Kjøp av ny receiver / Optisk Toslink utgang

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av ny receiver / Optisk Toslink utgang

Hei!

Har tenkt å kjøpe meg en receiver. Har PS3 og Yamaha YSP1000. Hadde tenkt å koble all lyd fra ny receiver til optisk toslink på Yamaha YSP1000.

Hva trenger jeg for å gjøre dette. Holder det med "1 x digital lydutgang (koaksial) ( RCA phono ) - bak " (Komplett.no - Harman Kardon AVR255 hjemmekinoreceiver) som i denne, eller må jeg ha en receiver med optisk digital lydutgang? YSP1000 har ikke HDMI.

YAMAHA :: YSP-1

Andre forslag?

mvh
    Gazza

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gazza321
    Hei!

Har tenkt å kjøpe meg en receiver. Har PS3 og Yamaha YSP1000. Hadde tenkt å koble all lyd fra ny receiver til optisk toslink på Yamaha YSP1000.

Hva trenger jeg for å gjøre dette. Holder det med "1 x digital lydutgang (koaksial) ( RCA phono ) - bak " (Komplett.no - Harman Kardon AVR255 hjemmekinoreceiver) som i denne, eller må jeg ha en receiver med optisk digital lydutgang? YSP1000 har ikke HDMI.

YAMAHA :: YSP-1

Andre forslag?

mvh
    Gazza
    I dette tilfellet er koaksial og optisk bare to måter å overføre det samme signalet på. Optisk/Toslink er ikke nødvendigvis noe bedre en koaksial overføring. Håper det hjalp :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, takk for svar. Men hvilken kabel kan jeg da bruke, og hvilken utgang på receiver og inngang på YSP1000 vil du foreslå?

Tusen takk for kjapt svar. :-)

mvh
    Gazza

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan f.eks bruke denne her: Komplett.no - Profigold Digital coax interconnect
    Ang. innganger/utganger kobler du denne kabelen mellom Coaxial out på AVR 255 og Coaxial inngangen på Yamahaen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, tusen takk igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

Da har jeg kjøpt HK AVR 255. Prøvde med en kabel jeg allerede hadde som kunne ligne på en digital coax mellom HK og Yamaha, men det virket ikke (er sannsynligvis ikke digital). Er det mulig å se forskjellen sånn rent fysisk mellom en analog og en digital koax. Er vel ikke mulig å få til dette med en analog kabel uansett, da utgangen er digital. Men, før jeg bestiller kabelen nevnt ovenfor ville jeg bare forsikre meg om at det vil virke...

Jeg har ikke høytalere utenom lydprosjektoren. Alle "device" (PS3 og HDx-1000), er koplet til HK med HDMI-kabel. Vil lyden automatisk gå ut gjennom "Digital Coax Output" da?

Tusen takk for all hjelp så langt, og forhåpentligvis fremover :-)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en helt standerd lydkabel som coax-kabel mellom satelittmottaker og receiver.

Jeg kjenner ikke din receiver, men kanskje du må inn i menyen og aktivere utgangen.

Eller så kan du koble analogt fra pre-ut på receiver til YSP.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest at det skal gå greitt ja, men er usikker på om det da er mulig å få overført DTS og Dolby Digital. Klarte uansett ikke vente lenger, så bestillte en Profigold Digital coax interconnect som nevnt ovenfor. Står jo som tilbehør for HK AVR 255 hos Komplett, så noe må den da kunne brukes til... :-)

Det med vanlige ser ut til å være å koble til tape recorder og mini disc til Digital Coax Output (står i alle fall i manualen til AVR 255). Det betyr vel at lyd alltid vil gå gjennom den utgangen så lenge den er koblet til, uavhengig av hvilke innganger som er valgt.

Litt rotete forklart kanskje, men ser ut som at de fleste bruker disse kablene fre ett device til en inngang på receiveren, mens jeg skal altså bruke den ut fra receiver og inn på Yamahaen.

Takk til alle som hjelper til :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått kabelen i hus. Koblet mellom coax digital out på avr 255 og coax digital input på Yamaha YSP-1000. Ingen lyd. Noen som har denne receiveren som kan forklare hvordan jeg kan sende lyden ut på denne outputten?

Jeg har prøvd med 5.1 lyd fra PS3, Stereo fra PC og DTS fra en film på en Mediaspiller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •