Offisiell tråd Denons XX10 receivere (Bl.a. AVR-2310, AVR-3310, AVR-4310, AVR-4810) - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 32 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 635
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bug

Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Si meg, hva slags kabel er det du egentlig benytter når du ikke får PCM 5.1?

PS: Det heter "voila" (fransk) - ikke "viola"... ;-)
    Er det da jeg skal si "Pardon my french..."

Jeg bruker kun HDMI, og får "Multichannel" frem i displayet og 6 høyttaler ikoner på venstre side i displayet når jeg starter (PCM 5.1). Hvis jeg så trykker på pure direct knappen på fjernkontrollen, så ender jeg opp med DTS NEO, og to høyttaler ikoner på venstre side av displayet.
    Hvis jeg gjør det samme med en Dolby True HD så har jeg fremdeles 6 høyttaler ikoner på venstre side av displayet etter å ha trykket pure direct.

Det er fremdeles 5.1 signal inn, men forsterkeren tar kun i mot frontene L + R, det kan jeg høre utifra hva som kommer av lyd i høyttalerene.

For å få tilbake 5.1 PCM dekoding må jeg på BD spilleren og velge et annet lydspor, f. eks 5.1 dolby digital, eller 2ch PCM, og så velge 5.1 PCM igjen. Da virker alt fint.
    Dett skejr hvis jeg velger pure direct, source > DVD (som er inngangen jeg bruker), eller "v. sel" > source eller DVD. Gjør jeg det samme på en Dolby True HD disk skjer dette ikke...
    Er jo ikke kritisk, men uansett en bug...

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny med lyd

Hei. Jeg har nettop kjøpt meg 1910 forsterkeren med 2 B&W 686 høytalere. Så jeg kjører stereo. Det er første gang jeg eier et så stort anlegg LOL så jeg er grønn på dette. Jeg vil kunne utnytte det full ut med nåværende høytalere så jeg trenger hjelp til alle instillingene på forsterkeren for å best mulig lyd.
    Skal jeg ha på Audyssey? Skal jeg ha på Dyn EQ? Dyn Vol? Pure direct? Hva betyr alt det der? Jeg blir forvirret og brukermanualen er ikke så veldig brukervennlig syns jeg og den forklarer lite hva disse begrepene betyr.
    Jeg vil også kunne sette opp litt ekstra bass på høytallerne siden de er bra egnet til det og siden jeg ikke har subwoffer.

Jeg kjører PS3 med hdmi og canal digital med hdmi. Så her går det kun i hdmi.

Håper noen kan hjelpe.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arek
    Ser ut som mitt rom ja...
    Så langt ser det ut som din "gamle" Denon 4310 fungerer akkurat som den skal.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Så langt ser det ut som din "gamle" Denon 4310 fungerer akkurat som den skal.
    Testen burde vel vert gjort med gammel software?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arekj
    Er det da jeg skal si "Pardon my french..."

Jeg bruker kun HDMI, og får "Multichannel" frem i displayet og 6 høyttaler ikoner på venstre side i displayet når jeg starter (PCM 5.1). Hvis jeg så trykker på pure direct knappen på fjernkontrollen, så ender jeg opp med DTS NEO, og to høyttaler ikoner på venstre side av displayet.
    Hvis jeg gjør det samme med en Dolby True HD så har jeg fremdeles 6 høyttaler ikoner på venstre side av displayet etter å ha trykket pure direct.

Det er fremdeles 5.1 signal inn, men forsterkeren tar kun i mot frontene L + R, det kan jeg høre utifra hva som kommer av lyd i høyttalerene.

For å få tilbake 5.1 PCM dekoding må jeg på BD spilleren og velge et annet lydspor, f. eks 5.1 dolby digital, eller 2ch PCM, og så velge 5.1 PCM igjen. Da virker alt fint.
    Dett skejr hvis jeg velger pure direct, source > DVD (som er inngangen jeg bruker), eller "v. sel" > source eller DVD. Gjør jeg det samme på en Dolby True HD disk skjer dette ikke...
    Er jo ikke kritisk, men uansett en bug...
    Bare lurer på om det er bare MPCM din blu-ray spiller sender eller om den har mulighet til og sende Bitstream ?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, den HAR PCM + Bitstream....

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Enig med deg! Men det er vel kanskje for sent nå, du får vel ikke resatt firmware?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viser seg å ikke ha noen betydning i denne sammenheng.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arek
    4810 bug
    Definitivt bug med PCM 5.1.
    Så langt ser det ut som den nye Denon 4810 fungerer akkurat som den skal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4310

Kjører og kjørte bitstream... For å teste min gamle 4310 så hadde det vært intressant å kjøre en PCM 5.1 BD og teste litt med pure direct, kildevalg ol. for å se om man fikk forcet frem noe feil. Men det blir jo litt vanskelig når forutsetningene er endret med ny FW.

Har du fått testet de to opp mot hverandre Flagerborg? Skulle nesten ha hatt Shakira BDen for å høre... Her var det et par steder hvor det var veldig enkelt å høre forskjell. Bla på "La Tortura", hvor den mannlige sangeren nesten ble borte på 4310, (stemmen hans ligger mest i venstre front), på 4810 er han klar og tydelig. Bassen på samme var også helt anderledes med lillebror, mye høyere og litt ute av kontroll, mens diskanten ble dempet mye.
    Hvis jeg leste kurvene på bildende Flagerborg la ut riktig, så ser det ut som om diskanten ble endel dempet der...?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viser seg å ikke ha noen betydning i denne sammenheng.
    ehh.... hvorfor ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1910

Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    Håper noen kan hjelpe.
    Jeg vil anbefale deg å kjøre med Audyssey, se hvor du skal plassere målemikrofonen tidligere i denne tråden... Test Dyn EQ, den virker mye på samme måte som loudness. Dyn volume ville jeg kun brukt på TV for å dempe reklame, evt som "night" mode på film, hvor høye lyder blir dempet.
    Du kan så teste med å skru av og på Ausyssey med fjernkontrollen og se hva du liker best. Det samme med Dyn EQ og Dyn Vol.
    Jeg ville uansett skrudd av Dyn Vol på musikk og film når du skrur opp lyden for skikkelig bruk...
    Dyn EQ skal også ha størst effekt ved lave volum, men det høres godt også når den aktiveres når det spilles høytt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det blir jo litt vanskelig når forutsetningene er endret med ny FW.
    Som jeg allerede har nevnt for noen minutter siden, det viser seg å ikke ha noen betydning i denne sammenheng.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ehh.... hvorfor ikke?
    Fordi vi tester.......og resultatet av testen gir en konklusjon.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi vi tester.......og resultatet av testen gir en konklusjon.
    Du vil nå teste diss 2 opp mot hverandre, men vi vil aldri få vite om det faktisk var feil med FW som gjorde at det opplevdes forskjellig mellom de 2 modellene.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Du vil nå teste diss 2 opp mot hverandre, men vi vil aldri få vite om det faktisk var feil med FW som gjorde at det opplevdes forskjellig mellom de 2 modellene.
    Det er akkurat det jeg mener.
    Kan ikke forstå at FW ble oppdatert, det ødelegger jo grunnlaget for testen.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er akkurat det jeg mener.
    Kan ikke forstå at FW ble oppdatert, det ødelegger jo grunnlaget for testen.
    Det man evt. kan trekke ut fra det er om de oppfører seg likt og man kan si at det var en feil, men ikke bevise noen forskjell på før og etter FW oppdatering.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dyn EQ skal også ha størst effekt ved lave volum, men det høres godt også når den aktiveres når det spilles høytt.
    Det kommer jo HELT an på hva du selv definerer som "høyt"?

Spiller du på 0dB, vil Dynamisk EQ ikke gjøre noe som helst - i funksjonens grunnmodus.
    Og nettopp DERFOR kan man på Dynamisk EQ sette en "off set" verdi som setter et "nullpunkt" i nærheten av din preferanseverdi mtp. receiverens volum.

Har du virkelig ikke fått med deg dette???

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville uansett skrudd av Dyn Vol på musikk og film når du skrur opp lyden for skikkelig bruk...
    Selvsagt - hva i all verden trodde du funksjonen var til? Noe man skulle benytte fast?

Det blir vel som å si at "husk for all del å høre på CD i stedet for "32kB/s mp3" når du skal høre musikken på et skikkelig anlegg... :neutral:

Dynamisk volum virker selvsagt over hele volumområdet, i motsetning til den nevnte Dynamisk EQ.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man feks skal teste to biler opp mot hverandre. Den ene har en eldre "mapping"/motorstyrings software som en har opplevd noe problemer med. Oppgraderer man da software for så å konkludere med at det ikke var noe galt med den gamle selv om man ikke testet den gamle? For min del, så konkluderer man da på feil grunnlag - man tester ikke det samme som sist bruker.

Helt greit at man som tommelfinger regel skal oppgradere FW med en gang man kobler på reciveren - noe de fleste vet enten nå eller fra tidligere. Denne testen ga meg virkelig ingen ting. Beklager så mye, men det er min konklusjon.

Side 16 av 32 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •