Bruker dere Pure Direct? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 105
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bruker bare PD på musikk på min Marantz SR 8001. Da låter det så utrolig mye renere enn på stereo,da våkner mine RF 63 til live. Det er som om det er et teppe foran høyttalerene i vanlig modus. PD er tingen!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Hvis de med løfte lydkvaliteten mener å herpe lyden helt i forhold til Pure Direct så har de lykkes (har selv Yamaha..)
    Høres ut som en merkelig DSP sak. Bassen blir boosta og skikkelig rølpete og generelt blir lyden helt tilgrøtet og lytteopplevelsen ødelagt.
    Hvis du ser bort fra bass til sub, hvordan vil DU karakterisere lydforskjellen i en Yamaha receiver på PD i forhold til 2 ch stereo ?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Hvis du ser bort fra bass til sub, hvordan vil DU karakterisere lydforskjellen i en Yamaha receiver på PD i forhold til 2 ch stereo ?
    I Yamahaen har man på en måte 4 moduser som kan benyttes ved 2-kanals musikklytting.

Pure Direct
    Straight
    Stereo
    Enhanced Stereo

De to siste er det bare å avskrive ved musikklytting i stereo. Det låter ikke bra i det hele tatt.
    Straight skrur av all DSP-prosessering, men tillater bilde, bruk av sub, korreksjon osv.
    Straight i ordinær stereo, dvs uten sub eller noen annen form for manipulasjon låter helt greit. Men sammenligner man med Pure Direct så låter det rett og slett mindre oppløst.
    Lyden låter mindre realistisk, og har et mere grovkornet og hardt preg. Man hører ikke lenger så godt romakustikken i opptaket, nyanser i stemmer kommer ikke lenger så godt frem og lignende. Man hører ikke nødvendigvis forskjellen så godt ved direkte switching frem og tilbake i korte øyeblikk. Men hør på musikk en halvtime i straigth, og så en halvtime i Pure Direct. Da blir det klinkende klart hvem som låter best og mest involverende.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    I Yamahaen har man på en måte 4 moduser som kan benyttes ved 2-kanals musikklytting.

Pure Direct
    Straight
    Stereo
    Enhanced Stereo

De to siste er det bare å avskrive ved musikklytting i stereo. Det låter ikke bra i det hele tatt.Straight skrur av all DSP-prosessering, men tillater bilde, bruk av sub, korreksjon osv.
    Straight i ordinær stereo, dvs uten sub eller noen annen form for manipulasjon låter helt greit. Men sammenligner man med Pure Direct så låter det rett og slett mindre oppløst.
    Lyden låter mindre realistisk, og har et mere grovkornet og hardt preg. Man hører ikke lenger så godt romakustikken i opptaket, nyanser i stemmer kommer ikke lenger så godt frem og lignende. Man hører ikke nødvendigvis forskjellen så godt ved direkte switching frem og tilbake i korte øyeblikk. Men hør på musikk en halvtime i straigth, og så en halvtime i Pure Direct. Da blir det klinkende klart hvem som låter best og mest involverende.
    Takk for utfyllende svar.

Nå ja - da får jeg vel leve med å ikke ha godt nok utstyr allikevel. For hos meg er 2 ch stereo helt utmerket til Dali Suite høyttalerne.
    Men det er min subjektive oppfatning og alt kan alltid oppgraderes

Men jeg skal ta en lyttestund med PD og straight én gang til.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer har en funksjon som heter Sound Retriver (eller S.RTRV som det står i displayet) som man kan slå av og på - på digitale kilder, skal visstnok være bra for komprimert musikk, mp3.

Har benyttet den på noen tamme inspillinger fra 70 tallet, fungerer greit. Derimot blir den ikke bra på gode inspillinger.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører også PD på musikk. Marantz og Klipsch høres innelukket og mørkt ut uten PD. Et hav av forskjell er da min erfaring.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører med romkorrigering innimellom på min Pioneer AX2as, men klarer aldri helt å bli enig om hva jeg synes når jeg ser film.

På musikk derimot høres det helt forferdelig ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker romkorreksjon på min Onkyo 607 med XTZ 99.36.
    Pure Direct bli for tamt med kun 6,5" bass-element.
    Med Pioneer Dv717 og coax er det ingen bass igjen i denne modusen.

Tidligere har Laudness etc vært bannlyst, men da hadde eg også 10" (vifa).
    feks. 1ste sporet på Cardigans/Gran Turismo, så skal det dure!8)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjaksel
    Bruker romkorreksjon på min Onkyo 607 med XTZ 99.36.
    Pure Direct bli for tamt med kun 6,5" bass-element.
    Med Pioneer Dv717 og coax er det ingen bass igjen i denne modusen.

Tidligere har Laudness etc vært bannlyst, men da hadde eg også 10" (vifa).
    feks. 1ste sporet på Cardigans/Gran Turismo, så skal det dure!8)
    Det er nok ikke at det at 6.5" element som er åsaken - du har vel for lite krefter til disse høytaleren tipper jeg - kansje er det noe å hente på høytalerplasseringen også
    Det er bare 6" element på mine Ma Rs6,og det er bass i massevis i PD
    Men det kommer jo også veldig anpå hva man hører på da,og hvor høyt man spiller! På veldig lave volum,syns jeg det kan vere ok å "booste" litt
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Kjører med romkorrigering innimellom på min Pioneer AX2as, men klarer aldri helt å bli enig om hva jeg synes når jeg ser film.

På musikk derimot høres det helt forferdelig ut.
    Når jeg hadde min AX4 (siste utgaven før de byttet navn til LX) så kjørte jeg uten romkorreksjon på alt. Syntes ikke den funket noe bra i det hele tatt.

Jeg fikk mye bedre av å stille inn selv med dB måler, samt å sette bak kanalene litt høyere for å forsterke effekten. Noe min nå værende med Audysset gjør automatisk.

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.sitter og tester ut pure direct,men eg har alt av bilde koblet til min rx-v 1800 og da forsvinner bildet.går det ikkje an og ha bilde sammtidig som man hører i pure direct?
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PD kobler ut HDMI-ut siden den er ment å være for musikk. Du kan jo dra en compositkabel mellom receiver og TV.

Jeg spiller Yello på PD nå. Hører at det ikke er like fyldig i bunn siden jeg har SVS høyttalere, men synes likevel at det spiller bra nok.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan ikke stemme. Jeg har Yamaha RXV-2065, og jeg kjører alt av bilde via receiver. Når jeg kjører pure direct får jeg fortsatt bilde på tv eller pj.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min RX-V663 kobler også ut HDMI på PD.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brage
    Dette kan ikke stemme. Jeg har Yamaha RXV-2065, og jeg kjører alt av bilde via receiver. Når jeg kjører pure direct får jeg fortsatt bilde på tv eller pj.
    Dette er en oppsett sak i receiveren. Standard oppførsel både på min RX-V1800 og RX-V3900 er at bilde er fullstendig avslått i PD. Men man kan skru det på hvis man vil.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er jo da at man trenger ikke dra en ekstra kabel for å få bilde.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke se å ha dette valget på min 663. Mulig det bare er på de større modellene.

EDIT: Jeg ser ikke dette som et problem siden jeg aldri bruker BD-spilleren til musikk. Jeg spiller bare fra PC og den er koblet direkte i TV og optisk til receiver.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo 875 tillater alle lydmodi uten at bildet forsvinner, når jeg ser film via HDMI.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel bildet noe man ønsker at skal være borte i Pure Direct, sammen med alle andre muligheter unntatt volumkontroll, så jeg hadde blitt svært misfornøyd om så ikke var tilfelle eller mulig å oppnå. Det er da per def ikke Pure Direct til stereobruk i mitt hode.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kan løsningen være å sette HDMI through?
    For min receiver, 3900, videreformidler bilder via HDMI through når receivere er slått av.
    (Har ikke prøvd med PD).

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •