Forsterker til Monitor Audio RS6 - Forsterker med varm signatur

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Monitor Audio RS6 - Forsterker med varm signatur

Hei,

Har sånn smått begynt å tenke på å bytte ut forsterkeren jeg har, en cambridge azur340. Jeg har et par Monitor Audio RS6 høyttalere. Har fått en ide om at cambridgen er noe feil match da visse inspillinger blir preget av dominerende sss lyder. Dette varierer etter musikken.

I allefall kommer til å forsøke noe demping av rommet, men det begrenser seg noe da dette er min stue. Jeg skal tross alt bo der

Jeg har et intrykk av at Monitor Audio er ganske lyse i toppen, og at de behøver å matches med litt varme. Har vær inne på en annen tråd (MA's venner) og fått noen tips på forsterkere med varme i seg. Kan nevne de tre jeg har fått tips om:

- Primare
    - Pioneer AA6J
    - Abrahamsen

Hva annet moro finnes der ute med varme som jeg kan høre på i min jakt etter nye forsterker? Som tilleggsopplysning kan jeg informere at jeg har prøvd NAD sine forsterkere på disse høyttalerne, og det var absolutt ikke noen god match.

PS! Er ute etter integrert forsterker

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Frekk
    Hei,

Har sånn smått begynt å tenke på å bytte ut forsterkeren jeg har, en cambridge azur340. Jeg har et par Monitor Audio RS6 høyttalere. Har fått en ide om at cambridgen er noe feil match da visse inspillinger blir preget av dominerende sss lyder. Dette varierer etter musikken.

I allefall kommer til å forsøke noe demping av rommet, men det begrenser seg noe da dette er min stue. Jeg skal tross alt bo der

Jeg har et intrykk av at Monitor Audio er ganske lyse i toppen, og at de behøver å matches med litt varme. Har vær inne på en annen tråd (MA's venner) og fått noen tips på forsterkere med varme i seg. Kan nevne de tre jeg har fått tips om:

- Primare
    - Pioneer AA6J
    - Abrahamsen

Hva annet moro finnes der ute med varme som jeg kan høre på i min jakt etter nye forsterker? Som tilleggsopplysning kan jeg informere at jeg har prøvd NAD sine forsterkere på disse høyttalerne, og det var absolutt ikke noen god match.

PS! Er ute etter integrert forsterker
    hei
    en kamerat av meg har elektrokompaniet funker kanon på ma
    har også hørt at parasound å abrahamsen skal være flott uten at jeg
    har hørt disse selv
    lykke til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine