Offisiell tråd Denons XX10 receivere (Bl.a. AVR-2310, AVR-3310, AVR-4310, AVR-4810) - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 32 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 635
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå brygger det opp til diskusjon :-D --> F5 <-- :-D

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DEN diskusjonen får du ikke... ;-)

Påstandene "arek" kommer med, får han jaggu stå inne for selv - og som en rimelig motstridende sådan.

Jeg har begge disse receiverne stående, og kan med hånden på hjertet si at de forskjeller han påberoper produktene å inneha - det stemmer simpelthen ikke på generelt grunnlag.

Selvsagt er 4810 en "bedre" receiver, men ikke på de parametre arek påpeker.

Kanskje du (arek) skulle fortelle oss "litt" mer om det rommet utstyret står i - og ikke minst hva utstyret BESTÅR i - fremfor å rakke fullstendig ned på et produkt som er glimrende...???

Som "newbie" her på forumet synes jeg du er rimelig kjepphøy selv... :?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om det var noe feil på produktet...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I så fall bør man bruke hue - og ta det opp med de som solgte ham den.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Jegg har begge disse receiverne stående, og kan med hånden på hjertet si at de forskjeller han påberoper produktene å inneha - det stemmer simpelthen ikke på generelt grunnlag.
    Men hvordan kan du VITE at ikke han har disse forskjellene. Er vel bare arek og andre som eventuelt har hørt begge forsterkerene i han sitt rom som kan svare på det. Selv om de begge funker knall hos deg RoKo, betyr ikke at de gjør det hos andre. Kanskje der er "vanskligheter" i rommet til arek som den ene forsterkeren løser bedre enn den andre?

Ikke vet jeg, men skal tilstå at jeg fikk litt bakoversveis av svaret til Flageborg selv. Han mente sikkert ikke noe vondt med det, men det var lett å tolke det (misforstå) som at han mente arek var en idiot som ikke hadde testet nok.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes fortsatt innlegg nummer 215 burde besvares.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audyssey

Ble nok litt for irritert over oppgulpet til Flagerborg, beklager det.

Hos meg ble det "stor" forskjell på de to etter Audyssey oppsett. Jeg har ML Oddyssey fronter, ML Theater Center, REL Storm 5 sub og et Krell sluttrinn tilkoblet, så forutsetningene for å høre forskjell skulle være tilstede...

Som de aller fleste meningene her på forumet, så er også dette en subjektiv erfaring opplevd i min stue. Jeg var innmari skuffet over AVR4310 og lyden med Audyssey innkoblet, kjørte derfor alltid uten. Forsøkte flere forskjellige målinger, med samme skuffende resultat. Lyden ble målt med mic på tripod, og jeg har gjort det helt likt med den nye. Med veldig forskjellig resultat...

Jeg byttet inn til 4810 først og fremt for å kjøre med både surround back og wide høyttalere aktive samtidig, og ble skikkelig overrasket over at lyden var så mye bedre... Bruker mye tid i kinoen, så jeg har en viss anelse om hvordan det skal låte. Siden jeg kjører HT passthrough så kan det være en faktor ikke andre har, men det har ikke vært noe problem med tidligere (og senere) Denon forsterkere, er på min fjerde nå.

Hva andre erfarer kan selvfølgelig være noe helt annet.

Sure oppgulp fra selverklærte "Guruer" provoserer meg! Kom med noe konstruktivt eller hold kjeft. '

Eller for å si det på en annen måte "Get laid"!

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arekj
    Sure oppgulp fra selverklærte "Guruer" provoserer meg! Kom med noe konstruktivt eller hold kjeft. '

Bra sagt!

Det kan kanskje ha vært en software-bugg i din 4310?
    Godt du er bedre fornøyd med den nye iallefall - høres ut som et bra oppsett du har også!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4310

Det kan selvfølgelig også være den gamle mikrofonen, eller noe i mitt oppsett, men ingenting ble rørt i mellom byttet fra 4310 til 4810. Lyttet på den gamle på morgenen, og satt opp ny på kvelden, den nye låt mye bedre, uten inspilling, med veldig lik kjøring av Audyssey oppsettet. På den nye kunne jeg dog skru av forsterkerne for frontene, som jeg ikke bruker. Det frigjør jo litt strøm osv til de andre kanalene.

Poenge mitt er egentlig ikke hvor bra den nye låter, men at den gamle ikke låt bra! Med Audyssey inkoblet... Hvis andre ikke har samme erfaring, så kan det godt hende at jeg hadde problemer i mitt oppsett, er uansett innmari fornøyd med 4310.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arekj
    Jo, takk som byr!
    Keep 'em coming...!!! :-D

Her på forumet er man heller ikke selverklærte guruer. Den statusen får man etter et visst antall innlegg... fortjent eller ei... ;-)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner nesten å likne på en kabletråd dette - gøy. For å hive litt på bålet - har du prøvd andre kabler 8).

Spøk til side - det er ikke matchen mot høytaleren som ikke funker da. Uten å ha satt meg inne i de nye - har fjordårets -er vel litt mer guffe i 4810 - ikke ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tungdrift

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Begynner nesten å likne på en kabletråd dette - gøy. For å hive litt på bålet - har du prøvd andre kabler 8).

Spøk til side - det er ikke matchen mot høytaleren som ikke funker da. Uten å ha satt meg inne i de nye - har fjordårets -er vel litt mer guffe i 4810 - ikke ?
    Nix, AVRen driver kun ML Center og alle surround høyttalerene, har en Krell som tar seg av frontene. Denon skal også kunne drive lavohms høyttalere...

Over til noe helt annet...
    Jeg synes height høyttalerne gir ekstra bredde i lydbildet på de fleste filmene jeg har sett hittils, kan anbefales! Har et par små Mirage dipoler plassert utenfor frontene i ca 2m høyde, fungerer overraskende bra! Kjører med "PL IIz" for høyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her på forumet er man heller ikke selverklærte guruer. Den statusen får man etter et visst antall innlegg... fortjent eller ei... ;-)
    Håper denne Flagerborg "Guruen" i såfall har vært hyggeligere mot andre... Makan!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, la oss prøve å forholde en hyggelig tone her inne... Flageborg var nok litt "skarp" i kantene i sitt tilsvar, men ettersom han har bred erfaring med de to receiverne er nok det noe av bakgrunnen for nettopp det, ikke et bevisst forsøk på å provosere...

Jeg synes for øvrig personlig også det høres veldig rart ut at du opplever så store forskjeller fra disse to receiverne, som på mange måter bygger på samme plattform... Kanskje du hadde feil av noe slag på førstemann?

For øvrig vil jeg ønske deg hjertelig velkommen til AVforum, arek, og håper ikke denne litt brå "inngangen" skremmer deg eller andre fra å hoppe i det! - ALLE er jo velkommen til å legge ut og dele av sine erfaringer her på AVforum!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg synes fortsatt innlegg nummer 215 burde besvares.
    + 1. Synes det unektelig er litt spesielt at ikke disse Audessy utgavene forandrer på lydkarakteren, når vel stort sett alle de tre siste årene gjør det? Snakker da av egen erfaring med noe produkter samt hva "alle" andre skriver. Stemmer det - er det jo helt topp!

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Folkens, la oss prøve å forholde en hyggelig tone her inne... Flageborg var nok litt "skarp" i kantene i sitt tilsvar, men ettersom han har bred erfaring med de to receiverne er nok det noe av bakgrunnen for nettopp det, ikke et bevisst forsøk på å provosere...
    Så hvis man har bred erfaring, så kan man være frekk?

Misforstå meg rett - jeg har respekt for Flageborg og synes han er en drivende dyktig fyr samt det jeg har hatt med han å gjøre, har han vært en meget hyggelig fyr. Så dette utsagnet overrasket meg veldig :!:

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle kan ha en dårlig dag vet du Det var nok ikke vondt ment.
    Tenker nok også at det kan være en software feil på 4310 i dette tilfellet (kanskje noen utgaver).

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arek
    (post 207): Jeg var også misfornøyd med Audyssey på 4310, boom i bassen, lite diskant og genelrelt dårlig lyd. Har nå byttet til 4810, her er det en helt annen lyd etter romkorreksjon, strammer opp bassen og er klar og fin over resten av spekteret. Trodde kanskje det var noe feil med måle mikrofonen på min 4310, men ser at det også er en journalist som har samme opplevelsen fra 4310 til 4810.
    Jeg har gått fra å kjøre uten audyssey til å kjøre med!
    Har målt tre posisjoner i samme sofa, både med gammel og ny receiver.
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    (post 214): Hvis jeg skal kommentere noen få punkter som IKKE kan relateres til produktet......

1. boom i bassen,
    2. lite diskant
    3. genelrelt dårlig lyd
    4. her er det en helt annen lyd etter romkorreksjon
    5. strammer opp bassen
    6. klar og fin over resten av spekteret.
    7. Trodde kanskje det var noe feil med måle mikrofonen på min 4310
    8. det også er en journalist som har samme opplevelsen fra 4310 til 4810.
    9. Jeg har gått fra å kjøre uten audyssey til å kjøre med!
    10. Har målt tre posisjoner i samme sofa,
    11. både med gamme
    12. og ny receiver
    Hvemses feil er det da
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    (post 215): Så romkorreksjonen i Denon 4310 har ingen effekt på lyden?
    Dette er altså et svar på post 215 (Hellnoobs spørsmål til Flageborgs innlegg ovenfor):

Det Flageborg påpekte var at 4310 og 4810 i utgangspunktet skal gjøre den samme jobben med korrigeringen.
    Og det var DET arek påsto at den IKKE gjorde.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, jeg kjenner jo Flageborg jeg også, og nettopp derfor sier jeg at han garantert ikke har ment å være like krass som utsagnet kanskje danner inntrykk av... Nå tror jeg vel egentlig det har lite for seg å dvele mer rundt dette, så får vi heller se om det er andre som opplever det samme med 4310en, ev. da gjerne opp mot 4810?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er altså et svar på post 215 (Hellnoobs spørsmål til Flageborgs innlegg ovenfor):

Det Flageborg påpekte var at 4310 og 4810 i utgangspunktet skal gjøre den samme jobben med korrigeringen.
    Og det var DET arek påsto at den IKKE gjorde.
    Hvordan forklarer du da at arek får en helt annen lyd med 4810? Hvis romkorreksjonen på de to forsterkerene er identisk, som jeg får inntrykket av at dere mener, så er vel eneste løsningen at det var noe galt med den 4310 som arek hadde hjemme siden resultatet ble så mye dårligere med den.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Side 12 av 32 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •