Bruker dere Pure Direct? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 105
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Nå er vel bildet noe man ønsker at skal være borte i Pure Direct, sammen med alle andre muligheter unntatt volumkontroll, så jeg hadde blitt svært misfornøyd om så ikke var tilfelle eller mulig å oppnå. Det er da per def ikke Pure Direct til stereobruk i mitt hode.
    Mulig jeg blander snørr og barter nå, men er det slik fatt at du ikke bruker Pure D i stereosammenheng?
    I så fall - hvorfor?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Mulig jeg blander snørr og barter nå, men er det slik fatt at du ikke bruker Pure D i stereosammenheng?
    I så fall - hvorfor?
    Det er omvendt. Han mener at det ikke kan kalles Pure Direct når man også får bilde.

Normalt så blir kun lyden igjen, og det eneste forsterkeren gjør med den er å justere volumet, ingenting annet.

På min Marantz AV8003 så har jeg to slike funksjoner. Source Direct, da med lyd og bilde, og Pure Direct, uten bilde. Ingen av funksjonene gjør noe med signalene den får inn.

Men Pure Direct bør jo være avhengig av hva som kommer inn. Er det fra en CD spiller så får man kun lyd. Er det fra en BD spiller så burte man kunne velge. Ønsker man å se en konsert så er det jo greit å ha ett bilde å se også. Men man bør også ha mulighet til å slå av video.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    I så fall - hvorfor?
    Skjønner ikke helt spørsmålet ditt?

Jeg bruker definitivt Pure Direct i stereo! Nettopp fordi alle unødvendige kretser slås av, inklusive bilde.
    Jeg trodde dette gikk klart frem av posten min, eller ordla jeg meg fryktelig klønete kanskje? (noe som ikke er uvanlig i såfall )

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, da er vi jo enige! I stereosammenheng.

Klønetheten er det vel helst jeg som står for, så bare ta det med ro!
    Det går ikke alltid så fort rundt i knollen, når man nærmer seg pensjonisttilværelsen. :wink:

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pure D eller ikke...
    Vil det ikke fortsatt si at det skjer en forsterkning av linjesignalet inne i receiveren?? Mener at en av de største syndene man kan gjøre med ett lydsignal er i signalkjeden..

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men det er jo det samme som enhver aktiv forforsterker gjør (de aller, aller fleste)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Pure Direct på min Denon 3805 så ofte jeg kan.

Ikke vanskelig å høre forskjell på støy mellom Pure Direct og Stereo der Pure Direct har MYE lavere støy, spesielt i det høyere frekvensområdet.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er "straight" og kommer alltid til å være det

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men det er jo det samme som enhver aktiv forforsterker gjør (de aller, aller fleste)
    Men ofte er disse av varierende kvalitet og at gjerne signalbanene er uvanlig lange. Det beste er vel en dedikert forforsterker sånn jeg ser det. Og gjerne også passiv. Min er reelestyrt, så det vil si at det er en kontrollenhet i front som styrer inngangsvelger og de forskjellige kondensatorverdiene. resulterer i en signalvei på knappe 5cm

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig er ikke en receiver i Pure Direct en fullgod erstatning for en god stereo forforsterker, men det er det vel heller ingen som har påstått.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig er ikke en receiver i Pure Direct en fullgod erstatning for en god stereo forforsterker, men det er det vel heller ingen som har påstått.
    Kan vel heller konkludere med at det er en "gylden middelvei"?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Pure Direct litt ettersom hvordan musikk jeg spiller.
    Hører jeg på akustisk musikk bruker jeg PD og hører jeg på techno o.l med litt mer behov for bass bruker jeg 2ch stereo eller straight siden sub ikke er med i PD.
    (den var det før, når jeg ikke brukte effektforsterkere men nå etter at de kom i hus så er ikke sub med i PD lenger)

Newcomer kicks sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker direct på min lx-52. når jeg spiller av med pure direct blir lyden "papp" aktig. mistenker at dette henger sammen med at høytalernes plassering ikke er spesielt god og at jeg derfor er avhengig av eq for at lyden skal bli slik jeg liker den. Det rare er at da jeg hadde arcam solo movie 5.1 med tilnærmet samme plassering av høytaleren opplevde jeg ikke denne "papp" aktige lyden som jeg får på pioneeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange vet om de har ekte Pure Direct? Dvs Analog inn rett inn, uten Ad omforming, deling osv.
    Hadde en Sony STR-AV333ES som hadde analog direkte modus. Ved å sette den opp riktig, sovnet alle videokretser, displayer, da konvertere, dsp kretser osv inn.
    Den jeg har nå, en STR-DA71000ES er digital, men har også mulighet for å kutte ut en del konvertering ved å bruke 2CH modusen istedet for Automodus. Da forsvinner deling for sub. Den har ingen analog direkte funksjon som sikkert mange andre digitale forsterker mangler.
    På DA7100ES kan man heller snakke om digital direct, da signalet aldri blir gjort analogt før det forlater effekt forsterkeren.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eldo472
    Hvor mange vet om de har ekte Pure Direct? Dvs Analog inn rett inn, uten Ad omforming, deling osv.
    Hadde en Sony STR-AV333ES som hadde analog direkte modus. Ved å sette den opp riktig, sovnet alle videokretser, displayer, da konvertere, dsp kretser osv inn.
    Den jeg har nå, en STR-DA71000ES er digital, men har også mulighet for å kutte ut en del konvertering ved å bruke 2CH modusen istedet for Automodus. Da forsvinner deling for sub. Den har ingen analog direkte funksjon som sikkert mange andre digitale forsterker mangler.
    På DA7100ES kan man heller snakke om digital direct, da signalet aldri blir gjort analogt før det forlater effekt forsterkeren.
    Du kan da fint ha pure-direct selv om receiver dekoder (DAC)?
    Ellers heter det vel multi channel (ihvertfall på Yamaha receivere).....

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs litt på hva jeg hører på,men stort sett så låter det best i stereo her hos meg!
    Grunnet litt dårlig høytalerplassering,så blir lydbilfet litt skjevt og mye flatere i "PD"!
    Dette fikser MCACC til LX82'n en god del på - den har jo fått mye skryt også,siste generasjon MCACC til Pioneer!
    Så her går det mest i stereo ja:smile:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I PD hos meg spiller såvidt subben og lyden i front ht'ene blir veldig høy i diskant og bass området og det føles som mellomtonen forsvinner litt vekk i lydbildet.

Edit: Kan nesten virke som pure direct for oss med Pioneer fungerer dårlig.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    I PD hos meg spiller såvidt subben og lyden i front ht'ene blir veldig høy i diskant og bass området og det føles som mellomtonen forsvinner litt vekk i lydbildet.

Edit: Kan nesten virke som pure direct for oss med Pioneer fungerer dårlig.
    Kan det være fordi at den ikke aktiviserer EQ hvilket vil si at lyden blir "dårligere"?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Kan det være fordi at den ikke aktiviserer EQ hvilket vil si at lyden blir "dårligere"?
    Ikke vet jeg :neutral:

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PD og spotify

Når det skiftes mellom sanger på pure direct på min RX-v765 så kobles PD ut og inn ved skifte av sang. Da kommer denne såkalte 'klikke' lyden.. Noe jeg kan gjøre med dette? skjer som sagt kun i spotify pga litt større opphold mellom sanger kontra feks winamp/itunes..

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •