Bruker dere Pure Direct? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 105
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Edit: Kan nesten virke som pure direct for oss med Pioneer fungerer dårlig.[/QUOTE]

Ja... eller er det sånn at MCACC (RK) til Pioneer fungerer bedre enn andre systemer??
    Den gjør i hvertfall lydbildet my større her hos meg - både i bredden og høyden!
    Mulig det hadde vert helt noe annet hvis jeg hadde hatt en optimal høytaler plassering,men det er dessverre umulig å få til sånn som det er hos meg nå!
    Den ene høytaleren står alt for mye inni et hjørne!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Ikke vet jeg :neutral:
    Da blir det bare synsing for min del...
    Men, vil tro at du bruker romkorreksjon for å få best mulig lyd?
    Det vil si at den justerer opp lyden i forhold til kombinasjonen av rom og plassering av utstyr for å bli optimalt. Dvs. at det øyeblikket du går over til PD så omgår du EQ-kretsen og sitter igjen med uprossesert lyd. Da har du beveget deg over i over i puristenes rekker hvor komponent og rom-matching er alfa-omega! Så det blir enten eller.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Da blir det bare synsing for min del...
    Men, vil tro at du bruker romkorreksjon for å få best mulig lyd?
    Det vil si at den justerer opp lyden i forhold til kombinasjonen av rom og plassering av utstyr for å bli optimalt. Dvs. at det øyeblikket du går over til PD så omgår du EQ-kretsen og sitter igjen med uprossesert lyd. Da har du beveget deg over i over i puristenes rekker hvor komponent og rom-matching er alfa-omega! Så det blir enten eller.
    Synsing? Sa hva JEG selv hørte i de forskjellige modusene hos MEG, vet ikke helt hva som er "synsing" ved det.

Hvis det var det du mente så er selvfølgelig EQ aktivert under lytting i stereo her ja.

Har kobla om litt her i det siste med MA på horn og receiver på bass og når jeg prøvde nå igjen var PD helt klart mye bedre. Stereo hørtes nå helt innelukket ut i forhold. Eneste som er litt synd er at subben ikke spiller som den skal i PD, er bare såvidt den rikker seg.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synsing? Sa hva JEG selv hørte i de forskjellige modusene hos MEG, vet ikke helt hva som er "synsing" ved det.

Hvis det var det du mente så er selvfølgelig EQ aktivert under lytting i stereo her ja.

Har kobla om litt her i det siste med MA på horn og receiver på bass og når jeg prøvde nå igjen var PD helt klart mye bedre. Stereo hørtes nå helt innelukket ut i forhold. Eneste som er litt synd er at subben ikke spiller som den skal i PD, er bare såvidt den rikker seg.
    Mente at det kun blir synsing fra meg.
    Vanskelig å si. Muligens en av måleguruene kunne gitt ett svar på det?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Mente at det kun blir synsing fra meg.
    Vanskelig å si. Muligens en av måleguruene kunne gitt ett svar på det?
    Åja, da var det jeg som misforstod

Hadde jo vært ganske logisk hvis det var som du sa da.

Grunnen til at PD fungerer såpass mye bedre her nå tror jeg kanskje kan være det at høyttalerene ikke var 100% spilt inn sist jeg prøvde eller noe sånt. For plassering, rom osv er likt som før.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Edit: Kan nesten virke som pure direct for oss med Pioneer fungerer dårlig.
    Ja... eller er det sånn at MCACC (RK) til Pioneer fungerer bedre enn andre systemer??
    Den gjør i hvertfall lydbildet my større her hos meg - både i bredden og høyden!
    Mulig det hadde vert helt noe annet hvis jeg hadde hatt en optimal høytaler plassering,men det er dessverre umulig å få til sånn som det er hos meg nå!
    Den ene høytaleren står alt for mye inni et hjørne![/QUOTE]

Pioneer har nok gjort en del forbedringer på MCACC, da jeg hadde AX4ASi, så droppet jeg å bruke den, brukte heller dB måler. Da fungerte også Pure Direct hakket bedre ved CD.

I dag med min Marantz AV8003, så er det neste det samme. Den er nok hakket bedre i PD, men musikken blir morsommere å lytte til uten.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er mulig å få med suben på pd med onkyo sr 707? Mente jeg hadde det men nå har jeg stilt det bort

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på om noen vet om dette fungerer på pioneer også, eller får lyd nå, men ikke som den skal være i suben. Noen forslag til endringer som kan fikse dette? Trenger forsåvidt ikke suben under musikk lytting, men enkelte ganger er den veldig morsom å ha med

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelte har 2 innstillinger. En er Source Direct. Denne har mulighens med Sub. Men i Pure Direkt så er det vel aldri med Sub, da dette er en del av innstillingene man tar bort.

Det man kan gjøre er å kople suben opp mot pre-out for front, og ikke sub. Mange suber har inngang for dette. Da vil den spille i samme hvilken innstilling man setter forsterkeren til.

Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    suben funker vel i pd hvis man setter frontene som "small" hvis jeg ikke tar helt feil

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kicks
    suben funker vel i pd hvis man setter frontene som "small" hvis jeg ikke tar helt feil
    ikke her vertfall ...

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Dette er en oppsett sak i receiveren. Standard oppførsel både på min RX-V1800 og RX-V3900 er at bilde er fullstendig avslått i PD. Men man kan skru det på hvis man vil.
    Er det noen som kan peke meg i riktig retning angående hvordan man får bilde via hdmi ved aktivering a PD? Har lett i manualen til min Yamaha RXV1800 men finner det ikke.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av penol
    Er det noen som kan peke meg i riktig retning angående hvordan man får bilde via hdmi ved aktivering a PD? Har lett i manualen til min Yamaha RXV1800 men finner det ikke.
    Det er mulig at jeg var litt kjapt ute angående RX-V1800. Det går definitivt an på RX-V3900 og jeg mener det gikk an på RX-V1800, men jeg ble plutselig usikker. Men GUI får du ikke samtidig på RX-V3900, bare video.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har stort sett brukt PD på de receiverene jeg har hatt.
    For et par måneder siden koblet jeg "musikk delen" min
    utenom receiveren,dette ga et enda bedre resultat.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av penol
    Hvis den legger ut video delen under PD, så må vel forsterkeren stå til pass through tipper jeg.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke på min 663.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den spiller litt, men det er jaggu meg lite. Dette gjelder vel både med front som large og small hvis ikke jeg husker feil.

Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den spiller litt, men det er jaggu meg lite. Dette gjelder vel både med front som large og small hvis ikke jeg husker feil.
    måtte sjekke på min pioneer. den spiller ja, men det kommer svært lite lyd ut av den som du sier. med mine små kefer blir det da svært lite underholdende å lytte til. men det mest problematiske er den pappaktige lyden det blir i pd hjemme hos meg

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyst til å komme med nok en kommentar til "fordel" for PD, som jeg fortsatt vil hevde som det beste alternativet:

De fleste her er vel enige i at "Pure Direct, Pure Audio" og liknende betegnelser på den innstillingen, er ensbetydende med en kortest mulig signalvei fra kilde til høyttaler, upåvirket av EQ og andre "fiksfakserier".

Har man eksempelvis et oppsett med en CD-spilller til DAC, fra DAC til pre, og fra pre til amp, så finnes det svært sjelden muligheter for å korrigere lyden i noen som helst retning.
    Dermed ender man opp med en lyd som ligger svært tett opp til originalen, slik den er ment å fremstå.

Så lenge man har mulighet til å bruke PD i en receiver, forutsatt at denne er av noenlunde "oppegående" kvalitet, så vil vel den innstillingen gi det beste resultatet, i form av gjennom receiveren, upåvirket lyd.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Har lyst til å komme med nok en kommentar til "fordel" for PD, som jeg fortsatt vil hevde som det beste alternativet:

De fleste her er vel enige i at "Pure Direct, Pure Audio" og liknende betegnelser på den innstillingen, er ensbetydende med en kortest mulig signalvei fra kilde til høyttaler, upåvirket av EQ og andre "fiksfakserier".

Har man eksempelvis et oppsett med en CD-spilller til DAC, fra DAC til pre, og fra pre til amp, så finnes det svært sjelden muligheter for å korrigere lyden i noen som helst retning.
    Dermed ender man opp med en lyd som ligger svært tett opp til originalen, slik den er ment å fremstå.

Så lenge man har mulighet til å bruke PD i en receiver, forutsatt at denne er av noenlunde "oppegående" kvalitet, så vil vel den innstillingen gi det beste resultatet, i form av gjennom receiveren, upåvirket lyd.
    Det er dette som er hele hensikten med PD. Mest mulig upåvirket lyd i stereo. Det at man har andre muligheter via konfigurasjon er mest for å tilfredsstille enkelte sjeler.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •