Offisiell tråd Denons XX10 receivere (Bl.a. AVR-2310, AVR-3310, AVR-4310, AVR-4810) - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 32 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 635
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon og nettverk

PS3 mediaserver fungerer på min Denon 3310 så regner med alle med nettverk på sine AV receiver vil dette også fungere på.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Green
    Hei,

Hvilke fronthøyttalere er en god match med avr-2310? Anlegget skal brukes ca. 50/50 til musikk og film. Noen anbefalinger?
    Dali lektor 6 og IKON 6 funker veldig bra på den komboen der. Her kommer det ann på smaken du har da . noen liker IKON diskanten veldig godt, mens andre syns den blir for pågående..

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

har 1910 forsterkeren og vurderer å kjøpe trådløst headset for musikk, kikket litt på sennheiser rs170, men trenger jeg virkelig å kjøpe egenheadset forsterker? vil det være dag og natt på lyden med og uten?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av sirant
    hei

har 1910 forsterkeren og vurderer å kjøpe trådløst headset for musikk, kikket litt på sennheiser rs170, men trenger jeg virkelig å kjøpe egenheadset forsterker? vil det være dag og natt på lyden med og uten?
    Hei jeg bruker Sennheiser TR 120 og kjører disse fra En Denon 4308. Jeg ser ikke at det er noe behov for egen forsterker, men vi er jo så forskjellige i smak.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    hei

En egen hodetelefon forsterker har nok ingenting å si når det er trådløst. Da sitter selve forsterkeren i headsettet. Og da er det kun signalbehandlingen som har noe å si. De aller aller fleste hodetelefon forsterkere har som regel kun 1 stereo inngang, og for det meste kun forsterker dette. Så spar de pengene.

Men kjører du tråd, så har du meget mye å hente med hodetelefon forsterkere, har 2 forskjellige selv, og kommer aldri til å bruke innebygde igjen.

Du kan godt kjøpe ett par billigere headset, og få bedre lyd med dem med en hodetelefon forsterker, enn ett dyrere rett fra forsterkeren.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dere som bruker Denon-forsterkere så vil jeg anbefale følgende sider:

Batpig's Denon-To-English Dictionary (Denon veiledning, Denon FAQ, Audyssey, etc.)

Audyssey Technology FAQ

Official PS3 FAQ Master Thread (for Denon-eiere med PS3)

For de som har iPhone (eller iPod Touch) så finnes det per idag to applikasjoner som lar deg fjernstyre Denon-forsterkeren (forutsetter at den har nettverksstøtte). Den ene av disse er DenONOFF (21 kr, se skjermbilde under). Funksjonaliteten er i nåværende versjon ganske begrenset, men forfatteren lover mye mer funksjonalitet fremover (for de som allerede har betalt for programmet så vil oppgraderingene være gratis). App'en er overraskende responsiv og forsterkeren reagerer umiddelbart på kommandoer.

Man kan naturligvis fjernstyre Denon'en uten app'en og man får da opp en iPhone-tilpasset meny (se eksempel i siste vedlegg) med tilgang til mange funksjoner som man ellers får via en nettleser på PC. Utseendet er naturligvis ikke helt på høyde med DenONOFF, men for de som ønsker mer funksjonalitet så vil nok dette være det beste alternativet inntil DenONOFF begynner å bli mer allsidig.

Denon 4810 (og sikkert mindre modeller i XX10-serien) støtter forøvrig FLAC. Jeg har testet dette ut med en media server (bruker PS3 Media Server på PC). Jeg kobler da Denon'en til serveren og spiller av FLAC-filene som ligger lagret på min PC. Dette fungerer greit, men enkelte FLAC-filer hadde forsterkeren litt problemer med, som f.eks. 24/192 studio master filene fra Linn Records. 'Vanlige' FLAC-filer taklet den uten problemer.

Jeg har også prøvd å spille av bilder og musikk fra en WD Passport Essential 500 GB ekstern USB disk. Dette går greit, så lenge man holder seg til FAT32 (ikke NTFS. Med FAT32 nekter Windows å formatere større partisjoner enn 32 GB, men dette kan lett omgås ved å bruke andre formateringsverktøy).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    For dere som bruker Denon-forsterkere så vil jeg anbefale følgende sider:

Batpig's Denon-To-English Dictionary (Denon veiledning, Denon FAQ, Audyssey, etc.)

Audyssey Technology FAQ

Official PS3 FAQ Master Thread (for Denon-eiere med PS3)

For de som har iPhone (eller iPod Touch) så finnes det per idag to applikasjoner som lar deg fjernstyre Denon-forsterkeren (forutsetter at den har nettverksstøtte). Den ene av disse er DenONOFF (21 kr, se skjermbilde under). Funksjonaliteten er i nåværende versjon ganske begrenset, men forfatteren lover mye mer funksjonalitet fremover (for de som allerede har betalt for programmet så vil oppgraderingene være gratis). App'en er overraskende responsiv og forsterkeren reagerer umiddelbart på kommandoer.

Man kan naturligvis fjernstyre Denon'en uten app'en og man får da opp en iPhone-tilpasset meny (se eksempel i siste vedlegg) med tilgang til mange funksjoner som man ellers får via en nettleser på PC. Utseendet er naturligvis ikke helt på høyde med DenONOFF, men for de som ønsker mer funksjonalitet så vil nok dette være det beste alternativet inntil DenONOFF begynner å bli mer allsidig.

Denon 4810 (og sikkert mindre modeller i XX10-serien) støtter forøvrig FLAC. Jeg har testet dette ut med en media server (bruker PS3 Media Server på PC). Jeg kobler da Denon'en til serveren og spiller av FLAC-filene som ligger lagret på min PC. Dette fungerer greit, men enkelte FLAC-filer hadde forsterkeren litt problemer med, som f.eks. 24/192 studio master filene fra Linn Records. 'Vanlige' FLAC-filer taklet den uten problemer.

Jeg har også prøvd å spille av bilder og musikk fra en WD Passport Essential 500 GB ekstern USB disk. Dette går greit, så lenge man holder seg til FAT32 (ikke NTFS. Med FAT32 nekter Windows å formatere større partisjoner enn 32 GB, men dette kan lett omgås ved å bruke andre formateringsverktøy).

Noen som vet hvordan man får opp HD ikonet på Denon receiver(3310) når man spiller Blue Ray discer med PS3? Får det ikke opp med min. Har innstillt alt rett på PS3, men receivern viser bare MULTI CHANNEL IN men ikonet HD lyses ikke.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oivindo
    Noen som vet hvordan man får opp HD ikonet på Denon receiver(3310) når man spiller Blue Ray discer med PS3? Får det ikke opp med min. Har innstillt alt rett på PS3, men receivern viser bare MULTI CHANNEL IN men ikonet HD lyses ikke.
    Hvis du har den gamle PS3 så må du gjøre det på denne måten: http://avforum.no/forum/konsoller-pc...tml#post899839
    Dette er PS3 sin skyld, og det vil være likt på alle receivere

Har du den nye Slim så må du sette den til bitstream så skal du få opp HD formatene også.

Husk at du får HD lyden uansett. Selv om PS3 sin software dekoding ikke er like god som Denon (eller andres) sin hardware dekoding. (Min mening)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Ser at AndersT2 kom meg i forkjøpet

Fant forøvrig ut at 4810 faktisk støtter 24/192 avspilling, så problemet knyttet til FLAC-filen har nok mer med selve filen å gjøre. Det er flere forsterkere i toppklassen som ikke klarer dette, som f.eks. Marantz AV 8003, selv om DAC'ene støtter 24/192. Grunnen er at DSP'ene er for gamle eller for svake, og signalet konverteres derfor ned til 24/96.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvis du har den gamle PS3 så må du gjøre det på denne måten: http://avforum.no/forum/konsoller-pc...tml#post899839
    Dette er PS3 sin skyld, og det vil være likt på alle receivere

Har du den nye Slim så må du sette den til bitstream så skal du få opp HD formatene også.

Husk at du får HD lyden uansett. Selv om PS3 sin software dekoding ikke er like god som Denon (eller andres) sin hardware dekoding. (Min mening)
    YESS!! endelig U made my day!takker så mye. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Er ikke Dali nærmest perfect-match til Denon?
    Lektor serien, f.eks.
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Dali lektor 6 og IKON 6 funker veldig bra på den komboen der. Her kommer det ann på smaken du har da . noen liker IKON diskanten veldig godt, mens andre syns den blir for pågående..
    Skjønner at Dali nok kan være tingen ja. Var litt usikker på om 2310 hadde nok med krefter til å drive Ikon 6 skikkelig. Får ta meg en tur til Hifi-klubben og høre både Ikon- og Lektor-serien i samspill med 2310

Takk for tips!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Green
    Skjønner at Dali nok kan være tingen ja. Var litt usikker på om 2310 hadde nok med krefter til å drive Ikon 6 skikkelig. Får ta meg en tur til Hifi-klubben og høre både Ikon- og Lektor-serien i samspill med 2310

Takk for tips!
    Har hatt Dali og gikk over til B&W synes dem passer bedre til Denon.Men ikke misforstå meg Dali har kjempebra høytalere,men synes lyden ble bedre med B&W:-D
    Ta deg en lytt på B&W før du tar ditt valg.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Ser at AndersT2 kom meg i forkjøpet

Fant forøvrig ut at 4810 faktisk støtter 24/192 avspilling, så problemet knyttet til FLAC-filen har nok mer med selve filen å gjøre. Det er flere forsterkere i toppklassen som ikke klarer dette, som f.eks. Marantz AV 8003, selv om DAC'ene støtter 24/192. Grunnen er at DSP'ene er for gamle eller for svake, og signalet konverteres derfor ned til 24/96.
    Har selv Marantz AV8003, og mener å huske denne støtter 24/192, orker ikke slå opp nå. Men kun i stereo, slik mange andre også kun gjør. Men ja, den har ikke en så kraftig prossessor som f.eks. nyere versjoner har. Marantz var nok litt for kjappe her

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Marantz AV8003, og mener å huske denne støtter 24/192, orker ikke slå opp nå.
    Ja, DAC'ene gjør det, men det som kommer ut i andre enden er 24/96, ihvertfall ifølge denne tråden her:

Does your AV amp or Blu Ray player handle 24/192 DTS-MA

Men 24/192 LPCM takler den nok, siden Marantz SR7002 ser ut til å gjøre det (ifølge en fyr i den tråden). Problemet ser ut til å være bitstrømmer med flerkanals 24/192-signaler som må dekodes (bare to kanaler avspilles). Dette takler ikke 8003 ifølge tråden, antakeligvis på grunn av den ekstra prosesseringen som kreves.

EDIT: Her er forøvrig en Blu-Ray/SACD utgivelse med 5.1 24/192 (DTS HD Master):

News from 2L .:. May 2008

Tror jeg skal kjøpe den

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, DAC'ene gjør det, men det som kommer ut i andre enden er 24/96, ihvertfall ifølge denne tråden her:

Does your AV amp or Blu Ray player handle 24/192 DTS-MA

Men 24/192 LPCM takler den nok, siden Marantz SR7002 ser ut til å gjøre det (ifølge en fyr i den tråden). Problemet ser ut til å være bitstrømmer med flerkanals 24/192-signaler som må dekodes (bare to kanaler avspilles). Dette takler ikke 8003 ifølge tråden, antakeligvis på grunn av den ekstra prosesseringen som kreves.

EDIT: Her er forøvrig en Blu-Ray/SACD utgivelse med 5.1 24/192 (DTS HD Master):

News from 2L .:. May 2008

Tror jeg skal kjøpe den
    Men heldigvis så er det ytterst få som faktisk har denne lydspor størrelsen. Har ingen selv. Kjører også PCM til AV8003 uansett pga ett par andre restriksjoner den har ved bitstream.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men heldigvis så er det ytterst få som faktisk har denne lydspor størrelsen. Har ingen selv. Kjører også PCM til AV8003 uansett pga ett par andre restriksjoner den har ved bitstream.
    Ja, i praksis er det ikke så mange titler med 24/192 multikanals lydspor, så det har egentlig ikke så stor betydning

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg Bi-ampet min Denon 3310 sånn ble det med kabler og bananplugger :http://avforum.no/forum/1417085-post112.html
    Ble storfornøyd ble en helt annen lyd selv samboer min sa det også!
    Anbefaler andre og gjøre det også :lol:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg Bi-ampet min Denon 3310 sånn ble det med kabler og bananplugger : http://avforum.no/forum/kabler/4892-bananplugger.html se side 6
    Ett lite tips, hvis du ser på postene i trådene her, så oppe i hver post så står det ett nummer og noe som heter permalink. Trykk på denne og bruk da adressen i adresse feltet til å linke med, da kommer man direkte til den posten man mener.

Det gjør livet enklere for deg og oss

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg Bi-ampet min Denon 3310 sånn ble det med kabler og bananplugger :http://avforum.no/forum/1417085-post112.html
    Fint å høre at du er fornøyd, men jeg har prøvd dette selv med 4810 (før jeg skaffet meg en separat effektforsterker) og hørte ikke store forskjellen. Litt av grunnen ligger nok i at effektrinnene bruker samme strømforsyning. På hvilken måte synes du lyden ble bedre?

Jeg vet ikke om du har lest Batpigs Denon FAQ (se link ovenfor), men han skriver:

Note that this is what is known as "passive" bi-amping; the different wires will be carrying the EXACT SAME signal, and it will not really "double" your power as all seven amps in your AVR share the same power supply. The benefits of this are much-debated, so please do not ask me if it is "worth it". The general consensus is that you may see a small benefit in the form of a little extra "headroom" at high volumes, but a lot will depend on your speakers and your ears. If you have extra speaker wire lying around, there is nothing to lose by giving it a shot, but don't expect anything major to change.
    Nå påstår jeg ikke at ørene dine lyver, men at man generelt sett ikke kan regne med å høre noen betydelig forskjell. For mange vil bi-amping innebære ekstrakostnader (hvis man da ikke har ekstra kabler liggende) og da må dette veies opp i mot den potensielle forbedringen i lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny programvare til 4310

Hei
    min 4310 insisterte på å bli oppdatert i går.
    Noen som vet om det finnes noe sted man kan se hva oppdateringen inneholder?

mvh
    Torgrim

Side 26 av 32 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •