Roksan Kandy K2 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 69 av 69
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høres ut som om den må til tilsyn hos Dalens Elektronikkservice ;-) Regner med at Sound Planet gir deg instruksjoner her. Har du veldig lavimpedante høyttalere tilkoblet forsterkeren?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått svar fra Soundplanet. De anbefalte at jeg skulle levere den inn. Har også prøvd med 10A sikringer, men de ryker disse også når jeg skrur på strømmen selv om ingenting er koblet til. høyttalerene er Dali Concept 6. Alt har fungert fint i over et halvt år.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterkeren er fiksa

Nå har jeg fått forsterken tilbake fra Dalens. De fant defekte transistorer i ene kanalen. Det var lite kjølefett på transistorene som muligens var feilen. Det står at jeg bør sjekke høyttalere og koblinger for mulig belastningsfeil. Hva menes med dette? Høyttalerene mine (Dali Concept 6) har 8 ohms impedans og er koblet til via bananplugger. I tillegg har jeg en XTZ 99 W10.16 aktiv sub. Har denne noe å si på belastningen da den har egen forsterker?

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøp av Roksan Kandy K2

Nå skal jeg kjøpe meg en Roksan kandy k2 + en cd spiller litt senere.
    Blir spennende å få høre. 8)

Takk folkens for at dere har maset på meg om denne. Så får jeg evnt takke mer senere når jeg får den og har fåretatt lyttetest.
    DAC: Heed Obelisk DA , For-forsterker: Opera consonance cyber 222 mkii / Doxa 012 oppgradert Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Von Schweikert VR4 Gen 3 Kabler: Chord høyttaler og vanlige jumper, Wireworld rca. TV og TUNER: LG og Canal Digital nyeste mod
    Rom nr 2:
    TV og Tuner: Canal Digital
    DAC: Forsterker: Høyttalere: Sonus Faber Kabler: Doxa høyttaler (bedre en chord, men for korte nede)

Medlem i Bergen Lydlaug

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om effektrinnet kan brokobles, eller om det er to seperate mono kanaler? Vurderer kjøp av en, og siden putte på en til for nok effekt til front ht!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vi fått forsterkeren i hus. :-D
    Se link..

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post1652414
    DAC: Heed Obelisk DA , For-forsterker: Opera consonance cyber 222 mkii / Doxa 012 oppgradert Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Von Schweikert VR4 Gen 3 Kabler: Chord høyttaler og vanlige jumper, Wireworld rca. TV og TUNER: LG og Canal Digital nyeste mod
    Rom nr 2:
    DAC: Forsterker: Høyttalere: Sonus Faber Kabler: Doxa høyttaler (bedre en chord, men for korte nede)

Medlem i Bergen Lydlaug

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solgt den igjen og.
    Høyttalere:
    Rom nr 2:

Medlem i Bergen Lydlaug

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Roksan kandy2 power amp

Hei, kanskje noen her kan hjelpe meg.
    Har kjøpt meg 2 stk kandy2 poweramp som jeg driver klipsch rf-83 og rc-64 med. Er veldig fornøyd med lyden, men problemet er at de går i "hvile modus" når jeg spiller normal lyd, må spille ganske høyt for at de skal være "våkne"
    Har en onkyo 808 som de eg koblet til, og bruker audioquest king cobra signal kabler.
    Har prøvt å stille på alt mulig bådepå onkyoen og bak på roksanen, men de skur seg av omtrent på samme lyd nivå uansett
    Noen som har noe forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gronnevig Vis post
    Hei, kanskje noen her kan hjelpe meg.
    Har kjøpt meg 2 stk kandy2 poweramp som jeg driver klipsch rf-83 og rc-64 med. Er veldig fornøyd med lyden, men problemet er at de går i "hvile modus" når jeg spiller normal lyd, må spille ganske høyt for at de skal være "våkne"
    Har en onkyo 808 som de eg koblet til, og bruker audioquest king cobra signal kabler.
    Har prøvt å stille på alt mulig bådepå onkyoen og bak på roksanen, men de skur seg av omtrent på samme lyd nivå uansett
    Noen som har noe forslag?
    Gammel tråd men prøver. Min effektforsterker går også i hvilemodus på normalt volum, noen som vet hva som er galt? Høyttalerne er Focal Aria 926

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •