Offisiell tråd Denons XX10 receivere (Bl.a. AVR-2310, AVR-3310, AVR-4310, AVR-4810) - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 32 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 635
    Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    7,0 er jo uaktuelt med 1610.
    Jeg hadde valgt 1910, da den både har 2 kanaler ekstra og mer effekt pr kanal.
    De 2 ekstra kanalene, kan jo brukes til: ekstra bak, høyde foran, bredde foran. Det er med andre ord en del flere valg.
    Du har vel ikke muligheten til å bruke disse til høyde og bredde foran på 1910?
    De kan derimot brukes til Bi-amping av front.

1910 har vel også full oppskalering av alle signaltyper til Full HD.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-Klubben
    •Lyd dekoder: : Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus, Dolby PLIIz, Dolby Digital EX, DTS-HD Master Audio, DTS-HD, DTS-ES, HDCD m.fl.
    Etter som jeg kan se, har den Dolby PLIIz. Da kan den hvertfall ha ekstra høyde kanaler.

Sitat Opprinnelig postet av Dolby.com
    Dolby Pro Logic IIz Benefits
    -Introduces front height channels for more spacious surround sound
    -Delivers a compelling and enveloping listening experience
    Adds depth and dimension for a lifelike soundstage
    -Provides you with a wide range of choices for speaker positioning to optimize sound in almost any room
    -Works with existing soundtracks by identifying and decoding spatial cues that occur naturally in a soundtrack
    Se eventuelt her

Newcomer Birger_nord sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar Da satser jeg på en Denon AVR-1910 med tiden

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Software upgrade for AVR-3310 Adds Audyssey DSX to AVR-3310

Fant dette på Denons UK site:

Software upgrade for AVR-3310
    Adds Audyssey DSX to AVR-3310

Audyssey DSX sound processing technology extends 5.1- and 7.1-channel sound sources to a wider and higher dimension considering the human perception that is usually focussed on the front. A more spacious sound is achieved through a pair of wide speakers placed wider than the usual front speakers, and a greater sense of height in sound is achieved by adding two height speakers above the front.
    Until now, Audyssey DSX was only available with Denon's upper class AVR-4310 and AVR-4810. With this new feature upgrade, current and future owners of the AVR-3310 get the chance to add a unique technology to their home theatre. In the future, Denon will continue to sell the AVR-3310 without Audyssey DSX to give their customers the right to choose whether they would like to have this feature or not.
    During 2009, several thousand owners of an AVR-4308, AVR-3808, AVC- or AVP-A1HD succesfully used a similar opportunity to upgrade their devices with new features at a fair price point thus further increasing the value of their Denon product.
    Pre-registration:
    If you would like to receive an email as soon as the upgrade for the AVR-3310 is available, please register here.
    more information and product comparison

DENON UK | Home Audio Components

Deck

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deckarep
    Fant dette på Denons UK site:

Software upgrade for AVR-3310
    Adds Audyssey DSX to AVR-3310

Audyssey DSX sound processing technology extends 5.1- and 7.1-channel sound sources to a wider and higher dimension considering the human perception that is usually focussed on the front. A more spacious sound is achieved through a pair of wide speakers placed wider than the usual front speakers, and a greater sense of height in sound is achieved by adding two height speakers above the front.
    Until now, Audyssey DSX was only available with Denon's upper class AVR-4310 and AVR-4810. With this new feature upgrade, current and future owners of the AVR-3310 get the chance to add a unique technology to their home theatre. In the future, Denon will continue to sell the AVR-3310 without Audyssey DSX to give their customers the right to choose whether they would like to have this feature or not.
    During 2009, several thousand owners of an AVR-4308, AVR-3808, AVC- or AVP-A1HD succesfully used a similar opportunity to upgrade their devices with new features at a fair price point thus further increasing the value of their Denon product.
    Pre-registration:
    If you would like to receive an email as soon as the upgrade for the AVR-3310 is available, please register here.
    more information and product comparison

DENON UK | Home Audio Components

Deck
    Happy days..... julafta kom tidlig i år. Dette var hyggelige nyheter, her skal det registreres med en gang:-D

Newcomer Birger_nord sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker ville dere anbefale til dette settet hos Hi-Fi Klubben:
    DALI Concept 6 Høyttalersystem - Høyttaler - Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Birger_nord
    Hvilken forsterker ville dere anbefale til dette settet hos Hi-Fi Klubben:
    DALI Concept 6 Høyttalersystem - Høyttaler - Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben
    Vil anbefale 2310, men du klarer deg nok helt fint med 1910.

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ett kjapt spørsmål ang audessy dsx...

har en 4310 forsterker, har kjørt audessy kalibrering og alt. inn kjører jeg ps3 slim med bitstream hdmi, så jeg får opp lydmodus i displayet... alt ok så langt... men når jeg skal velge audessy dsx, så får jeg bare beskjed om not aviable, hva gjør jeg feil...

på forhånd takk

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, vet ikke om det løser akkurat dette problemet. Men vet at det har vært noe krøll med hd-lyd fra ps3 og denonforsterkere. Løsningen er å oppdatere firmware på ps3.

Newcomer Ullaen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3310

etter sist oppdatering forsvinner lyden når jeg skifter kanal på en lyse dekoder. lyden forsvinner akkurat når bildet på den valgte kanal kommer opp.
    var ikke sånn før oppdateringen.

dette skjer helt random, kan gå mange timer før det oppstår og lyden igjen forsvinner.
    for å få lyd tilbake må jeg velge inngangen på ny

bruker hdmi kabel fra dekoder til 3310.

Noen som sliter med det samme, eller har en løsningen på denne problematikken??
    ------------------------------------------------------------------------------
    B&W 683, 603 S3, HTM61, XP610 & ASW675
    Denon X4000, Rotel 993
    DreamScreen Phantom Vertical Masking 106
    Sony HW50

Newcomer Joppa:D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert en 3310, men lurer på om 4310 er bedre til musikk om man skal bruke et effektrinn på frontene..? Tenkte hovedsakelig på stereo da. Er det verdt prisdifferansen?

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever stadig at forsterkeren (4310) klikker, spesielt når jeg setter den på NET/USB kilde (nettradio). Da hender det den ikke reagerer på noen taster, og det eneste som står i displayet er et play symbol. Det fungerer å skru den av, og så på igjen, da blir det normal. Noen som opplever det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradering av FW på 2310

Har nettopp fått min 2310 i hus og ser at det er ny FW-versjon tilgjengelig på nett, men har kun klart å finne tysk installasjonsveiledning. Noen som har denne veiledningen på engelsk eller norsk?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Preset Code

Er det noen her som vet om det finnes en preset code til Canal Digital sin dekoder for Denon AVR-3310 slik at en kan bruke fjernkontrolleren på receiveren? Har fått lagt inn tven, så nå er det bare dekoderen som gjenstår..:grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frbjerke
    Har nettopp fått min 2310 i hus og ser at det er ny FW-versjon tilgjengelig på nett, men har kun klart å finne tysk installasjonsveiledning. Noen som har denne veiledningen på engelsk eller norsk?
    Kan ikke se noe om ny FW til 2310 på Denon sine hjemmesider. Kun 3310 har fått oppdatert FW.

Er også usikker på hvordan en skal få oppdatert FW på 2310 - ettersom denne ikke har USB tilkobling. Eneste muligheten jeg ser er iPod docking med nettverk... Hvor leste du at det var kommen ny FW til 2310?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste det her. Oppdatering gjøres med seriekabel inn på RS232-porten på baksiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Er det noen som kan si noe om lydmessige forskjeller mellom 4308 og de nyeste 4310 eller 4810? Flageborg eller da-ty dere har vel god kjennskap til forrige og nyeste generasjon? Jeg tenker spesielt på 2-kanals musikk, dvs. bruke receiver som pre i enten pure direct, direct eller stereo-modus.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ullaen
    etter sist oppdatering forsvinner lyden når jeg skifter kanal på en lyse dekoder. lyden forsvinner akkurat når bildet på den valgte kanal kommer opp.
    var ikke sånn før oppdateringen.

dette skjer helt random, kan gå mange timer før det oppstår og lyden igjen forsvinner.
    for å få lyd tilbake må jeg velge inngangen på ny

bruker hdmi kabel fra dekoder til 3310.

Noen som sliter med det samme, eller har en løsningen på denne problematikken??
    Har samme problem med 2310 etter oppdatering av FW. Bruker også Altibox/Lyse dekoder (PVR). Har ikke funnet noen løsning på problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står DynEQ til "On"? Jeg hadde lignende problem m min 2310 og Dreambox, men det forsvant da jeg skrydde DynEQ til "Off".

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, DynEQ til stod på ON, satt den til OFF og det ser ut til å hjelpe. Lyden har ikke ramlet ut til nå ihvertfall.

Takk for hjelpen

Side 22 av 32 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •