Roksan Kandy K2 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 69
    Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    765
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Låner denne tråden litt jeg Har fått knallpris på brukte 804n og 803s.. Vil min Kandy K2 ha sjangs i det hele tatt til å få liv i disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Roksan Kandy K2

Ut fra hva jeg har lest om de høyttalerne klarer ikke den forsterkeren å drive de tilfredstillende. Mener en test i what hifi hevder man bør ha fra ca 200w og oppover for at det skal låte skikkelig(test av 804s). Understreker at dette kun er antakelser da jeg hverken har prøvd aktuelle forsterkere og høyttalere selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører 804S og komboen Roksan Kandy K2 forsterker og Cd-spiller. Forsterkeren klarer å dra høyttalerne uten problemer, kan spille ganske høyt før forsterkeren går tom da står volumhjulet på kl 3, men da får eg også vondt u ørene. Selvsagt vil 804S trives med mer kraftige forsterkere men da vipper nok prisen fort 25kkr før du vil oppnå en markant lydforbering. Liker rett og slett lyden i Roksan, i mine ører er dette bedre en Hegel H200 og komboen Nad S-100/Lyndorf sda 2175 som jeg har lyttet til på mine høyttalere for jeg bestemte meg. Primare har eg hørt skal være en perfekt match til disse, men de har eg ikke hørt.

Uansett til prisen jeg betalte for settet (brukt til 10kkr) tror eg neppe det finnes mange andre kandydater:-D som er bedre....

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet mitt tidligere eksemplar på klipsch rf-63(ble ikke bra), på b&w cdm9(tungdrevne) ble helt elendig og med mine 703(som ble ganske så bra). Cdm9 ble hvertfall alltfor tungdrevne for roksan(!)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    765
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testa 804 idag og det ble overaskende bra.. Mangla kanskje det siste lille kruttet, men bedre enn jeg hadde trodd

Men har slått fra meg tanken på de og tror jeg går for en billigere løsning med RS6 eller Ikon6.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    765
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg henta meg Ikon6.. Perfekt match imo med Roksan og med de prisene HFK kjører på med mk1-serien var valget lett

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med en strålende kombinasjon. Tipper det låter meget bra!

Når det gjelder Roksan Kandy K2 så er den forsterkeren i stand til å dra de fleste høyttalere til et fornuftig nivå. Dersom du skal ha en forsterker til å dra massive basshungrige passive høyttalere til av avsindig høytt nivå, er ikke Roksan Kandy K2 den eneste høyttaleren som må melde avbud, i hvertfall ikke i til den prisen forsterkeren selges i dag :-)

Sitat Opprinnelig postet av bj-mj
    Jeg kjører 804S og komboen Roksan Kandy K2 forsterker og Cd-spiller. Forsterkeren klarer å dra høyttalerne uten problemer, kan spille ganske høyt før forsterkeren går tom da står volumhjulet på kl 3, men da får eg også vondt u ørene. .
    Forøvrig et meget godt eksempel på hva jeg mener med avsindig høytt nivå... :-)

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roksan var slettes ikke kraftig nok for de overnevnte b&w cdm9, men som eieren selv sier er de: "en av de mest vellydende feilkonstruksjonene som er laget" ifh. at de krever en atomreaktor i andre enden av høytalerkablene.
    Men på mer normale saker så er roksan kanon lydmessig og strømsterk som bare det. Kan godt tenke meg å falle tilbake på roksan igjen selv. Caspian ser jo spennde ut og prisen er heller ikke til å bli vettskremt av(utenom platinum utgavene).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Roksan var slettes ikke kraftig nok for de overnevnte b&w cdm9, men som eieren selv sier er de: "en av de mest vellydende feilkonstruksjonene som er laget" ifh. at de krever en atomreaktor i andre enden av høytalerkablene.
    Men på mer normale saker så er roksan kanon lydmessig og strømsterk som bare det. Kan godt tenke meg å falle tilbake på roksan igjen selv. Caspian ser jo spennde ut og prisen er heller ikke til å bli vettskremt av(utenom platinum utgavene).
    CDM9 er jo kjent for å være veldig tungdrevne så den er grei. Prøv den dog på de nye CM9, det låter gull er jeg blitt gjenfortalt.... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    CDM9 er jo kjent for å være veldig tungdrevne så den er grei. Prøv den dog på de nye CM9, det låter gull er jeg blitt gjenfortalt.... :-)
    Hei. Jeg har nå hatt i hus Kandy K2 intergrerte i snart 1år. Den har fått drevet mine Monitor Audio GS20 på en fortreffelig måte. I går kjøpte jeg en Kandy K2 poweramp Som jeg Bi- amper . Jeg kan bare si at det var en fantastisk forbedring. Spesiellt graver det dypere i bassen, mer krisp og spiller bedre på lavere volum. Så dere som sliter med effekten på tungdrevne høytalere kan dette være en løsning hvis dere liker Roksan lydsignaturen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... og ikke minst en svært billig en. Power-ampen ligger vel på kun kr 7-8k, enormt billig om en skal stole på rapportene fra de som har kjøpt den. Har ikke fått testet den ut selv....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    ... og ikke minst en svært billig en. Power-ampen ligger vel på kun kr 7-8k, enormt billig om en skal stole på rapportene fra de som har kjøpt den. Har ikke fått testet den ut selv....
    Ja fantastisk bra til prisen. Soundplanet hadde høsttilbud nå og fikk den til 5990,-. Var ikke noe å lure på. Som sagt er det en rå forbedring. Skulle ikke forundre meg om du får samme pris fortsatt.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil Roksan Kandy K2 integrert gi bedre lyd enn Parasound NC 2100 (kombinert med en Parasound 275effekt)?
    Høyttalerne som skal drives er Dali Ikon 6MK2
    Tenker på detaljnivå spesielt.
    Hvordan er lydsignaturen på K2 fks varm,lys,nøytral etc?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Vil Roksan Kandy K2 integrert gi bedre lyd enn Parasound NC 2100 (kombinert med en Parasound 275effekt)?
    Høyttalerne som skal drives er Dali Ikon 6MK2
    Tenker på detaljnivå spesielt.
    Hvordan er lydsignaturen på K2 fks varm,lys,nøytral etc?
    Hei. Om den spiller bedre enn Parasound komboen vet jeg ikke da jeg ikke har prøvd. Men Roksan Kandy K2 vil jeg si heller mot det varme, spiller litt frempå, en fabelaktig stram og fin bass, er kraftig og er lett å matche med annen elektronikk og kabling. En varm anbefaling fra meg ivertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen lyd

Min Roksan Kandy K2 forsterker gikk varm i går og skrudde seg av. Får fortsatt ikke lyd i den. Alt fungerer og det kommer til og med lyd ut sub-utgangen, men ikke til høyttalere eller hodetelefon. Noen som har peiling?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=eirik.ij]Min Roksan Kandy K2 forsterker gikk varm i går og skrudde seg av. Får fortsatt ikke lyd i den. Alt fungerer og det kommer til og med lyd ut sub-utgangen, men ikke til høyttalere eller hodetelefon. Noen som har

Jeg ville sendt en Mail til Soundplanet som er importør av produktet.
    Kanskje han leser denne tråden og svarer deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt mail til Soundplanet. Åpna forsterkeren og det ser ut som om sikringene har gått. Får skaffe nye i morgen og teste om det er problemet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik.ij
    Min Roksan Kandy K2 forsterker gikk varm i går og skrudde seg av. Får fortsatt ikke lyd i den. Alt fungerer og det kommer til og med lyd ut sub-utgangen, men ikke til høyttalere eller hodetelefon. Noen som har peiling?
    I hvilken setting skjedde dette? Ble forsterkeren drevet hardt i det øyeblikket?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ikke spesielt. Har kjørt den mye hardere før. Men den var glovarm.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd med nye sikringer av samme type: F6,3A 250V, men de ryker når jeg skrur på forsterkeren.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •