en USB til RS232 kabel, intallerte driver og gjorde oppdateringen. Det gikk helt smertefritt, men det tok en halvtimes tid. Det er alltid litt skummelt når man må har helt stabil oppkobling i så lang tid. Har fremdeles ikke fått HD lyd, men jeg tror min BDP1500 trenger ny firmware, selv om verkstedet påsto at den var oppdatert 2.4 versjonen, noe jeg betviler da dato'n sier 16/12-08.

Er det forresten noen som vet hvordan man programmerer preset knappene?

Vidar

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Føyer meg inn i rekken av frustrert HK kunde, sendte min 3310 for snart en
    mnd. siden til sjekk da jeg ikke fekk oppdatert firmware.
    Etter hyggelig samtale med kundeservice skulle de få sett på det så snart den var motatt. Nå er den enda ikke blitt sjekket.:evil:
    Kan også nevne at da jeg ifjor høst mottok en ny optoma hd82 som hadde en
    funksjonsfeil og blei sendt i retur, tok det 9-10 uker før jeg fekk en vare som
    var som den skulle.
    Da hjelper det ikke lenger at de er hyggelige over tlf. og mail, for min del.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut av knappene. Det var bare å velge på vanlig måte og holde presetknappen inne i noen sekunder.

Jeg får fremdeles ikke HD lyd. Jeg har bare prøvd "Biler" (engelsk lydspor skal være HD). Noen som har 2310 og BDP1500?

Vidar

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vidareje
    Fant ut av knappene. Det var bare å velge på vanlig måte og holde presetknappen inne i noen sekunder.

Jeg får fremdeles ikke HD lyd. Jeg har bare prøvd "Biler" (engelsk lydspor skal være HD). Noen som har 2310 og BDP1500?

Vidar
    Hva viser displayet da? Multi ch. eller dolby digital?
    Står det Multi ch. så er løsningen å stille inn BD spillerens lydinnstillinger på Bitstream (audiophile). Hvis du ikke alt har gjort det. En annen fordel er å skru av lydbegrensninga på denne BD spilleren, og dette må gjøres etter hver oppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gjort jobben selv.

Ringte først HK som jeg fikk beskjed om sist fredag, men fikk da til svar at de kanskje fant ut av det i løpet av uken.
    "Fant ut av det" handler om å finne ut av hva som skal gjøres.

Jeg kjøpte da seriekabel på Clas Ohlson og lastet ned FW selv. Oppdateringen gikk smertefritt (en stor takk til lektor Willy Karlsen som banket nok tysk inn i hodet mitt til at jeg klarte å lese installasjonsveiledningen på tysk :-) ) og nå får jeg skikkelig HD-lyd fra min BD-P3600.

Dog har jeg en bekymring; HD-lyden på Max Manus hakker. Den gjør ikke det på Salander-film #3, så jeg vil da tro at dette ligger i spilleren eller kanskje i platen. Noen som vet om det er mye feil på BD-platene?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vidar
    Løsningen er nok like enkel som den er dum.

Gå inn i setupen til BD-1500, under Audio menyen så sett "Secondary Audio" til "OFF". Med denne på så får du ikke HD lyd fra noen formater, da velges det ett skjult Dolby Digital lydspor på True HD plater, og det brukes kun DTS Core signalet i DTS Master lydspor.

Dette er fordi spillerene ikke er kraftige nok til å mikse inn lyden fra ekstra matriale i ett HD lydspor. PlayStation 3 er nok eneste maskin som greier det, men den har mange andre "feil" ellers.

Den eneste gangen du skal skru på "Secondary Audio" er når du skal se ekstra matriale og du ikke får lyd. Det er utrolig dumt at enkelte produsenter har denne funksjonen til default "ON"

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Gå inn i setupen til BD-1500, under Audio menyen så sett "Secondary Audio" til "OFF". Med denne på så får du ikke HD lyd fra noen formater, da velges det ett skjult Dolby Digital lydspor på True HD plater, og det brukes kun DTS Core signalet i DTS Master lydspor.

Dette er fordi spillerene ikke er kraftige nok til å mikse inn lyden fra ekstra matriale i ett HD lydspor. PlayStation 3 er nok eneste maskin som greier det, men den har mange andre "feil" ellers.
    Etter hva jeg har forstått, dekoder min Pioneer BDP-320 DTS-HD MA til (lossless) PCM OG legger på secondary audio. Hvor har du det fra at den kun dekoder DTS Core?

Det er bitstreaming av HD-lydspor OG secondary audio som ikke lar seg gjøre, igjen etter min forståelse.

"Secondary audio
    Compared to standard DVD, Blu-ray Disc and HD DVD formats deliver incredible interactive features. The new high-def players come equipped with an Ethernet port, delivering a whole world of content that can be streamed or downloaded over the Net. Now, months after buying a movie or concert disc, you can receive feature updates such as directors’ commentaries, extra scenes, and additional songs.

When these new features are streamed in, your player will actually mix the audio portion of the “new” content with the audio already on the disc. The new audio is called Secondary Audio on Blu-ray Disc and can be up to 5.1 channels; on HD DVD this is called Sub Audio and can be in 2.0 channels. DTS uses a system called DTS Express to deliver Secondary or Sub Audio to your player. The DTS Express audio is mixed with the Primary Audio, giving you an intensely great interactive surround experience.

To ensure that the audio mix comes out perfectly, DTS-HD employs an innovative feature called Dynamic Mixing. When the movie or concert creators encode the Secondary or Sub audio, they include meta-data that will dynamically mix that audio with the primary audio. With Dynamic Mixing, you’ll continually have the correct sound balance — just as the producers intended."

DTS | DTS Audio Formats | How Does DTS-HD Work?

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Løsningen er nok like enkel som den er dum.

Den eneste gangen du skal skru på "Secondary Audio" er når du skal se ekstra matriale og du ikke får lyd. Det er utrolig dumt at enkelte produsenter har denne funksjonen til default "ON"
    Takk skal du ha Anders. Dette skal jeg prøve:-) Hvorfor står ikke dette i manualen?

Vidar

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke finne denne instillingen i setupmenyen til spilleren??
    Hvis jeg derimot trykker på info knappen på fjernkontrollen mens filmen snurrer, kan jeg velge lydspor. Etter at jeg har valgt et av de engelske lydsporene lyser True HD på forsterkeren, men input info sier true HD og 48kHz. Burde det ikke vært 96kHz?

Vidar

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var også BD-spilleren (en Samsung BD-P3600) oppgradert med ny programvare, og dermed forsvant lydproblemene på Max Manus.

Det eneste som gjenstår nå er å finne en god forklaring på hvorfor vi trenger kraftigere forsterker og/eller sub...

Alle tips til bortforklaringer mottas med takk.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke finne denne instillingen i setupmenyen til spilleren??
    Hvis jeg derimot trykker på info knappen på fjernkontrollen mens filmen snurrer, kan jeg velge lydspor. Etter at jeg har valgt et av de engelske lydsporene lyser True HD på forsterkeren, men input info sier true HD og 48kHz. Burde det ikke vært 96kHz?

Vidar
    Mange True HD og DTS MA lydspor er 48KHz, det er færre som er 96. Så ikke tenk over det.

På side 35 står det. Men jeg glemte at de kalte de noe annet. Når spilleren står til "Bitstream: Audiophile" så er det den korrekte innstillingen. "Bitstream: Re-encode" gir ikke HD lyd. PCM kan variere, DTS MA får du da ikke.

Side 27 av 32 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •