Roksan Kandy K2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 69
    Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Roksan Kandy K2

Er på jakt etter ny forsterker til mine Bowers & Wilkins 685. Lurte derfor på om noen her inne har noe info om denne. Lytte inntrykk altså. Noen som har en formening om at dette kan være en god match med mine høytalere?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt litt på denne, og den imponerte stort. Den engelske lydsignaturen er etter min mening en perfekt match til en høyttaler som 685. Det er ikke uten grunn at Roksan har gjort rent bord på elektronikksiden i England de siste 10 årene.
    Spiller med en kvalitet som gjør at prisen overasker
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, den virker veldig bra. Hadde vært spennende å prøve noe nytt. En ekstra finesse er jo fjernkotrollen med touch screen. Stilig.

Men tror dere det er mye krefter i denne? Og hvordan den låter i forhold til Nad C375Bee.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker vertfall veldig spennende. Noen andre som har lyttet til den? Virker som en kraftig sak på 14kg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får min Kandy K2 neste uke. Sakl gi tilbakemelding etter lytting.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En glimrende forsterker. Knall fjernkontroll er et pluss.
    Gjorde susen med utskifting av mitt gamle NAD sett.
    Skjekk Soundplanet.no

Roksan på billigsalg8)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterker og cd-spiller på vei til meg :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Forsterker og cd-spiller på vei til meg :-D

Blir dette bare for og ha liggende og teste , eller skal det inn permanent i noen av oppsettene ?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen er å sette de inn i Gallo oppsettet da jeg sliter voldsomt med plassen i racket der, og mangler en pre i drivverk/dac løsningen som står der nå. Har en Bryston BP-25 pre til test som gjør en kjempejobb, men koster like mye som Roxan settet. Disse løsningene vil selvfølgelig uansett bli testet opp mot hverandre. Vil også teste både med og uten AudioNote dac på cd-spilleren.
    Dette settet har alle fasiliteter da forsterkeren har både pre-out og prosessorinngang, og cd-spilleren har alle tenkelige digitale utganger. Og sist, men ikke minst. Dette settet leverer en fremdragende lydkvalitet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt offtopic nå , men hadde vært veldigt moro om du kunne skrevet eit lite skriv om nye dacen din når det passer , kansje satt den opp i mot Ayon cdspilleren din også ? . Sitter og lurer på om jeg skal smelle til med ein Audio Note 3.1x selv .

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle se om jeg fikk satt av litt tid etterhvert som alt kommer i hus. Å teste dacen opp mot Ayon sin egen er spesielt spennende. Litt Texas om dagen, med sene kvelder på jobb. Håper det roer seg mot slutten av juli
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er flere som har sikret seg noe fra Kandy ja. Har selv kjøpt en Roksan K2 integrert i sølv. Noe jeg stusser på at det ikke er balanserte tilkoplinger på disse komponentene.

Har lest en del tester og slikt og INGEN av testene peker på mangelen av balanserte tilkoblinger som en ulempe, finner noe slikt litt merkelig.

Trolig er det fordi at lyden stort sett ikke kan bli bedre likevel, håper ihvertfall det er derfor.

Og en liten ting, ser at det er Pre Out og Prosessorinngang. Siden jeg ikke har hatt bruk for noe av disse tidligere har jeg innbilt meg at dette var det samme, hva er forskjell?

Det er 3 høyttalermerker jeg vurderer.... det er XTZ 99,26, en eller annen Dynaudio, B&W CM5 eller B&W CM9. Noen tanker angående disse modellene?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zatuu
    Ser det er flere som har sikret seg noe fra Kandy ja. Har selv kjøpt en Roksan K2 integrert i sølv. Noe jeg stusser på at det ikke er balanserte tilkoplinger på disse komponentene.

Har lest en del tester og slikt og INGEN av testene peker på mangelen av balanserte tilkoblinger som en ulempe, finner noe slikt litt merkelig.

Trolig er det fordi at lyden stort sett ikke kan bli bedre likevel, håper ihvertfall det er derfor.

Og en liten ting, ser at det er Pre Out og Prosessorinngang. Siden jeg ikke har hatt bruk for noe av disse tidligere har jeg innbilt meg at dette var det samme, hva er forskjell?

Det er 3 høyttalermerker jeg vurderer.... det er XTZ 99,26, en eller annen Dynaudio, B&W CM5 eller B&W CM9. Noen tanker angående disse modellene?
    Balanserte innganger er som oftest anbefalt brukt når strekket på signalkablene er over 3 meter. Du må også som regel opp i litt dyrere prisklasser før det er standard.

Pre Out er en forforsterker utgang slik at du kan bruke eksternt effekttrinn sammen med K2. Den blir da en ren forforsterker.

Prosessorinngang vil si at du kan bruke den som rent effekttrinn sammen med en receiver.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Balanserte innganger er som oftest anbefalt brukt når strekket på signalkablene er over 3 meter. Du må også som regel opp i litt dyrere prisklasser før det er standard.

Pre Out er en forforsterker utgang slik at du kan bruke eksternt effekttrinn sammen med K2. Den blir da en ren forforsterker.

Prosessorinngang vil si at du kan bruke den som rent effekttrinn sammen med en receiver.
    Det var en som påstod at å bruke balanserte inn-/utganger kan redusere lydkvaliteten hvis ikke utstyret er full-balansert pga at det må konverteres fram og tilbake flere ganger. Kan du bekrefte/avkrefte dette?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest mulig direkte signalvei er selvfølgelig å foretrekke, men den reduksjonen du isåfall får blir nok stort sett teoretisk
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det var en som påstod at å bruke balanserte inn-/utganger kan redusere lydkvaliteten hvis ikke utstyret er full-balansert pga at det må konverteres fram og tilbake flere ganger. Kan du bekrefte/avkrefte dette?
    Ved å ikke ha fullbalansert utstyr blir ikke støyen kansellert og det vil gi dårligere kvalitet i forhold til fullbalanserte tilkoblinger. Om det blir dårligere i forhold til vanlige tilkoblinger tror jeg ikke.

De fleste komponenter i 10 000 kr klassen bruker å ha balanserte tilkoblinger men noen unntak er det jo.

Med såpass billige produkter er det kanskje en fordel å ikke ha det men å legge ressursene i en få typer tilkoblinger.

Eide en Xindak til 8-9000 kr der jeg følte at de balanserte tilkoblingene ikke var like god som de andre men synes likevel det er litt rart de ikke har det.

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en Kandy K2 i posten i dag til mine B&W CM7.
    Har tidligere hatt Xindak XA6950, og har vært veldig fornøyd med den. Men har hatt den i 2 år, så da var det på tide å prøve noe nytt

Første-inntrykket er veldig bra. En friskus med fart, timing og en veldig kontant bass er det jeg har "notert" meg etter kun ett par timers lytting. Og en meget god match med cm7 virker det å være. Skal la den få spille seg litt inn og la ørene bli vant før jeg drar noen endelige konklusjoner. Men dette lover særs godt!

Nå skal jeg bare nyte musikk i 1 - en dag før jeg skal på to ukers ferie. doh!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spastik
    Fikk en Kandy K2 i posten i dag til mine B&W CM7.
    Har tidligere hatt Xindak XA6950, og har vært veldig fornøyd med den. Men har hatt den i 2 år, så da var det på tide å prøve noe nytt

Første-inntrykket er veldig bra. En friskus med fart, timing og en veldig kontant bass er det jeg har "notert" meg etter kun ett par timers lytting. Og en meget god match med cm7 virker det å være. Skal la den få spille seg litt inn og la ørene bli vant før jeg drar noen endelige konklusjoner. Men dette lover særs godt!

Nå skal jeg bare nyte musikk i 1 - en dag før jeg skal på to ukers ferie. doh!
    Høres meget bra ut, min er ikke sendt enda av en eller annen grunn men skulle bli sendt i dag sa Rune på Soundgarden.

Er jo bare utrolig bra at du har eid samme Xindaken som meg, selv lot jeg de bryne seg på ett par Yamaha Soavo 1, glitrende lyd.

Kjøpte faktisk høyttalerne før jeg fant ut at det var de som de faktisk testet Xindaken på under testen i Hjemmekino.

Gleder meg noe sinnsykt til den kommer men har ikke noe høyttalere enda men det blir nok en løsning.

God ferie!!

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Zatuu!

Etter nok en dag med lytting må jeg si meg knall-fornøyd med kjøpet.

Utrolig likandes lyd, og jeg slipper å vente en halvitme med oppvarming (xindak) før lyden sitter. Her er det tut og kjør

Lykke til med høyttaler-valg.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •