Offisiell tråd Denons XX10 receivere (Bl.a. AVR-2310, AVR-3310, AVR-4310, AVR-4810) - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 32 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 635
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.

Har et par spm ang dette med delefrekvens mellom høyttalere og sub.

Har en denon avr1910 receiver og i menyen der kan jeg endre en frekvens under bass settings: LPF for LFE: 80Hz og under Crossover Freq. hva er forskjellen på disse og hvem bruker man for å sette delingen mellom bass og høyttalere??

Ser begge kan settes opp til 250 og ned til 40 Hz. Hva ser jeg etter i høyttaler spec'en for å avgjøre hva jeg stiller disse til??

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2809

Jada vet dette er for 10 modellene, men...

Jeg har 2809 med 2500 koblet opp mot stasjonær pc og samsung tv.

Problemet mitt er at pc skjermen blinker hver gang jeg skrur på/av tv og reciever eller velger feks cd avspilling osv.
    Det hender også av og til under musikk lytting at det virker som signalet fosvinnger slik at jeg ikke hører musikken og den samme blinkingen på pc skjermen kommer.

Håper noen har noen lure tips.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hallvardr
    Jeg har 2809 med 2500 koblet opp mot stasjonær pc og samsung tv.

Problemet mitt er at pc skjermen blinker hver gang jeg skrur på/av tv og reciever eller velger feks cd avspilling osv.
    Det hender også av og til under musikk lytting at det virker som signalet fosvinnger slik at jeg ikke hører musikken og den samme blinkingen på pc skjermen kommer.

Håper noen har noen lure tips.
    Har ingen tips, men opplever noe lignende med 4310 og DVD-2500BT med Pioneer PDP 434 HDE 43" Plasma-TV:

Min Pioneer Plasma og receiver/bluerayspiller ikke fungerer sammen. Jeg får opp bilde fra GET-boksen (via receiver, HDMI), men får ikke opp bilde via receiver fra blueray-spilleren via receiver (heller ikke min gamle Denon DVD-spiller, heller ikke direkte inn i TV med HDMI). Det som skjer er at TV bare står og veksler mellom sort/grått, akkurat som den letter etter, for så finner riktig "inngang" og begynner på nytt. Det kommer aldri opp bilde, og heller ikke lyd. Lyden kommer forøvrig dersom jeg ikke skrur på TV, da veksler ikke receiveren, men finner riktig lydformat.

Utrolig irriterende, og jeg tipper TV-en er for gammel, sånn at HDMI/HDCP handshakingen ikke fungerer. Og Pioneer har selvsagt ingen andre forslag til hjelp enn å bytte TV. (Selv om det har vært tilsvarende problemer med denne og andre TV-er bl.a. et stort problem i UK med en kabel-TV boks, så de byttet HDMI-kortet i TVene). Hifiklubben er sånn passe hjelpsomme, men tviler på at de finner noen løsning (nettopp fordi jeg tipper det er TVen som er problemet).

Jeg ser faktisk etter ny TV/prosjektor pga. dette.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er nok relatert til handshaking-problemet, ja.

Jeg forsøkte å koble til en skjerm via HDMI-DVI på 4310. Bildet hoppet ut ved jevne mellomrom. Omtrent hvert 10 sekund, mener jeg å huske.

Når jeg så koblet til via dedikert HDMI, var bildet dønn stabilt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt tilfelle fungerer egentlig alt meget bra da jeg har koblet alt sammen med dedikert hdmi.

Bildet på pcen blinker bare noen ganger mens recieveren søker opp kilden, men det er fortsatt litt irriterende siden ej skulle tro det ikke var nødvelding at den forstyrret bildet på pcen siden den bare står der.

Så det det jo rart at det av og til bare detter ut når jeg kjører bare reciever 2809 og 2500...

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt har vært som jeg husker det dønn stabilt her også, være seg Denon eller Yamaha.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ett par spørsmål angående 3310.

Hvordan er Denon med Focal høytallere?
    3310 skal brukes som forforsterker med Emotiva XPA-5, men vil senere bli brukt med de interne effektforsterkerene mot surround kanalene.

Og hva trenger man for å få fjernkontrollen for sone 2 til å fungere i ett annet rom? Hvilken IR mottaker trengs?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Siden du ikke har subb er det ikke så mye futt i Dolby Digital sporet? Prøv heller PCM lydsporet i sterio. Ellers vil det kansje være litt forskjell fra DVD til DVD. På tide med en subb snart

Koblet opp den nye Dune boksen igår, kjørte en bluray og lyden var av en helt annen verden, alt trøkket som jeg har i stereo var tilbake, så kanskje hdmi kabelen fra ps3 var for dårlig eller at signalstyrken var for lav? Trenger ihvertfall ikke gå til innkjøp av sub med det første alikvel8)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å koplet opp 3310 i dag, og har ett par spørsmål.

På toppen av den så var det festet ett plast raster som lignet helt på resten, men dekket kun en liten del. Hva er dette godt for?

Har foreløpig kun koplet til 2 kilder, dette via HDMI. En på DVD og en på Sat. Men den bytter ikke til sat inngangen når jeg trykker på denne knappen øverst på fjernkontrollen. Må bruke den under navigasjons tastene. Men det funker når jeg trykker DVD. Tror det så ut til at denne var satt til Main Zone, hvor får jeg fikset dette?

Fikk ikke kjørt Audysseyen skikkelig, det er kun koplet opp Stereo, altså kun 2 høytallere. Fikk at det var fase veil, men sjekket at alt var koplet. Kan det være at det var litt for mye støy ellers?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    plast rasteret er der hvis det skulle gå alvorlig galt med forsterkeren, plasten smelter og slukker/kjøler ned forsterkeren skulle den bli for varm eller ta fyr.

At Audyssey melder om fasefeil kan skyldes at elementene i høyttaleren din har forskjellig fase. Mellomtone og bass spiller antageligvis hver sin vei.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    plast rasteret er der hvis det skulle gå alvorlig galt med forsterkeren, plasten smelter og slukker/kjøler ned forsterkeren skulle den bli for varm eller ta fyr.

At Audyssey melder om fasefeil kan skyldes at elementene i høyttaleren din har forskjellig fase. Mellomtone og bass spiller antageligvis hver sin vei.
    Plast rasteret er jo meget lite?!?

Hvordan får jeg fikset det med fasefeilen, slik at jeg kommer videre med audysseyen? Får ikke brukt Dynamic Volume før den er kjørt.
    Vi skal kople den opp med bi-amping, kanskje da snu fasen på mellomtone/diskant når vi kopler det opp dag?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp med sub

Hei. jeg har avr-1910 og har nettop fått meg XTZ 99 w10.16 subwoofer. Jeg har 2 stativhøyttalere i front. Jeg lurer på hva jeg skal sette på innstillinger for best mulig lyd. Da tenker jeg sikkert på "LPF for PFE" og crossover frequancy for front høyttalere. Jeg har satt front høytalere til small.

Takk på forhånd.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv fått beskjed om fasefeil, her var det grunnet for mye bakgrunnstøy, kjørte igjen uten noen lyder i bakgrunnen og gikk fint da.

Det kan tenkes det er feil internkobling i en av dine ht.

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla boys. Jeg har avr 1910 forsterker og kjører 2.1 system. altså 2 front høyttalere og en sub. Når jeg spiller enten det er tv eller DTS filmer så står det STEREO på forsterkeren. Er dette riktig? Altså det lille dts ikonet er der når jeg spiller dts men det står STEREO i midten av displayet med store bokstaver. Burde det ikke stått stereo 2.1 eller noe sånt?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    Halla boys. Jeg har avr 1910 forsterker og kjører 2.1 system. altså 2 front høyttalere og en sub. Når jeg spiller enten det er tv eller DTS filmer så står det STEREO på forsterkeren. Er dette riktig? Altså det lille dts ikonet er der når jeg spiller dts men det står STEREO i midten av displayet med store bokstaver. Burde det ikke stått stereo 2.1 eller noe sånt?
    Det er egentlig ingenting som heter 2.1, kun noe de har på PC.

Når det står Stereo der så er det korrekt. Da bruker den delefrekvensen til å sende det som er under til suben, denne er minst 80Hz, har du mindre høytallere, eller kjørt Audyssey så er bør den være høyere.

Suben forsvinner kun når du skrur på Source Direct eller Pure Direct.

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 2310 som ikke helt er med på notene..

Med PS3 blir bildet borte for så å komme tilbake igjen etter noen sekunder, spesielt på spill (hvert 3. min?), men også på film (1-2 ganger i løpet av filmen. Koblet direkte til TV er alt i orden.

Suben spiller en konstant puls, som litt raske hjerteslag, også på mute, men borte når forsterkeren er av. Virker uavhengig av lydstyrke (jo høyere, jo mindre hører jeg det selvfølgelig). Blir svakere hvis jeg setter freq. til low på suben, og øker med volum på suben. Tenker i utgangspunktet at suben spiller for høye frekvenser (pga. mine små Bose-høytalere), men da skulle det vel blitt borte med mute? Var ikke slik på min gamle H/K AVR-430.

Feil på min 2310?

Edit: Skrudde av super-white på PS3, slik at flimmerproblemet nå er løst! Suben derimot skal jeg få testet på Hifiklubben i morgen..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttalere til avr-2310

Hei,

Hvilke fronthøyttalere er en god match med avr-2310? Anlegget skal brukes ca. 50/50 til musikk og film. Noen anbefalinger?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Green
    Hei,

Hvilke fronthøyttalere er en god match med avr-2310? Anlegget skal brukes ca. 50/50 til musikk og film. Noen anbefalinger?
    Er ikke Dali nærmest perfect-match til Denon?
    Lektor serien, f.eks.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Denon 4810 i noen uker nå og er svært fornøyd. 4810 overtar etter Denon AVC-A11XV. Her er en kjapp oppsummering av mine inntrykk og erfaringer så langt:

Pluss:

- Lydkvaliteten. Lyden er luftigere og mer oppløst sammenlignet med A11XV. Dette skyldes nok først og fremst en bedre forforsterkerdel. Men samtidig er det andre sider ved lyden som ikke er bedre (se under 'Minus').

- Digital lydoverføring fra iPod. Før jeg skaffet meg 4810 vurderte jeg å kjøpe en Wadia som henter ut det digitale signalet fra iPod'en. Men med 4810 er ikke dette lenger nødvendig.

- Audyssey på 4810 gjør en bedre jobb enn Audyssey på A11XV. Det er først og fremst bassen som er blitt bedre (den sjekker bl.a. at bassnivået ikke er for høyt).

- Nettverksstøtte. Åpner opp for en rekke muligheter, bl.a. innstilling av forsterkeren via PC, streaming av radiostasjoner, systemoppdateringer osv. 4810 har forøvrig innebygd støtte for WLAN men jeg bruker kabel.

- Dynamisk volumstyring (Audussey Dynamic Volume). Denne bruker jeg kun når jeg ser på TV. Den forhindrer at lydnivået hever seg under reklameinnslag.

Minus:

Lydkvaliteten. Denon A11XV hadde en mer audiofil konstruksjon og det kom ikke som noen stor overraskelse at den låt bedre enn 4810, selv om sistnevnte var mer luftig og detaljert i lyden. Problemet med 4810 var at den låt hardere, kjøligere og mer anstrengt enn A11XV (som også er THX Ultra 2-godkjent). Når jeg lyttet på musikk merket jeg at jeg ble fortere sliten av å lytte på 4810. Jeg skaffet meg derfor en effektforsterker (Lyngdorf SDA-2175) og den rettet opp denne svakheten effektivt. Nå ble lyden behagelig samtidig som at oppløsningen og luftigheten i lydbildet ble bevart. Lyngdorf'en sørget dessuten for at bassen ble betydelig bedre, sammenlignet med både 4810 og A11XV. Bassen fikk mer punch og fyldighet, samtidig som at den var mer kontant og fokusert.

Når det er sagt så må ikke dette mistolkes som at 4810 ikke låter bra i utgangspunktet. Den nådde bare ikke helt opp til A11XV, som ble ansett som en referanse i sin prisklasse (opp til 40K kr) da den kom på markedet for en rekke år tilbake. Man må nok opp ta skrittet opp til Denon AVC-A1HDA (ca. 45K Kr)for å få stereolyd som kan matche eller overgå A11XV.

Side 25 av 32 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •